/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
deling af internet ! hjælp
Fra : novice
Vist : 403 gange
200 point
Dato : 13-08-04 13:57

bor i kollektiv ,hvor vi gerne vil dele en adsl linie imellem os .
hvordan gør man det bedst og billigst , skal være sikkert ,sådan forstå at
computerne ikke har nogen forbindelse med hinanden?
er det muligt ?

Accepteret svar
Fra : gobling

Modtaget 210 point
Dato : 13-08-04 14:03

Du skal dele netforbindelserne med en router. En router kan uddelligere ip nr. ang sikkerhed er en router også en god idet der er indbygget firewall i de fleste.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 13-08-04 14:03

Routere koster ikke en skid.. køb en d-link 604.. koster ca. 400 kr. køre udemærket

Kommentar
Fra : sunepaabryggen

Dato : 13-08-04 14:07

hey,en netværksstik---router---switch---x antal brugere bare sørg for at hver enkelt bruger ikke deler noget(har nogen shares)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-08-04 14:14

Ved brug af router kan I sagtens lave deling med lokal netværk og da en router har indbygget switch skal i bare have kabler, netkort, router og en opkobling og så skal sikkerheden på alle maskiner være i orden.
Når I kommer lidt videre i projektet kan vi fortsætte med hvordan det gøres

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-08-04 17:02

<citat>
skal være sikkert ,sådan forstå at
computerne ikke har nogen forbindelse med hinanden?
</citat>

Og så kunne man jo vælge hvert sin arbejdsgruppe!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-08-04 17:14

OK, jeg ser nu at mit svar kunne misforståes.
Jeg mente opkobling via lokalnetværk med delt forbindelse.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 14-08-04 17:52

Det kan sagtens lade sig gøre med en router fx denne er ret billig og der er 3års garanti. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37883
Når i har opsat routeren er muligheden for sikkerhed:
1. at disable netbios over tcp/ip - så kan de ikke ses over netværket
2. at oprette brugernavne med passwords på alle pcér så I ikke har adgang til de andre pcér.

Godkendelse af svar
Fra : novice

Dato : 14-08-04 21:36

Tak for svaret gobling og alle jer andre! i er jo godt enige så ikke så meget
at fundere over.
vender tilbage en gang i næste måned ,når vi forhåbentlig har gang i at få sat det op.