/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
modem+switch på loftet
Fra : jakobal
Vist : 1197 gange
500 point
Dato : 10-08-04 08:07

Hej,

Jeg har 3 pc'ere placeret forskellige steder i huset. For ikke at trække kabler både op og ned over loftet til alle pc'erne, har jeg tænkt på at placere modem+switch oppe på loftet således at der herfra bare skal trækkes et kabel til hver pc. Da der er store temperaturudsvingninger på loftet samt støv (og måske mus), vil jeg høre om der er nogen der har en god idé til hvordan man kan lave en kasse som modem+switch kan placeres i, og hvad kassen skal være lavet af....

Mvh
Jakobal

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-08-04 08:35

Du kan lave en kasse af metalplade. Gerne galvaniseret. Den findes som en perforeret plade.
MEN kablerne skal jo også beskyttes, da ex. mus gnaver i hvad som helst (rigtige mus)

Minus ved det at lægge den på loftet, er som du nævner, de svingende temperaturer, som en varm sommerdag, kan give nogen ustabilitet.
Har du ikke et nordvendt skunkrum, hvor adgangen er noget nemmere???
Alternativet må så være et trådløst netværk.

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 10-08-04 08:40

Har du egentlig tænkt på muligheden med en Trådløs Switch som du placer midt i bygningen, i stuen eller sådan noget..

/snortop

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 10-08-04 09:02

Ja jeg har overvejet muligheden med trådløst netværk. Men...synes det er ret pebret i pris, hvis man vil ha' en ordentlig hastighed, og kan det ikke til tider være ret ustabilt ??

Jakobal

Accepteret svar
Fra : er_du_klog

Modtaget 510 point
Dato : 10-08-04 09:05

I " Alt om data " Juli måned står der om en mand der har gjort som dig!

Kommentar
Fra : jakobal

Dato : 10-08-04 09:34

hej er_du_klog,

kan du evt scanne artiklen til mig og sende den på mail ??. Jeg har ikke dette blad!

Jakobal

Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 10-08-04 10:19

hej igen er_du_klog,

fandt artiklen på AOD's hjemmeside...er meget god til ispiration...tak for svaret

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 10-08-04 17:22

Det var så let at kunne hjælpe!