/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Gammeldags 4,5 volt batterier
Fra : Oldboston
Vist : 2502 gange
50 point
Dato : 12-08-04 11:52

Kan I huske de gamle, flade 4,5 volts batterier, der var meget almindelige for 30 år siden? De var vel ca 5 x 7,5 cam og ca. 2 cm brede.
Hvis man nu har en veteran-transistorradio, der kun spiller på disse batterier, hvad gør man da? Batterierne er vist ikke til at opdrive mere i det format?
Har nogen en god ide?

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 12-08-04 11:55

Brug en strømforsyning på samme volt og amp.

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 12-08-04 11:58

Du kan også bruge de batterier der er i dag. Bruge sammen volt.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 60 point
Dato : 12-08-04 12:11

Batterierne som du snakker om findes endnu.
De forhandles i Haraldnyborg og mange andre steder.

Se nedenstående link, er det ikke samme batteri vi snakker om ????
http://www.spejdersport.dk/templates/Product_Variants.asp?ProductGuid=323877

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 12-08-04 12:20

Harald Nyborg sælger stadig det flade 4,5 volt batteri - best.nr.6373

Mvh
CaP

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 29-08-04 21:46

Tak for svaret thulin. Det var, hvad jeg havde brug for.
Oldboston