/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
pudset gavle
Fra : windows
Vist : 998 gange
50 point
Dato : 12-08-04 22:32

jeg skal have fjernet gammelt puds mellem murstenene da det er noget porøst huset er fra 1957 derefter skal jeg have pudset mine murstens gavle op i en given farve evt grå er der nogen der kan anbefale en dygtig murer til såddan et stykke arbejde og hvad koster det pr km2 ??

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 13-08-04 00:16

Du er nødt til at skrive hvor i landet dit hus ligger. Man kan jo ikke ud af dit spørgsmål se om du bor i Sønderjylland eller i Nordsjælland? Når du spørger om en pris pr. kvadratkilometer, må huset selvfølgelig have en hvis størrelse, så det burde være kendt for alle, men ikke mig.

Jeg går ud fra at du med dit første spørgsmål mener udkradsning af fuger, men mener du at gavlene skal pudses eller mener du omfuget?

Prisen er meget afhængig af stedet (hovedstaden eller provinsen) og om omfanget af stilladsarbejdet.
Skal du have hjælp må du give de rigtige oplysninger.

Kommentar
Fra : windows

Dato : 13-08-04 16:41

huset ligger i storkøbenhavn 2740 og jeg mener selv at fugerne er dårlige men jeg skal have puset gavlene og korrekt der skal også bruges stillads gavlene er ca 9 met lange og til kip er der 5 met og hældningen er 22 grader håber det kunne bruges til noget

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-04 23:26

Jeg kan ikke hjælpe dig med navn på en murer i dit område.

Prisen for udfræsning af fuger og ny skrabefuge vil ligge på ca. 500 kr/m2 excl. moms

Hvis gavlene er direkte at gå til med puds (gl. puds skal ikke føst afhugges og underlaget er i orden) så vil jeg mene at prisen excl. moms vil ligge på 350 - 400 kr/m2.

Priserne vil ligge i dette lag men kan svinge lidt alt efter forholdene.

Inden du igangsætter puds af gavlene med en indfarvet grå mørtel skal du have en garanti fra firmaet at de kan udføre det med en ensartet farve på hele overfladen. Det kræver god indsigt og et godt håndelag at få et pænt resultat med indfarvet mørtel. Farven laves ved at tilsætte farvede pulvere og er i virkeligheden små farvede korn. Under blandeprocessen vil en vis mængde korn blive knust og dermed ændres farven. Det er derfor uhyre vigtigt at blandetmåden (blandemaskinen m.m.) og blandetiden er nøjagtig ens for hver blanding. Under selve pudsearbejdet vil man også knuse nogle korn og slutfarven påvirkes også af hvor lang tid det enkelte område bliver bearbejdet. Af dårlig erfaring ved jeg at specielt de grå indfarvede nuancer kan være drilagtige (umiddelbart skulle man tro at gråt var nemt, men virkeliheden er noget andet). Det er oså uhyre vigtigt at hele gavlen pudses vådt i vådt og i en eneste arbejdsgang. Der må ikke holdes den mindste pause i arbejde, for det vil uværgeligt blive kendt i resultatet. Man må f. eks. ikke nøjes med at pudse en stilladshøjde af gangen for så vil der blive vandrette skel her.

Det gælder derfor om at få fat i et murerfirma der har særlig god erfaring med farvet puds og folk nok til at udføre det i en arbejdsgang.
Det kan også være en fordel om en konsulent (fra det firma man nu vælger til lev. af den indfarvede mørtel) deltager i et opstartsmøde.

Godkendelse af svar
Fra : windows

Dato : 16-08-04 18:14

Tak for svaret Jorgen_ros. det var en god beskrivelse af både pris og udførelse go dag