/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tilslut mikrofon
Fra : Andreas1982
Vist : 507 gange
29 point
Dato : 13-08-04 17:28

Jeg har lige købt en Sandberg mikrofon, for at bruge Skype, men skidtet vil ikke virke!

Jeg har sat jack stikket i lydkortets mic indgang.

Hvad kan der være galt?

Jeg bruger w2k

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 39 point
Dato : 13-08-04 18:04

Sikker på at det er det rigtige stik - og at det ikke er et passivt stik på bundkortet. Sikre dig at den sidder i den rigtige indgang og prøv så.

Hvis ikke det virker, så prøv at tjekke lydstyrken på mikrofonen. Start > Programmer > Tilbehør > Underholdning > Lydstyrke

(Hvis ikke "Mikrofon" figurerer, så tryk på indstillinger (øverst) > Egenskaber. Find nu mikrofonen på listen nedenunder og ving den. og så OK)

Nu skulle mikrofonen gerne optræde i VolumeControl vinduet, så nu kan du fjerne fluebenet for neden ved mikrofon-controllen.

Hvis den stadig ikke virker skal du ind i Kontrolpanel > Lyd > Fanebladet Lydenheder > Vælg dit lydkort i rullemenuen ved "standard mikrofon"

Skriv her hvis intet af dette hjælper..

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 13-08-04 18:18

Nu virker det men det er meget lavt, selvom alt står på max. Mikrofonen er ca. 15cm væk.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 14-08-04 00:35

Hej Andreas1982

Jeg har også en Sandberg mikrofon og den er så "dårlig" at jeg praktisk talt skal have den helt op til munden for at "modtageren" kan høre hvad jeg siger ....jeg tror bare det er produktet der er dårligt.

// Toupie

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 14-08-04 14:05

:( En skam at jeg først hører det nu... Ellers havde jeg aldrig købt den! Forventer at en mikrofon til 100,- kan bruges til lidt internettelefoni osv. Ikke det vilde men bare til daglig dags brug..

Tak for svarene.

Andreas

Godkendelse af svar
Fra : Andreas1982

Dato : 14-08-04 14:05

Meget mere er der vist ikke at sige!