/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Blandingsforhold og tryk for sprøjtemali~
Fra : Carsten_Poulsen
Vist : 7659 gange
70 point
Dato : 12-08-04 12:52

Hvilket blandingsforhold skal vandbaseret sprøjtemaling være i for at kunne anvendes i en underhængt trykluftsprøjte og hvilket tryk skal kompressoren stilles til.

Jeg skal male trægavle med en 2 hk kompressor og en sprøjtepistol der behøver 200 l luft pr min

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 80 point
Dato : 12-08-04 13:08

Jeg bruger et tryk på 4 bar og fortynder malingen til den er tyndtflydende.
Blandingsforholdet vil jo afhænge af denoprindelige konsistens. Jeg plejer at fortynde det så det ikke er alt for tyndt og så lave en prøve på et eller andet der ikke skal bruges.
Det er selvfølgelig vigtigt, at du har styr på hvor meget du blander i så du kan bevare blandingsforholdet.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 12-08-04 13:10

Her er en side med tips. www.byggeri.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-04 13:20

Spøjtemaling............tålmodighed og start sprøjten udenfor det område som skal males.
Først et tyndt lag og lad det tørre lidt - så lidt mere - lade tørre lidt - osv. til det er dækket.
Jeg har lige sprøjtemalet badeværelseslåger med vandbasseret acrylmaling.
Det var dog med en lille elektrisk Wagner sprøjte - og der brugte jeg 20% vand i, som Wagner sælgeren anbefalede,
men jeg syntes at det var lige tyndt nok - men pænt blev det.

Godkendelse af svar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 20-08-04 12:04

Tak for svaret BjarneD.