/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
BPFTP Server
Fra : Yumatci
Vist : 496 gange
190 point
Dato : 13-08-04 23:07

Hej jeg har sat min egen ftp server op med BPFTP Server men og den virker når jeg skriver 10.0.0.2 men det er jo ikke min rigtige ip det er jo en slags lan ip så andre kan ikke komme ind på min server!!! Hvordan kan jeg gå ind i BPFTP og ændre så den ved min rigtige ip??? eller hvad skal jeg ellers gøre for at få min server op så alle kan få adgang til den???

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-08-04 09:09

Hejsa
hvem er din internet udbyder ??
hvilken router bruger du ?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-08-04 12:47

Du skal forwarde port 21 til din ip 10.0.0.2 på routeren.
Jeg kender ikke lige BPftp ,em du skal selvfølgelig give adgang til en internet user account på serveren og adgang til filerne.
For at kunne teste det skal du bruge den udvendige ip og det kræver at din router hr "loop back" - ok

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 15-08-04 13:22

Hej dannyboyd

Jeg fattede ikke lige rigtigt det du sagde men kan du prøve at forklare hvordan man gør??
Jeg har cybercity 1 mbit som internet udbyder og jeg bruger ikke en router men en switch til at dele forbindelsen med!!!

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 15-08-04 20:58

Ok så skal jeg lige vide følgende:
HVilket styresytem er på din server - og bruger du den som router siden du har 10.10.10.2 som ip?

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 16-08-04 19:55

Hej jeg har en helt almindelig computer med windows xp pro, 3000 mhz, 512 DDR Ram et grafikkort med 256 Ram og en harddisk på 160 Gb og den har jeg så brugt et program som hedder BulletProofFTP altså BPFTP men når jeg f.eks skriver ipconfig i ms-dos så kommer ipen 10.0.0.2 som ikke er min rigtige ip men en slags lan ip tror jeg!!! Jeg har nemlig været inde på www.minip.dk og tjekke og jeg vil næsten væde med at det 10.0.0.2 ikke er min ip!!! Nå men BPFTP serveren som jeg har sat op benytter sig af ipen 10.0.0.2 som nok er en slags lan ip og eftersom det er en lan ip kan jeg og andre jeg er på netværk med sagtens komme ind på ftp serveren men mine venner kan ikke eftersom det er en lan ip. Spørgsmålet er hvordan jeg sætter ftp serveren op så den bruger min rigtige ip inde fra www.minip.dk istedet for 10.0.0.2 så alle kan komme ind på min ftp server ved at skrive ftp://min rigtige ip pg ikke 10.0.0.2 og så komme ind!!!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-08-04 20:15

hmm
du skriver
jeg bruger ikke en router men en switch til at dele forbindelsen med....??????
en switch kan ikke uddele ip adresser, men det kan derimod i router
du kan se her på cybercity's hvordan du kan finde din ip adresse.

først denneher
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/login/

og så denneher

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/spoergsmaal_svar/

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 16-08-04 20:41

->Yamatci for at der ikke skal være nogen tvivl så kom lige med en Ipconfig /all - markér alt- klik øverste menulinie - copy og paste den herind- så er det nemmere at se hvad du har på pcén.

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 16-08-04 21:16

Windows IP-konfiguration

Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : yumatci
Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Ukendt
IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : SiS 900-Based PCI Fast Ethe
rnet Adapter
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0B-6A-32-FB-71
Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.2
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.242.40.3
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 16. august 2004 21:07:27
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 19. august 2004 21:07:27

Her!!! Og jeg kan lige så godt fortælle det med det samme folk der syntes min ip ville være sjov at bruge til noget det er ikke min rigtige det er en lan ip af en slags jeg kan kun se min rigtige ip når jeg går ind på www.minip.dk

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 16-08-04 21:22

Til Dk
Jeg kan ikke logge ind via telnet som der står i teksten aner ikke hvorfor og i teksten står der også noget om at min ip starter med noget som 212.242.*.* eller 217.157.*.* men den starter 62.66*.* efter det www.minip.dk oplyser mig om og det er jeg næsten 100% sikker på er rigtigt!!!

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 16-08-04 21:29

Jeg ved ikke det der med routeren men altså sådan her hænger mit internet sammen:

en splitter eller hvad den nu hedder der skal ind i telefonstikket i splitteren er der sat et stik i fra modemet og fra en telefon. så fra bagsiden af modemet hvor man plejer at sætte netværksstikket ind og så direkte ind i computeren har jeg sat netværksstikket ind i min switch i port eller hul eller hvad man nu kalder det nummer 1. Fra switchen har jeg så sat en netværks kabel ind i port nummer to som går direkte ind i min computers netværkskort og fra switchens port nummer 3 har jeg sat et netværks kabel direkte ind i min lille brors computer. Og ja det virker fint vi deler forbindelsen og det kan lade sig gøre åbenbart såå jeg ved ikke!!!

Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 190 point
Dato : 16-08-04 21:37

Jeg mener ikke du kan gøre det fra programmet da du har en privat ip på serveren - du skal på en eller anden måde konfiguere "routeren" i mellem .
prøv at logge på http://10.0.0.1 og så brug admin som password. her skal du så forwarde port 21 til 10.0.0.2 som jeg skrev tidligere.
Hvis det ikke kan lade sig gøre ved jeg ikke hvad....

Godkendelse af svar
Fra : Yumatci

Dato : 17-08-04 16:04

Tak for svaret dannyboyd.