/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
camillasmoster og madlavnings-tips
Fra : ahtn
Vist : 513 gange
1 point
Dato : 13-08-04 23:38

hvad søren - er du ved at skrive alle dine kogebøger ind på KanDu ? - kun ment som en spøg !
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 13-08-04 23:53

Hejsa.....

Kunne måske bare linke til en kogebog...... ville da være nemmere for alle.....

VH
mrhan

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-08-04 00:00

Ja, og hvis du har det fra en kogebog, så husk at tjekke om det er lovligt at gengive dele af den , og at skrive kildeangivelse

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-08-04 00:05

Camillasmoster, kan det virkelig være rigtigt at der skal 11 blade husblas i din tun paté???? http://www.kandu.dk/dk/tip/8735 ....det da vildt meget??

// Toupie

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 00:21

Efter min mening, har det intet med Tips at gøre, at skrive opskrifter af, efter en kogebog. Det er bare det jeg vil sige. Hvis der er andre der har samme mening, så lad dog være med at bedøm dem. Så "dør" de af sig selv.

Go' week-end
Franksp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 00:30

Jeg kan kun sige at jeg er 100% enig med Franksp.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 00:39

Næh lad os få nogle ordentlige tips såsom hvordan man får sin Harley til at larme mest, og hvordan man får kællingen til at makke ret!

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 14-08-04 00:47

Nåja
men damen fik da fordobblet antal af skrevne tips.... fred være med det..... LOL

VH
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 00:49

Ok så måske lidt mere seriøst! Min mening om tips er at de burde være folk der abonnerede på selve katagorien, der skulle ha lov til at bedømme dem, ikke at de bliver lagt ud til alle, så får man nemlig sådanne kommentarer som Franks og Arnes. De er jo heller ikke alle der er interesseret i Karl Johan f.eks. De fleste bedømmer kun tips pga af de får 10 point, indholdet er de ikke ret interesserede i. Personlig kan jeg godt lide de madtips, og med hensyn til om de er skrevet af fra en kogebog, kunne man jo sige det samme om de endeløse tips, om der nu er fundet en ny orm eller virus! Det er da afskrivning der vil noget

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 00:57

Hej tedd. Jeg så da meget gerne at mine biologi-tips KUN blev bedømt af folk der havde en interesse i biologi, de ville nemlig også (måske) vide om der blot var tale om en afskrift fra en "Kogebog"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 01:00

Jep fjern tips fra Seneste 25, og lad de interesserede bedømme dem i stedet!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 01:07

Nej hør nu. Det er da helt fint at de ligger under Seneste 25. Kun sådan kan jeg hurtigt få et overblik over tips
fra Emner jeg ikke abonnerer på! Men det turde da være en selvfølge at kun interesserede fik lejlighed til at bedømme et Tips.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 01:18

Til tedd. CamillasMoster har den 13/8 indtastet ikke mindre end 11 tips om madlavning. Ingen af dem ER tips, kun rene Kogebogsafskrifter. Det var DET Franksp og Jeg mente.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 01:22

Som det er nu bedømmer folk bare tips fordi de får 10 points, derfor mener jeg det kun skal være folk der abonnerer på katagorien, der skal bedømme det, så slipper man både for ,at det er folk der ingen kendskab har til katagorien der kommer til at bedømme det, og samtidigt slipper man for diskusionen om hvad man mener et tip er! Hvornår er det sidst sket at et fantastisk tip har fået 5 stjerner? Hvis Camillasmoster har skrevet det af efter en kogebog, hvad jeg nu ikke tror det er, så er jeg egentlig ligeglad! Hvis jeg nu lige har lyst til lidt tunpate, kan jeg bare gå ind under tipset i stedet for at konsumere adskillige kogebøger! Aner bare ikke lige hvor jeg skal skaffe 11 blade husblas midt om natten!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 01:42

Til arne.jakobsen

Hold da helt k... hvor er Kandu blevet useriøst. Ærgerligt. Jeg ville ha' skrevet ...............................................................

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 01:45

Til tedd.
Der er jeg enig med dig. Skriv dette forslag til KanDus administration. Jeg vil bakke dig op. Det tror jeg også mange andre vil. SKRIV NU. Du får desværre nok ikke noget respons, men prøv alligevel.

Frank

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-08-04 01:47

Jamen hvad så med sådan en som mig der ikke abonnerer på noget, men følger med i det hele her på siden .
Måtte jeg så ikke bedømme tips

tedd, hvordan du får kællingen til at makke ret?
Du sætter lige din egen Harley lidt til side, og hjælper med at få hendes Harley til at larme mere end din egen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 01:47

Til ahtn, vil jeg lige sige undskyld. Egentlig troede jeg, at dette spørgsmål var oprettet i SMALLTALK.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 01:50

Til dova.

Jeg har lige været inde på din profil. Jeg gætter på, at du er en kvinde (50%) Har jeg ret??????
+

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 01:52

Jeg har opgivet at skrive til Kandu. Skrev for en måned siden for at spørge hvor min præmie fra maj måned blev af! Har stadigvæk ikke fået svar!

Ok Dova den skal jeg huske til næste gang

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 01:53

Det der med "hvordan du får kællingen til at makke ret?"
Så har jeg nok ikke ret.
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-08-04 01:59

tedd.
Nu skal jeg i seng og sove. Jeg er dødtræt. Skal vi ikke på en eller anden måde "mødes" og gøre oprør, mod KanDus Administration?
Jeg opretter en SMALLTALK i morgen aften, mellem kl. 19.00 - 20.00, som hedder "Skal vi finde os i KanDu" Er det OK for dit vedkommende.

Frank

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-08-04 02:01

Tja Franksp
Du har jo 50% chance for at gætte rigtigt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 02:03

Bare rolig Franksp. Ethvert spørgsmål der KUN udlover 1 point ER pr. definition smalltalk.
Og dova: Godt svar til tedd.
Til alle: Prøv lige at se den tråd der tidligere på aftenen blev affødt af mit Tip om manglende emails fra Kandu. Franksp er også involveret der. Jeg ved ikke helt hvordan jeg indlægger et direkte link til tråden, men I finder sikkert ud af det. Stort grin Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 02:03

Ikke hvis det blir regnvejr Frank Egentligt tænker jeg mest på at siden her drives af frivillige og ulønnede, så jeg kan godt bære over med Kandus fejl og mangler for det meste. Men brok er jo danskernes nationalsport, så måske kigger jeg ind

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-04 02:06

Opdateringshastigheden er sørme blevet meget bedre siden de holdt op med at sende emails ud!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-08-04 02:08

Arne
linket til det spørgsmål er www.kandu.dk/dk/spg/47178

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 02:14

Tak dova, fandt også lige selv ud af det og kom herind igen for at vise det. Men det har du jo klaret så flot.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-08-04 12:33

Jeg er glad for de madlavnings tips, så tak for dem camillasmoster.
Skriv bare nogle flere.

MVH maya og god weekend

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 1 point
Dato : 14-08-04 16:15

Hold da op! skal der ikke mere til?

Jeg vil liiige indskyde, at jeg faktisk selv har komponeret alle opskrifter!

Jeg eksperimenterer altid, når jeg laver mad (og folk er ret vilde med min mad).

Nu var jeg lige inspireret af en, der savnede småretter til madpakken, og greb det om sig. That's all, folks!

Men der kom da godt nok røre i (m)andedammen

Sensommerhilsen
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-08-04 16:18

Tak til Maya123

Dejligt med lidt ros!

Måske jeg skulle udgive en kogebog på Nettet......

Det vil jeg fundere over.

God weekend til jer alle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-08-04 16:22

<tedd>
Ok så måske lidt mere seriøst! Min mening om tips er at de burde være folk der abonnerede på selve katagorien, der skulle ha lov til at bedømme dem, ikke at de bliver lagt ud til alle, så får man nemlig sådanne kommentarer som Franks og Arnes. De er jo heller ikke alle der er interesseret i Karl Johan f.eks. De fleste bedømmer kun tips pga af de får 10 point, indholdet er de ikke ret interesserede i. Personlig kan jeg godt lide de madtips, og med hensyn til om de er skrevet af fra en kogebog, kunne man jo sige det samme om de endeløse tips, om der nu er fundet en ny orm eller virus! Det er da afskrivning der vil noget >

Jeg giver dig ret, tedd!

Jeg har åbenbart sovet i timen, og var så naiv, at tro, at det var folk inden for kategorien, der bedømte tipsene....

Skønne spildte kræfter.....

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-08-04 16:27

Til Toupie:

Ja, det kan godt passe, at der skal 11 blade husblas i tunpatéen!
Og så vil jeg ovenikøbet tage 2 mere, da de små blade husblas, men kan købe i dag, ikke er så gode, som da de var store.

Jeg siger Dem fru Heilbundt.... den smager mums! '
Populær forret eller til julefrokosten.

God weekend
Hanne

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 14-08-04 16:32

til franksp
det gør da ikke noget - kun hyggeligt at følge med i debatten.

til camillasmoster
sorry - det var altså ikke ondt ment - og ja mange af dine opskrifter lyder lækre.

mvh ahtn

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-08-04 16:38

Til Camillasmoster

Heller intet ondt herfra, hvis det altså ER dine egne opskrifter. Jeg synes så bare godt du kunne være lidt mere omhyggelig! En opskrift er trods alt mere end en ingrediens-liste!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-08-04 22:37

Til Camillasmoster

Jeg undrede mig bare, for i den makrelpaté jeg plejer at lave skal der kun 5 bl. husblast, så 11 lyder voldsomt ....og jeg tror på det smager mums, ligeså mums som makrelpateen

// Toupie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-08-04 11:42

Til Toupie

Makrelpaté - den kunne jeg godt tænke mig at prøve!

Nu tør jeg næsten ikke "sige" det: Hvad med at lave et madtip?

Til arne.jakobsen:

Jeg skal gøre mit bedste!

Det er fordi, jeg sjældent behøver mere end ingredienserne for at lave retten.

Hanne

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-08-04 13:31

Til Camillasmoster

http://www.kandu.dk/dk/tip/6145
Det har ligget som et tip længe....gemt og glemt God fornøjelse med den, hvis du prøver

// Toupie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-08-04 17:33

Til Toupie

Jamen, du er da en snuske

Jeg synes da liige, du skal have lidt point for dine positive vibrationer.

Udholdeligsommertemperaturhilsen
Hanne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-08-04 17:39

Enig i at hun er en snuske

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-08-04 20:21

Eiiiiii 2 x snuske på én dag.....det er ligesom juleaften

Rengøringsvarmetemperaturhilsen
// Toupie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-08-04 22:38

Jamen, ros kan man ikke altid få for meget af!

Rengøring - pyhh, jeg kom hviledagen i hu!

Gad vide, hvor længe, ahtn vil trække denne tråd ud???

Det ender vist i smalltalk, æ ou?

Det er ellers hyggeligt.

Hanne

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-08-04 22:46

Tror tråden er endt i smalltalk forlængst ....men jeg tror det er ok med Ahtn siden tråden stadig er åben, TAK Ahtn

Min søn har lige været hjemme på weekend (han startede på efterskole for en uge siden) så jeg skulle lige have styr på hytten igen inden en ny arbejdsuge starter

// Toupie

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-08-04 23:32

Ja, jeg tror, du har ret!

God arbejdslyst!

Godsøndagnathilsen
Hanne

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 16-08-04 11:26

hejsa alle
jamen så længe I gider skrive er der vel ingen grund til at lukke "spørgsmålet"
på den anden side er spørgsmålet vist besvaret - men jeg giver den lige lidt tid.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-08-04 13:03

Åkæ ahtn

You decide!

Mandagshilsen
Hanne

Godkendelse af svar
Fra : ahtn

Dato : 17-08-04 10:56

Hej alle
så må det vist være nok med denne tråd.tak for alle indlæg.
Tak for svaret Camillasmoster.