/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Rust på asfalt
Fra : bobenontot
Vist : 1416 gange
100 point
Dato : 13-08-04 15:31

Et gammelt gas-fyr har dannet rust på asfalt-fortovet. Har nogen et råd m.h.t. at fjerne rusten?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-08-04 15:56

Det lyder måske fjollet - men prøv om ikke et rustopløsning middel kan fjerne det.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-08-04 15:58

det er kun i overfladen. tag en spand vand og en stiv kost. Og børst det af. Du kan eventuelt bruge lidt sand som slibemiddel.
Ellers forsvinder det med tiden og med regnvand...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 13-08-04 18:41

hej Bent
prøv at varme asfalten op(med en brænder), nu bliver den nærmest flydende, rør derefter meget forsigtigt i gryden(med stiv børste). klap evt. efter med en skovl. Det burde gøre det.
Mvh. halvdum

Accepteret svar
Fra : brewerboy

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-04 19:16

ved at oxalsyre kan tage rust og okker af bla. fliser og malede overflader. det er nok mit bedste bud...
fun dette var mit første svar på kandu... får jeg så en præmie

Kommentar
Fra : Blocha

Dato : 13-08-04 22:02

Hej!
Måske er et produkt som tag-rens sagen? Overværede engang en demonstration af (Dyrups) tag-rens produkt, og det var effektivt, både på tag-stenene og asfalten på parkeringspladsen hvor det foregik. Om det virker lige så effektivt på rust skal jeg dog ikke kunne sige.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 14-08-04 12:55

Lyt (kig) til brewerboys gode råd

Godkendelse af svar
Fra : bobenontot

Dato : 28-09-04 10:42

Tak for svaret brewerboy.

Asfalten blev godt nok lidt lys, men rust-farven forsvandt nogenlunde.