/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
virus programmer
Fra : graahede
Vist : 348 gange
110 point
Dato : 15-08-04 21:32

kan man installere avg virus program mens man har norton installeret på sin computer samtidig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 21:33

NEJ!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 21:35

..og så forklaringen. Hvis du gør det vil de to programmer konflikte og det vil kunne give ret så fatale fejl på computeren sål ad endelig være. Man skal altid afinstallere antivirusprogrammer omhyggeligt inden man installerer et andet.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 21:44

Den har lige været vendt i en anden tråd, der gjorde at jeg fjernede både AGV og Norton og instal. "Avast" via www.arlet.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 21:48

Det fortryder du helt sikkert ikke taliskoko

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 21:57

I hope not...

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-08-04 22:10

hvordan for jeg så lagt avg ind det skal jo hentes på nettet og så må jeg slette norton først da jeg fik bredbånd for et år siden var der virus med det samme jeg gik på nettet problemet er at jeg vil formatter min hardisk windovs xp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:14

Du kan roligt hente den medens du stadig har Norton aktiv og så gemmer du den bare på harddisken og installerer derfra når du har afinstalleret Norton.
Jeg vil anbefale, at du installerer en firewall som vil beskytte dig delvist mod orme og husk windows opdatering inde3n du begynder.
Her er en glimrende firewall der vil køre fint sammen med AVG og der er en gratis http://www.agnitum.com/download/outpostfree.html

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-08-04 22:16

og iørrigt tak for de svar jeg har fået jeg er nybegynder idet her

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 22:16

Avast kan du hente(og gemme)og så instal. det.
Du kan altså i ro og mag slette det/de virusprogrammer du ikke skal bruge mere, og så instal. Avast.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:18
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:19

Du kan også få en firewall der hedder Sygate, men den er mindre brugervenlig og så er der en der hedde ZoneAlarm og den fraråder jeg at bruge.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-08-04 22:20

hvordan kan jeg gemme ting på harddisken hvis jeg formatter dden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:21

Taliskoko linket til Avast var bare for at gøre det nemmere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:23

Hvis du formatterer kan du ikke gemme på den med mindre der er flere partitioner, hvis du har en brænder kan du gemme på cd, men hvorfor formattere????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 22:24

Hvis du skal formattere inden du går videre kan du jo hente dit nye anti-virusprogram og brænde den på den brændbare.

Men det er ikke nødvendigt at formattere for at slette Norton. Fjern den via "Tilføj & Fjern programmer". Og instal. det nye program du jo har hentet under Nortons "beskyttelse."

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 22:25

Helt OK med linket, BD.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-08-04 22:30

nu spørg jeg bare hvad gør jeg hvis jeg formatter min harddisk og går på nettet uden virus beskyttelse ud over service pack 1 og vil hente avg jeg har fået at vide at norton tager meget plads i computerenn

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 120 point
Dato : 15-08-04 22:36

Du henter programmet INDEN du formaterer og brænder det ned på en skive, så skal du ik´ gå ubeskyttet på nettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:38

Du får måske en masse skidt ind. Jeg har gjort det nogle gange, men vil ikke anbefale det.

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-08-04 22:45

fordi jeg vil formatter hd er at jeg fik at vide ifølge norton at jeg havde virus bloddhound da norton ikke kunne fjerne det og det sagde at det var nogle ddl filer der ikke var iorden fjernede jeg dem selv det skulle jeg ikke have gjort så nu er der rod i computeren hver gang jeg starter den op

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-08-04 22:45

fordi jeg vil formatter hd er at jeg fik at vide ifølge norton at jeg havde virus bloddhound da norton ikke kunne fjerne det og det sagde at det var nogle ddl filer der ikke var iorden fjernede jeg dem selv det skulle jeg ikke have gjort så nu er der rod i computeren hver gang jeg starter den op

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:46

Det kan da ordnes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 22:55

Lad arlet lave en hijackthis og så bagefter lave en reparationsinstallation.
Link til Hijackthis http://www.arlet.dk/hijackthis.htm

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 15-08-04 22:57

hej tak for svarene jeg kigger ind imorgen igen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 23:00

Gør du det og tænk dig nu om før du formaterer. Jeg ved godt at det nogle gange kan virke som den hurtigste løsning, men der er ulemper forbundet med det.
Hvis du havde mulighed for at have det nødvendige klar på cd-rom så du kunne sikre dig inden du går på nettet ville det nok være en glimrende løsning me dformatering, men du bestemmer jo.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 23:03

Undskyld jeg spørg, men hvorfor bliver du ved med at forhøje din pointgivning for spørgsmålet.??

Du har fået udmærked brugbar svar både af undertgende og BjarneD. Spar dog dine points. Bare et godt råd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 23:12

Så sandelig og du må gerne være mere på banen taliskoko, du plejer at have gode forslag, og jeg skal vist til at holde lav profil for ikke at provokere med de der ubrugelige point jeg har alt for mange af.

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 16-08-04 17:13

Tak for svaret taliskoko.