/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE Explorer... SEARCH bar
Fra : masimo
Vist : 408 gange
130 point
Dato : 13-08-04 17:57

Jeg har det problem... at selvom jeg har installeret helt nyt windows... osv.. og så går på internet.. (selvom det er uskyldige sider... ) Så kommer der såden en virkelig IRRITERENDE search bar om i mit internet explorer... som jeg virkelig godt kunne undvære...

Hvordan får man fjernet den???

MVH MADS RASMUSSEN

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 13-08-04 18:07

Kør en spyware scan. Læs mere og hent programmerne på http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Kommentar
Fra : Taberen

Dato : 13-08-04 18:08

Under "vis" kan du slå den fra. Men IE er generelt dårligt (efter min mening) det går hele tiden ned osv.

MyIE2 kan hentes på http://www.myie2.com/html_en/download.htm

Prøv det og du vil glemme alt om IE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-08-04 18:31

Nu kender jeg ikke MyIE2, men jeg kan se, at den ikke fylder ret meget så mon ikke det er en af de sædvanlige PlugInns til InternetExplorer hvor der bare er sat nogle fancy funktioner på.
Jeg har aldrig problemer med IE og jeg bruger Googles engelske programlinje som popup stopper.
Hvis man surfer rundt på suspekte sider og ikke har en effektiv spyware blokering som f. eks. Spywareblaster vil der komme alt muligt ind og lave om på IE og så driller det.
Få ryddet op for spyware og installer Spywareblaster eller andet tilsvarende anerkendt program.
www.spywarefri.dk har oplysninger og online værktøjer så bare i krig og hold jer fra alle mulige unødvendige Plug-inns.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-08-04 19:04

vælg
start > kør og skriv MSCONFIG og trik kør eller ok
Vælg fanebladet start
fjern fluebenet i de linier hvor ordne seach bar står.

herefter kandu starte IE igen uden bar.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 14-08-04 14:59

For at følge op på BjarneD´s forslag kan du følge den anvisning her punkt 1-4 http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm og så kopier resultatet af det herind i denne tråd

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 14-08-04 23:38

Okay meget gode forslag ingen tvivl om det ...
men der et stort MEN...

for at starte fra toppen, I øjeblikket har 3 spyware programmer kørende (Ad-aware, Spybot, Spyware Doctor... som alle er anerkendte spyware programmer) og der er så eksl. Norton... Og ingen af dem har fundet nogen fejl...

Den næste med at VIS... Er at det virkede i starten.. (Før jeg formatterede...) men nu er det som om, er det er blevet mere integreret i selve IE... så nu står der ingenting under VIS ;(....

Den sidste med MSCONFIG... lyder som et rigtig godt forslag... MEN (igen et men)... jeg har absolut ingen andelse om hvad den skulle hede... Jeg har ledt alle linjerne igennem, men det står ikke ET sted nået med SEARCH.. SÅ...

Men hvis der ikke er nogen der har bedre forslag, må jeg vel følge taberen (lol).. hvilket jeg ikke har meget lyst til at gøre fordi at jeg egentlig er rimelig tilfreds med IE... men nu har jeg forhøjet tilbudet med 30 point mere ( SUPER FEDT.. LOL... gør nok ikke den store forskel, men nu er de der) så jeg gir den 2 dage til at få et andet svar..

MVH Mads Rasmussen... På forhånd tak

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 14-08-04 23:41

benjamin.hansen forslag er ok
men det kræver en genstart af maskinen
for at den forsvinder ud af ie

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 14-08-04 23:42

Hvis du lægger mærke til det ... Skrev jeg faktisk ... at jeg ikke aner hvad den hedder... For den hedder nemlig ikke bare SEARCH BAR...

Mvh Mads Rasmussen

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 14-08-04 23:50

jeg skrev mit indlæg inden dit var kommet på så undskyld da
men du kan prøve at kigge om den skulle ligge som en tjeneste som kører
da bruger du igen msconfig men istedet fanebladet start tager du tjenester istedet
og ser om der skulle være noget der hedder search prøv at se i tilføj fjern programmer i kontrol panelet
om der skulle være et program som kan afinstalleres det er ikke sikkert da den er blevet luset ind gennem bagvejen

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 14-08-04 23:51

Ups undskyld så...

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 14-08-04 23:55

Men heller ikke det hjalp... Det er virkelig underligt...!

Mvh Mads Rasmussen

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 14-08-04 23:57

lige en ting til hvis du opgraderet msn til 6,2 er det sikkert msn toolbar hvis det er det kan du deaktivere den ved at højreklikke på din værktøjs linie og fjerne fluebenet ved msn

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 15-08-04 00:00

Det er heller ikke den... :) ...

Det er den på engelsk, hvor at hver gang jeg besøger en ny side ændre fanerne ... til nogenlunde det samme som her indholdet på siden.. Fx ved denne side har den fundet Spyware Remover osv... Det er måske meget godt, men til tider ændrer den også min startside til Search hjemmesiden... ... !

MVH Mads Rasmussen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:00

hvad står der på den search bar for du har vel prøvet Vis - Værktøjslinier

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 15-08-04 00:04

Det er en Box hvor jeg kan søge osv... og så er der ca. 7 faner... (Det hele i blå selvfølgelig...) Og som sagt ændre de sig, eftersom hvilken hjemmeside jeg besøge...!

Og for at gøre det så nemt som overhoved muligt her er oversigten i min hvis fane...

Standardknapper *
Adresse *
Hyperlinks *
Norton Antivirus
Msn Toolbar
_______________
LåsVærktøjslinjen*
Tilpas...

***** Dem som jeg har "godkendt" *****¨

Mvh Mads Rasmussen

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 130 point
Dato : 15-08-04 00:08

din start side kan der gøres noget ved her er en vejledning fra spywarefri.dk
det er muligt at du også kan finde lidt på denne search bar der så skal nøgelen bare slettes

Start > Kør
Ud for åbn skriver du regedit
Klik på + ud for HKEY_CURRENT_USER
Klik på + ud for Software
Klik på + ud for Microsoft
Klik på + ud for Internet Exploror
Klik på + ud for Main
Find filen Start Page i vinduet tilhøjre og dobbeltklik på den
Under Værdidata finder du den pornoadresse du har nu
Marker denne URL og skriv din nye startsides URL, f.eks. http://www....
Klik på OK og luk vinduet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 00:10
Godkendelse af svar
Fra : masimo

Dato : 15-08-04 10:02

Tak for svaret poul_from.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 12-09-04 15:50

hvad hed den nøgle du slettede? har selv problemer med search baren.

mvh
Pc freak

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 12-09-04 21:29

Jamen det virkede også til at starte med, men efter et par dage, var den der igen...
Til sidst Formaterede jeg harddisken, og startede med installere 2 anti-crap programmer... har ikke fået den efter det...
Den ene er Spybot og den anden er Ad-aware... Den bedste er nok spybot fordi at du kan blokere, filerne, med det samme så lige meget hvad, så kommer de ikke ind, ikke formuleret så godt, men det finde du af hvis du prøver programmet...

MVH Mads Rasmussen

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 13-09-04 14:00

jeg har haft både ad-aware og spybot i lang tid man har først fået search-baren nu såååh det er ikke sikkert at det virker. men jeg må jo bare prøve videre. skriver hvis jeg finder ud af noget.

mvh
Pc freak

Kommentar
Fra : masimo

Dato : 13-09-04 16:07

Lyder godt... tak

Mvh
Mads