/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Salg af HiFi anlæg
Fra : sidal26
Vist : 1084 gange
100 point
Dato : 09-08-04 10:01

Jeg har et Denon anlæg samt to højtalere jeg skal have solgt, bestående af:

Reciever: Denon TU235RD. 4 år gammel
Forstærker: PMA 735 R. 4 år gammel
CD-afspiller: DCD-435. 4 år gammel
Mission højtalere: M70. 2 år gammel

Nyprisen for sættet var 10500 kr.

Da jeg ikke selv har viden om brugt HIFI-udstyrs salgspris, håber jeg I kan give mig en ca. salgspris???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 10:11

http://www.kandu.dk/dk/spg/46823, kunne du da prøve.

Brugtpris - tja almindeligvis det halve. Det er jo ikke high-end udstyr.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 09-08-04 10:20

Ca 3500kr for det hele...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 10:27

->Kpm er det ikke vel lavt.

Jeg ved CD'en trækker ned og ikke er til meget. Bevares den spiller totalt ok, men udviklingen går jo stærkt. Men amp'en, tuneren og ikke mindst højttalerne er rimelig tidløse og burde trække lidt op.

Skal vi være hårde så 4200,- da. Men jeg ville nu forlange fem i første omgang.

Nu kommer det også an på standen, og hvilke kabler der er med. Har du original emballage (et lille plus) og ikke mindst vejledninger (større plus).

Jeg fik for ikke så længe siden en over tyve år gammel NAD. Den var i original emballage, det var lidt sjovt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 10:29

Iøvrigt ville et smart sted at lave anlægget federe, være udskiftning af Mission boxene til noget mere voldsomt.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-08-04 10:36

Til 3773

Hvordan kan du vide at cd afspilleren er ok?
Og spiller totalt godt.
Det nævner Sidal26 da ikke noget om.

Brian

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 10:41

Alt virker som da det var nyt. Der er manualer og vejledninger samt alle ledninger og kabler.

3773: Jeg synes 5000 lyder som et godt bud. Det var også i den størrelsesorden jeg selv havde forestillet mig som startpris.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 10:44

Hmm - Er jeg den eneste der ikke kan finde links med pic's til disse ting?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 11:04

Brian - vi taler antagelig funktionsduelige ting. Er du bare ude på ordkløveri?

En Denon DCD 435 er en fremragende CD (til prisen). Har selv en. Nyprisen lå vistnok omkring godt 2500,-

http://www.techtronics.com/uk/shop/657-mission-m70-speakers.html

http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/262_printreview.htm

her er da lidt!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 11:06

Så er det nok bare mig

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 11:07

Hmm lyder ikke til at Dennon DCD-435 er særlig god

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 11:11

Her er billeder på resten: Det hele er sort (også forstærkeren)
http://denon.jp/europe/pdf/tu235.pdf

http://www.shopingcity.cz/podrobne.asp?idz=655

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-08-04 11:11

Hejsa igen 3773

Er ikke ude på noget som helst,bare lidt mærkelig at du kan sige at den spiller TOTAL godt.

Du har ikke hørt den spille,og den er da 4 år gammel.

Brian

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 11:14

hmpf - hva fanden er det for et sprog?

Kan desvære kun Dansk, Engelsk og lidt Tysk

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 11:16

Du søgte billede ikke info

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 11:18

hehe det er korrekt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 11:18

Almindeligvis har det aldrig været ubetinget smart at købe brugte CD-afspillere, idet udviklingen inden for disse i starten galoperede derudaf. Men inden for de senere år har udviklingen dæmpet sig, og man har brugt energien på DVD og andre digitale medier. Umiddelbart synes CD at have nået toppen mht udvikling inden for de begrænsninger mediet giver.

Denon CD'erne har for mit vedkommende ikke været noget dårligt køb. Jeg har PT en 425'er og en 435. Begge har tjent mig godt i mange år. Som DJ cd'ere er de brugbare, men skal i så fald stå på et vibrationsdæmpende underlag + en flise ovenpå. Dette er i denne sammenhæng underordnet, men de har modsat Sony'er aldrig drillet. Jeg har aldrig, igen modsat sony'er, hørt om defekte lasere.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 11:32

Zerg911: Her er Denon's beskrivelse af forstærkeren http://denon.jp/europe/pdf/pma735g.pdf

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 11:58

Brian, du vil ikke kunne høre forskel på 2 ens CD afspillere.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-08-04 12:06

Hejsa igen 3773

Nej ikke hvis de var nye begget to.
Men her taler vi om en gammel cd afspiller på 4 år.
Det kommer vel også an på hvor meget den er brugt ikke.

Brian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 12:17

Nej Brian. Denon CD er med ordentlige print - ikke billige pertinax print. Derfor er lyden som den er, i hele apparatets levetid. Det er ikke som en grammfon, hvor det bliver ringere, rummel, wow, flutter mv. Enten duer du den eller også duer den ikke.

Sony'erne fik f. eks. stjernenykker og ville pludselig ikke acceptere plader. Lyden var ok når de gjorde, men sommetider ville de ikke læse. I det tilfælde skyldes det dårlige lasere (hvilket er noget mange har prøvet - jeg selv har prøvet med 2). Desværre var laseren for dyr som reservedel, så man købte bare en ny CD. Udviklingen gik på daværende så stærkt at det nye apparat almindeligvis var væsentlig bedre og sommetider billigere.

En fire år gammel Denon CD er ikke noget dårligt køb, man skal bare ikke give for meget for den.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 12:27

Jeg har lige set på dba.dk at delene skal sælges enkeltvis.

Hvad er prisen så for de enkelte dele? (håber det er ok med et tillægsspørgsmål!)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 09-08-04 12:28

Vi bliver nok ikke enige,så derfor stopper jeg her.
En cd afspiller som næsten aldrig er brugt,er vel bedre en en som har været brugt en del.
Her tænkes på almindelig slitage,og renligheden af de cder man afspiller.
Så kan du have en forsat god dag
Brian

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 12:53

Du har uret Brian. Der er stort ingen sliddele i en CD. Drevet kan køre noget nær forever. Elektronikken slides ikke. Der er meget få elektrolytter i sådan en dims, så der er stort intet der slides. Om apparatet er et eller fire år, er nærmest ligegyldigt.

Personligt ville jeg med en CD helst købe en ny, men hvis nu ingen penge man har!

->Sidal har du nyanskaffelsesprisen på de enkelte dele? (det er nemmere end hvis jeg selv skal til at finde det).

->Zerg, var det ikke noget for dig?

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 13:08

-> 3773:jeg kan ikke finde kvitteringen, men kan huske at recieveren kostede 1500 kr. og at hver højtaler kostede 1800 kr.
Forstærker og cd er købt i hifi-klubben

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-04 13:17

Du må mene tuneren.

Tuner: 500 - 700
CD: 700 - 900,-
Amp: 1500
Højttalere: 1500,- (for begge).

Alt forudsat i god stand.

Du kan jo prøve i www.dba.dk det koster ikke noget.

Sæt det også samlet i!

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 13:17

Jeg har bestemt mig for at jeg skal have et surround system så..
DENON AVR-1604 surround receiver
Pris: kr 2.299,00 / stk.

B&W DM303 højttaler - Front højttalere
Pris: kr 1.099,00 / stk.

hvorpå jeg så næste månede kan skifte B&W DM303 højttalerne ud til baghøjttalere og købe 2 nye.
Så jeg må desværre takke nej.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 13:22

Det ser rimelig OK ud Zerg!

Hvad med de høje tynde DALI'er som alternativ til B&W- de lyder ikke så dumt, og er nogenlunde frue-venlige.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 13:29

frue-venlige?

Godkendelse af svar
Fra : sidal26

Dato : 09-08-04 13:30

Tak for svaret 3773.

Og takker samtidig for de menge indlæg. Jeg vil prøve at sætte det til salg på dba.dk

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 13:38

Ja Zerg, kostene bryder sig ikke ubetinget om f. eks. Cervin Vega DC12, DC 15 og opad. Disse er usmarte idet de indbyder til en blomst ovenpå. Når du så fyrer "Hell freezes over" af på fuld hug, ryger potteplanterne ned. Det får man ikke ros for. Samtidig synes "man" de fylder alt for meget.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 13:41

Der skal sku ikke stå nogle potterplanter på mine højttalere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-08-04 13:48

Netop Zerg.

Og for det ikke skal ske, er søjlerne smarte.

Iøvrigt lavede JBL nogle fremragende pyramider - 5 vejs - for en snes år siden. Men prisen var noget med +10000/stk dengang (av).

Menøhh er de der B&W'er ikke nogen små pis-nogen? (jeg holder selv mest af noget med noget drøn på).

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 09-08-04 13:51

De er ikke vilde men det er rigtig gode til prisen, og så her næste månede køber jeg bare 2 dyrere højttalere til at stille i front og sætter så de 2 andre bag ved..