/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hittekillingen Elvis
Fra : alice_trauelsen
Vist : 469 gange
200 point
Dato : 12-08-04 10:10

Hej
Den 28 juli fandt min mand en lille killing siddende midt på vejen, da han var på vej hjem fra lægen. Han spurgte nogle mennesker i en have overfor om de kendt noget til den, det gjorde de ikke, og de svarede ham, han kunne lade den ligge eller tag den, de var ligeglade. Han betænkte sig ikke, satte den forkomne killing op i sin indkøbstaske på sin 45 knallert og kørte forsigtig hjem. Killingen var en han, som jeg på stedet døbte Elvis. Han var ca. 3- 4 uger for såret ved navlestrengen var ikke helt. Han var stærkt dehydreret. Han drak en hel lille skål med vand ned til sidste dråbe og spiste al killingemaden. Hans ene øje var lukket til af skidt og betændelse, det klare vi med et par dages med kamilethe bade. Nu prøver vi at finde et godt hjem til ham for han er en lille kælemis, og hos os kan han kun blive gårdkat, sammen med vores andre katte, og da vi har 17 i forvejen, så en fra eller til, men vi syntes alligevel han har fortjent et rigtigt hjem, så derfor søger vi. Ligenu ligger han her med hovedet hvilende på min hånd og benene på tastaturet og sover, nede ved mine fødder ligger vores hund Pippi der har taget det at jeg slæber rundt med en lille killing i stiv arm og gør ham ikke noget. Elvis er ude to gange om dagen hvor han leger ude i gården sammen med de andre katte, men han er alt for lille til at klare sig selv. I kan se Elvis på dette link http://www.alice-trauelsen.dk/elvis.htm Vi klemte dørklokke i det område han blev fundet men ingen kendte ham. De sagde han antagelig var sat ud fra en bil, eller efterladt fra et sommerhus. Hvordan kan mennesker være så onde, jeg forstår det ikke.
Mange hilsner
Alice
www.alice-trauelsen.dk
Pas på Jer selv og hinanden

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-08-04 10:14

Hvad er spørgsmålet ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 12-08-04 10:23

Hej
Spørgsmålet er Hvordan kan mennesker gøre sådan noget og hvorfor.
Mange hilsner
Alice
www.alice-trauelsen.dk
Pas på Jer selv og hinanden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-04 11:57

Alice

Det kan jo være en vildkat, der har fået killinger. Hun har måske prøvet at flytte sine killinger til et mere trygt sted, men er så blevet forstyrret.
Det var da heldigt for katten at din mand fandt den. Nu er den i gode hænder. Selv om den skulle blive en gårdkat hos dig, kan du så ikke beholde den, Jeg tror, at den får det godt.
Hvis du ikke selv vil beholde den, så sæt et opslag hos købmanden eller supermarkedet. Måske en i nærheden af, hvor du bor vil have den.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 12:08

Det er helt sikkert ikke en vildkattekilling for de er meget vanskelige at komme til.
Jeg hjælper med at køre en katteinternat side og hører derfor om mange killinger der efterlades og dyrlægen der har internatet afliver kun de katte der ikke befinder sig godtsammen med mennesker eller er for syge. De nyeste kilinger er efterladt på en rasteplads, søde og kælne og tydligvis vant til mennesker og alligevel efterladt ude i ingenting.
En travl familie og pludselig har ungerne slæbt en eller flere killinger med hjem, fundet, eller fra en kammerat hvis forældre forlangte dem aflivet/afhændet, hvad gør den travle forælder ind i bilen med dem på vej til arbejde og ud et sted hvor ingen ser det, og sikkert en der beroliger sig selv med at de bliver fundet og nogen tager sig af det.
Mennesker er ikke grusomme, de er egoistiske og snotdumme.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-08-04 16:12

Hvis vildkattekillinger er små nok, er de ikke så bange.Vi fandt også en forladt en for et par år siden. Den fik sutteflaske til den var stor nok til at drikke/spise selv. Problemet er, at de ikke lærer kattesprog, når de bliver opflasket af mennesker. Muligvis lærer de en del af de andre, men ikke nok. Vi har 3 andre katte, som den lille kunne lære af, men hun endete som "prygleknabe" (eller hvordan det nu staves) for de andre. Da hun var et par år, blev hun simpelthen syg af stress. Hendes nervestystem hang i laser. Det endte med, at hun blev aflivet, da hun blev ved med at have en masse blod i afføringen. Uden at fejle noget, åbenbart! Men den stakkels lille tøs fik da fred. Den dag i dag fortryder jeg, at vi ikke fandt et andet hjem til hende, da det begyndte. Men vi håbede hele tiden, at det blev bedre, når hun blev lidt ældre og bedre kunne forsvare sig.

Jeg kan kun anbefale, at i finder et andet hjem til hende, og et hjem, hvor hun bliver enekat. Selv om det muligvis ikke er tydeligt, har han nok problemer med identiteten. Vores troede åbenbart, hun var en hund. Men hun rendte nu også altid sammen med hunden. Men den mellemste af kattene tog sig af hende, som var han hendes mor, da hun var lille. Lige til hun blev kønsmoden, var han utrolig god ved hende. Han vaskede hende, legede med hende og fandt sig i alting. Og så, vups, så fra den ene dag til den anden, blev hun boksebold for hele banden. Og at sterilisere hende hjalp ingenting. (Og de andre er også kast./ster.)

Så, Alice, gør hvad du kan for at finde et godt hjem til Elvis.
Held og lykke med ham. Jeg håber, han får det godt. Og hvis det er et menneske, der har smidt ham, så håber jeg deres r.. må klø og deres arme være for korte til at klø igen.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-04 17:23

alice_trauelsen

Hvordan går det med lille Elvis, blev han hos dig, eller fandt du et trygt hjem til ham?

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-12-04 14:22

Har Elvis haft en god jul?