/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvilket Antivirusprogram skal jeg vælge?
Fra : Bragesvej
Vist : 379 gange
100 point
Dato : 15-08-04 13:44

Jeg heller meget til pc guruen ja du kender ham, ham der er kloger en Bill, han navn er Peter Norton, ham der opfandt disk defragmenter, det som ligger i Div windows versioner, og nej det er ikke Bill G der har opfundet det!

Til bage til sagens kerne

Jeg har hørt at norton er rigtigt godt, men det tapper mange kræfter fra din pc, min svoger siger helt op til 20% af din cpu!
Han anbefalder et der hedder kasparov et eller andet, hvad vælger du/Hvorfor?

Ps jeg har aldrig haft en Antivirus program, jeg er altid gået uden om, men da jeg bruger netbank og online investeringer,
så ville det jo nok være klogest

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-04 13:49

Jeg bruger:

Norton og AGV(Free ver.)
Spysweeper,Trojan Hunter og Spybot

Ellers læs om de forskellige programmers forcer og svagheder på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-08-04 13:55

Avast eller avg, som er gratis og du kan læse mere her, hvor der også er link til download: http://www.arlet.dk/freewareantivirusprogrammer.htm

taliskoko -> Du bruger forhåbentlig ikke norton og evg samtidig???
Ikke 2 antivirusprogrammer samtidig, da de vil konfligte og ikke virke optimalt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 14:04

Jeg er Norman Virus Control fan.
Jeg stiftede bekendskab med Norman da det blev leveret med et antal bærbare jeg indkøbte for firmaet og da jeg undrede mig lidt over hvad det nu var for noget, som endda havde en dansk afdeling kontaktede jeg afdelingen som sendte mig en key som jeg kunne bruge til at afprøve programmet og det var slet ikke så ringe og som tiden er gået er det bare blevet bedre og bedre både hvad angår effektivitet og brugervenlighed og den danske afdeling i Odense skal have stor ros for deres service.
Norman Virus Control har indbygget firewall, mailscan og hvad der ellers er nødvendigt.
Man kan bl. a. købe Norman her: http://www.spywarefri.dk/softwareshop.htm#virus
Hvis du ikke vil ofre penge på et købe program vil jeg anbefale AVG, som er ved at have styr på de opdateringsproblemer som der har drillet mange brugere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-04 14:11

Fprot hvis det findes endnu.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 14:20

Hey Arlet.

Jo jeg gør; Er det et problem.? Ja, åbenbart, men præcis hvorledes.?? Kan du komme det nærmere, Arlet.?

Og hvilket af dem skal JEG så vælge.?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 15-08-04 14:25

Ja, det er et problem.De kan konfligte, så de ikke beskytter nogle af dem, så din computer overhovedet ikke er beskyttet mod vira.

Jeg ville vælge enten avast eller avg(begge gratis) : http://www.arlet.dk/freewareantivirusprogrammer.htm

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 15-08-04 14:29

Til Arlet:
Ok, oplever blot at både Norton og AGV er aktive(stopper grimme ting) så derfor har jeg ikke været opmærksom på det, men tak for det. Og så må jeg heller give tråden tilbage til "Bragesvej".

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-08-04 17:20

På kriminalitet.dk er der en der hedder Antivir. Den er gratis og den er god. Vi har ikke haft virus mens vi har brugt den. Vi havde købt en Normann, men med den fik vi virus, så vi gik tilbage til Antivir, og nu kører det igen.
Norton gør ganske rigtigt pc'en langsom. Antivir mærker man slet ikke noget til hvad hurtigheden angår.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-08-04 17:40

Jeg hælder også til Avast! den har ædt indtil flere orme mv.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 17:48

Alle kan få virus hvis de ikke opdaterer både antivirusprogram og Windows.
Man skal også huske at hvis man får en advarsel om mulig virus så er det bare i karantæne med den, men jeg er bange for, at der er mange også Norton brugere der gør noget dumt, og så hjælper det jo ikke.
Jeg har fjernet virus for nogen der ikke kunne forstå, at det kunne ske og når man så spurgte hvornår de sidst havde opdateret var svaret "hvordan gør man det?"
Altså selv det bedste antivirus program er ikke en disse værd hvis man ikke sætter sig ind i hvordan det anvendes korrekt.
..og hermed indlader jeg sagen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-08-04 19:00

BjarneD, du har fuldstændig ret!

Hanne

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 15-08-04 19:18

Ja, Antivir'en har som reglel opdateringer hver dag, nogle gange endda to om dagen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-04 23:07

Teil skriver:
Fprot hvis det findes endnu.

Jo da den findes på http://www.avirus.dk/ - men den kan ikke køre i XP, vist nok p.g.a. diskformatet.

Det er en god løsning, hvis "dyret nægter at starte", så booter man direkte fra de to disketter.
Den bliver jævnligt opdateret.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 15-08-04 23:55

Hvad med det der hedder noget med kasparov...eller sådan noget?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-08-04 00:00

Kasparov er en skakspiller... Hvad med: Kaspersky

http://www.kaspersky-antivirus.dk

http://www.kaspersky.com/

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 16-08-04 00:03

Tak for svaret taliskoko.