/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Voksenlærling??
Fra : kundal
Vist : 1313 gange
100 point
Dato : 16-08-04 18:37

Er der nogle som har kendskab til om deet er svært at finde en voksenlærlinge plads som advokatsekretær/ kontor ?
Gerne Fyns amt.....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 16-08-04 19:21

har du undersøgt om der overhovedet er åbent for voksen lærlinge ??
hvert kvartal laver de en statestik over hvor der er mangel på lærlinge og der hvor de mangler bliver der oprettet voksenlærlinge pladser..

Junior..

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-04 22:38

En virksomhed skal have tilskud til en voksenlærling fra det lokale arbejdsmarkedsråd. Derfor vil du kunne få nærmere oplysning om muligheden hos Arbejdsformidlingen.
Du skal sikkert selv ud og finde en virksomhed, som er interesseret i at tage dig som lærling. Her må du blot kridte skoene, ud at banke på dørene i nogle relevante virksomheder. Men har du afklaret muligheden for tilskud vil det være nemmere at tale med virksomheder og forelægge dem muligheden.
Du har helt sikkert fat i en god ide, og jeg tror det kan være en mulighed for dig. Så tal med AF og hør om de har midler til dette i øjeblikket.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : kundal

Dato : 17-08-04 07:41

Jeg ved der er åben for en VEUD her i Fyns amt, men det eneste jeg også ved er at jeg selv skal finde stedet.

Godkendelse af svar
Fra : kundal

Dato : 05-09-04 21:19

Tak for svaret qfha.