/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Eberspächer Oliefyr Spørgsmål !
Fra : kimkho
Vist : 3162 gange
300 point
Dato : 16-08-04 21:12

Jeg har fået tilbudt en brugt Eberspächer D4W som er ca. 4 år gammel
Kan den holde i mange år endnu ??
Hvad kan der være af fejl på den , er der noget som ikke er til at lave??
Hvad vil være klog at udskifte inden montering ??
Kan man bruge fjerbetjeningen fra en Webasto T7o f.eks. til den (sådan een har jeg)
Kender nogen til om der er plads til indbygning af den på en VW Polo 9N 1,9 TDI årg. 2002

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-08-04 21:26

Jeg ved at den i hvert fald bliver monteret i en Golf, så mon ikke den kan side i din Polo også?!
Den kan SAGTENS holde i mange år endnu....også i den stand den måtte være ved almindeligt brug. Du skal IKKE skifte noget på den hvis ikke det er slidt eller defekt (spild af penge!)

Om du kan bruge din nuværende fjernbetjening er dog mere tvivlsomt, men du kan da prøve (jeg personligt ville bruge den som hører til Eberspächeren)

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-08-04 21:43

Det der som regel går i stykker på de fyr, er selve kontrolboksen, og den er svær at skaffe brugt og hammerdyr.
Tror heller ikke du kan bruge fjernbetjeningen fra Webastoen

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 16-08-04 22:09

Lige en tilføjelse
Oliefyret har en defekt Oliepumpe , og efter hvad sælgeren siger stod der noget med Fuel i en dianose ,som han har fået taget på den

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 16-08-04 22:26

Nu er det jo ikke fordi en oliepumpe ligefrem ruinerer dig, også selvom du skulle købe den i DK.
Men hvis nogle af de mere "vitale" ting (ja det er oliepumpen for så vidt da også) så find ud af reservedelsnr. på denne del (det er næsten BOSCH det hele) og bestil det direkte hos BOSCH i Hamburg...det er ofte ½ pris ift danske priser igennem en importør.

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 16-08-04 22:38

Jeg har lige været inde og kigge på EBAY under Eberspächer , og her har jeg fundet en pumpe til 30 Euro , så det er da til at komme over.
Fjernbetjeningen fra min Webasto Oliefyr (som er for stor til min Polo) har en kontrolbox og en antenne , i og jeg mener der går et par ledninger ud, de må da kunne forbindes og give signal til en Eberspächer oliefyr også, jeg vil tro at det bare er en + eller - der er brug for, for at fyret kører ?
Mvh. Kim

Kommentar
Fra : geu

Dato : 16-08-04 22:40

Sig ja tak og køb det.. Det er et godt fyr og "billig" og lave, pumpen kan fås i løs styk. Få evt det gået efter på et prof værksted som har tester til dem.

Din fjernbetjening kan du ikke bruge, med der kan købes fjernbetjening til det...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-08-04 07:50

Med de problemer min kollega havde med sit Eberspächer fyr, monteret i en Golf, så ville jeg holde mig langt væk fa et brugt Eberspächer. Han fik i garantiperioden repareret det 2 gange for samme fejl, noget med blæserhjulet, som sad og trak luft ind ved grillen i inderskærmenm og dermed også en masse vand/salt. Blæserhjulet er lavet af aluminium og det er ikke godt sammen med saltvand. Medmindre at du kan få fyret til 500,-.
Da jeg fik monteret mit eget fyr var beskeden, at det skulle gøres af en autoriseret montør, da man ellers kan få problemer med en evt. kaskoforsikring og måske syn næste gang din bil skal synes. Forhør dig for en sikkerheds skyld om det!

vh ol

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-08-04 09:33

Jeg har haft en oplevelse med et lidt ældre Eberspächerfyr som jeg købte MEGET billigt(et 4DL som jo er et varmluftsfyr), BARE MED MODSAT FORTEGN!!! Det kørte efter en "hovedrenovering" ubeklageligt i 8 år og fik i den periode kun en ny brændoliedyse og et nyt relæ i styreboksen. Det blev efter "endt tjeneste" i 2001 solgt til en bådejer som formentlig bruger det endnu.
Så jeg vil som geu anbefaler skynde mig at købe det...jeg kan forstå at det er ret billigt!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 17-08-04 16:13

Jeg har fået det tilbudt til 1000,- kr med defekt oliepumpe, mon det kan betale sig at få en Bosch værksted til at skille det ad og se efter om delene er rimelige, det skal jo monteres et normalt utilgængelig sted, hvor det er svær at afmontere igen.
Mvh. Kim

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-08-04 16:42

KØB DET OMGÅENDE!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-08-04 16:47

KØB DET... eller giv mig add så køber jeg det.

Ps. Har selv Webasto.

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 17-08-04 17:09

Jeg har lige købt det, men har ikke set det endnu, ringede til manden og bad ham sende den til mig. Nu skal jeg bare have fat i vandslange, oliepumpe, olierør til tank mm.

Kim Hove

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-08-04 17:26

Godt køb.. Mener jeg

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 17-08-04 18:38

Det eneste som jeg (måske desværre?) ikke lige fik sagt/spurgt dig om er at det (selvfølgelig) skal være et 12 volts fyr (når det skal monteres i din bil)!!! Det kunne være et som kom fra en lastbil og det så var 24 volt. Men det regner/håber jeg du har undersøgt?!

Men ellers HELD og LYKKE med det!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 17-08-04 22:40

Jeg ved ikke rigtigt hvem der skal have point Pallenoc eller geu Kan man dele point??

Mvh. Kim og tak for svar
måske jeg senere har flere spørgsmål om oliefyr, men så kan jeg vel oprette nyt spørgsmål

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 300 point
Dato : 18-08-04 10:00

Hvis du er blevet hjulpet med vores kommentarer, råd, erfaringer og vejledninger til at få "løst" dit problem på en tilfredsstillende måde, så er det (personligt) en STOR GLÆDE!!! At få tildelt nogle point i sådan en tråd fra spørgeren (dig i dette tilfælde) "varmer" da også om hjertet (vi kan jo ikke i den forstand bruge dem til noget), og viser at ens hjælp har været "brugbar".
Men primært er vi glade for at du har fået de rette "kommentarer" til at få løst dit "problem"!!!

God fornøjelse og god (sen)sommer!!! (du får jo nok snart brug for din "nyerhvervelse"!)

Mvh
Palle

Godkendelse af svar
Fra : kimkho

Dato : 18-08-04 16:22

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 18-08-04 16:26

Også tak til Geu for gode svar

Mvh Kim