/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Pegefølsomme knapper kan ikke ses af all~
Fra : traveldreamer
Vist : 345 gange
75 point
Dato : 13-08-04 17:21

Hej
Jeg har i FP 2000 lavet pegefølsomme knapper. Desværre er det ikke alle der kan se hvad der står på kanpperne og hos nogle tager det oceaner af tid at loade teksten på knapperne. Har det noget med at Java ikke er installeret på alle Pc'er?

Hvordan sikrer jeg at alle kan læse indholdet i knapperne i en fornuftig hastighed.

På forhånd tak

Traveldreamer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-04 18:14

Drop Frontpage og lær HTML/CSS !!!

..eller lav en alternativ kode til de der har slået applet's fra eller ikke har JVM : http://www.geocities.com/ResearchTriangle/Node/1533/frmpage.html

..jeg går ud fra det er fphover.class du mener? Indsæt blot et alm. link ( <a href="...">link</a> ) et sted mellem <applet> ... </applet> tags'ene.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-08-04 18:38

Det har da ingenting med FrontPage at gøre Molo, kan du så styre dig.
Pegefølsomme knapper i FrontPage styres af class files (java) og når folk ikke kan se de er det som regel fordi de kører Windows XP hvor man har fjernet virtual java machine efter et sagsanlæg fra SUN der har java patentet.
java vm kan hentes her: http://www.sun.com/software/download/
eller den gamle MS version her:
http://www.testby.dk/msjavx86.exe

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 13-08-04 18:47

Hej Molokyle
Tak for svaret, men det er jeg vist ikke helt hjemme i hvordan jeg håndterer. Er der ikke et alternativ i FP 2000 til en pegefølsom knap?

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 13-08-04 18:51

Hej Bjarne

Tak for dit svar, men jeg kan jo ikke bede alle besøgende om at installere java inden de besøger siden. Er der et andet alternativ som kan være brugbart af en nybegynder?

Traveldreamer

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 85 point
Dato : 13-08-04 18:53

Molokyle kan ikke læse wysiwyg så han forstår kun html, php, asp, css scripts
Du kunne jo anvende de menuer der er til rådighed eller du kan lave almindelige billeder med hyperlink, eller hvad med bare en tekst sat op i ebn tabel og så oprette hyperlink på hver linie.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-08-04 18:58

Nej det kan du ikke, men de personer der ikke har jvm. går glip af mange ting da der er meget på almindelige html/java sider der kræver det. Man kan mange gange ikke bruge netbank hvis man ikke har det.
Jeg ved ikk eom du kan bruge noget af det jeg skrev før, men hvis du lægger et link til din side så kunne man jo se hvad mulighederne kunne være og så kommer der nok nogle gode idéer.
Jeg er ren amatør i forhold til Molokyle, men er godt med i forhold til FP hvor jeg selv bruger 2002, der har lidt mere end den Office pakke udgave du bruger.

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 15-08-04 20:18

Hej BjarneD

Tak for dine råd, som jeg tror jeg kan bruge... Dog er jeg i tvivl om, at hvis jeg laver en tabel og bare skriver tekst, der angives som hyperlink, kan jeg så slippe af med understregningen i hyperlinket. Det ser nemlig ikke kønt ud?

MVH
Traveldreamer
P.S I øvrigt kan du se hjemmesiden på www.migusto.dk. Det er navigationen øverst på siderne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 20:26

Det er nu kun Wannafinds standardside der kommer frem på det link.
Jeg plejer at markere hyperlinket og klikke et par gange på understregningsknappen indtil understregningen forsvinder.

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 15-08-04 20:34

Jeg fik lige skrevet det for hurtigt - sorry:
http://www.migusto.dk
Det med at klikke på understregningsknapperne virker ikke?? Understregningen forsvinder ikke!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 20:43

Det kan godt være du kun skal klikke en gang eller måske 3, det gør heller ikke altid som jeg synes, men det kan fjernes og så meget forskel er der nok ikke.
Det vil være nydeligt med almindelig tekst som navigation, det lill eglow kan godt undværes.
Jeg ser lige efter om jeg kan finde ud af en mere permanent fjernelse af understregning og melder tilbage.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 21:06

Jeg har ikke fundet bedre løsninger end understregningsknappen, men kan du ikke få det til at virke vil minibilleder med tekst kunne løse problemet, men det andet er lettere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 21:16

Hvis du i Formater har noget der hedder Dynamiske effekter kan denne bruges til at ombytte billede for eksempel ved pegning alene ved hjælp af html

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 15-08-04 21:32

Jeg har Dynamiske HTML effekter, men jeg er ikek med på hvordan jeg ændrer så der ikke er understregning. Understregningen ses jo så snart siden vises. Effekterne giver kun mulighed for netop at lave effekter som zoom, et ord ad gangen etc.
Kan du beskrive det nærmere??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-08-04 21:46

Dynamiske effekter kan ikke bruges til at fjerne understregning af hyperlink, men kan bruges som erstatning for pegefølsomme knappe, men det kræver så at man laver nogle små billeder som vil skifter ved at føre markeren hen over, og man kan stadig koble hyperlink på billederne som så aktiveres ved klik og hyperlink på billeder giver jo ingen understregning.
Lidt mere omstændeligt, men vil kunne give en nydelig effekt på navigationsmenuen, som du så selv kan kreere og det kan jo så blive lidt mere individuelt end de der glow.
Du burde nu kunne få hyperlink understregningen væk ved et eller flere klik på understregning, men du kan også prøve Format skrifttype og fjerne evt. markering i understregning, er der ingen kan du prøve at sætte en og fjerne den igen.

Kommentar
Fra : traveldreamer

Dato : 16-08-04 09:57

Det lykkedes mig at få fjernet understregningen. Ved at kopiere det over i Word 2003 og klikke på understregningen forsvandt det og det kunne kopieres tilbage til FP 2000 og bibeholde formatteringen.

Tak for hjælpen, BjarneD, Pointene tilfalder dig.
Tak til molokyle også.

Traveldreamer

Godkendelse af svar
Fra : traveldreamer

Dato : 16-08-04 09:57

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-08-04 10:23

Det var godt nok sejgt, men det er måske e lille bug i version 2002 der er årsagen.