/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
cpi popcorn hjælp
Fra : soll
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 16-08-04 21:04

hej jeg har en cpi som jeg syntes er en fed pede men vil gøre lidt ved den den køre ca 55-60
men har så været ude og kikke på http://www.protuna.dk/product.asp?c=23400796&n=19072354&pn=19072356 vil høre hvad fordel/ulemper der er ved det og hvad det gør godt for at skifte til det Variomaticsæt, racer,
køre den hurtiger eller får den bedre optræk eller hvad skal det gøre godt for.

på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-04 22:19

Det vil kun give meget lidt med en anden vario, og optrækket ved lav fart, kan du jo selv forbedre på din egen, ved at sætte feks. 4 grams ruller i.
Ikke mange anbefaler "No name varioer" som den du henviser til, selv om jeg syntes at man tit får meget for pengene ved protuna, så vil flertallet sige, hold dig til Polini eller de andre anerkendte mærker. Men faktum er at de faktisk ikke giver noget særligt i topfart.
http://www.scooter-shoppen.dk/ Her får du feks. vario med 2 medfølgende bagplader, som kan vælges om man vil have optrækket ved lav eller høj fart, men hastigheden ender på det samme.
PS: Hvis du syntes din knallert går godt nu, så hold nallerne i lommen, men hvis du vil køre stærkere, så må du ofre tun: Cylinder stempel, karburator, udstødning, og så først kommer vario og kobling, evnt krumtap.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : soll

Dato : 16-08-04 22:25

Tak for svaret pallebhansen.

jeg har været lidt rundt og lure og tror dig på dit ord så siger mange tak for svaret.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 17-08-04 21:42

pallebhansen hvis du stadig er med vil jeg høre om det her http://www.protuna.dk/product.asp?c=23423692&n=19072246&pn=21141593 er vær at bruge penge på og hvad man ellers skal skifte for at få noget ud af det har du en ide om hvad man kan få den til at løbe med det sæt på.

på forhånd tak.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-08-04 00:54

Jeg tror sådan set at protuna, leverer udemærkede produkter, og det er også rimelig billig, men jeg er bange for det ikke er særlig vildt, de viser eller skriver heller ikke noget om skyllekanalerne, og jeg tror kun der er 2 som normalt, det gør heller ikke noget hvis de var kæmpestore.
Jeg ville nok ofre lidt mere, feks. Atena til 1198 fra http://www.west-import.dk/ men ring og snak med dem, for du skal nok ofre en 21 eller 26 mm karburator og en god udstødning, det er jo vigtig, at det passer sammen, og helst sådan du kan montere din egen chooker på, det er træls at skulle indstallere en manuel chooker.
Skal det være rigtig godt, skal du ringe til: http://www.motoline-racing.com som ligger ved Flensborg, men de taler dansk, spørg også om vario og kobling.
Eller vær tilfreds med scooteren som den er?
VH Palle Hansen