/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
fdisk driller....
Fra : Hausbaer
Vist : 322 gange
200 point
Dato : 14-08-04 19:17

Hej

Jeg prøver at slette partionerne på min store hdd da den skal deles op i to nu. Jeg kan ikke få fdisk til at virke som den skal. Jeg prøver at slette en extended dos partion men så fortæller den mig at der åbenbart eksiterer en logical drive. Nu går jeg så ind på delete logical drive men så fortæller den mig at der ikke er defineret sådan nogle....

HDD har været formateret til ntfs gennem xp. Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke... findes der måske en nyere version af fdisk??

Der skal lige siges at jeg er uden brænder... så løsningen skal foregå via en diskette (gammel tid)

Desuden siger XP installationcden at den ikke kan finde en partition som den kan installere sig på.

Håber i kan hjælpe en fortvivlet xp bruger...

Henrik

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 14-08-04 19:20

Denne diskette kan ordne din harddisk.
Technet boot diskette
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten, og lad den rulle ind af sig selv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 19:26

fdisk kan ikke se ntfs partitioner! så brug emesens forslag!

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-08-04 19:31

Hejsa...

Dejligt med så hurtig en respons. Jeg har i mellemtiden selv været ude at kigge på det store internet... og så er jeg stødt på en tysk hjemmeside med extended fdisk.... den har også klaret problemet...

http://www.mecronome.de/xfdisk/deutsch.php

Men tak for det hurtige svar emmesen. Du får alle point for at svare så hurtigt og så korrekt.

Mange tak fra en lykkelig xp bruger

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-08-04 19:33

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 19:34

Glimrende link! Det burde du lægge ud som tip!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-08-04 19:38

Selv tak - og tak for link - den vil jeg da prøve.