/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
ADSL Ved CyberCity og FXP?
Fra : abrond
Vist : 387 gange
200 point
Dato : 06-06-01 09:57

Jeg har en adsl forbindelse ved CyberCity! Og vil gerne gøre brug af FXP (Foreign Exchange Protocol) Men lige meget hvad jeg gør virker dette ikke! Jeg har samme opsætninger som et par af mine kollegaer, dog har de ikke CyberCity som ISP. De benytter TeleDK. Og ved dem virker det fint. Jeg har læst et det kan være NAT (Network Address Translation) på Cisco routen der kan være problemmet, men jeg har inu ikke fundet en løsning.. Er der nogle der kan hjælpe mig med dette problem?

Mvh
Anders

Accepteret svar
Fra : janus141

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-01 02:08

Så vidt jeg ved understøtter Cisco 677 adsl-routeren ikke andet end tcp, udp og icmp. Hvis du vil andet end det, skal CBOS'en enten opgraderes til en version der endnu ikke er lavet (dette er så ikke en løsning), eller få fingre i storebroderen. Mener den hedder 827. Snak med dem hos Cybervity Support på 70 10 11 09, der sidder nogle ret kompetente mennesker derinde.

Vh Janus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-06-01 08:35

Jeg har også det problem, har også Cisco og cybercity

Nogen som kan hjælpe?

abrond <abrond.news@kandu.dk> wrote in message
news:mnlT6.4591$R84.822398@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en adsl forbindelse ved CyberCity! Og vil gerne gøre brug af FXP
> (Foreign Exchange Protocol) Men lige meget hvad jeg gør virker dette
> ikke! Jeg har samme opsætninger som et par af mine kollegaer, dog har de
> ikke CyberCity som ISP. De benytter TeleDK. Og ved dem virker det fint.
> Jeg har læst et det kan være NAT (Network Address Translation) på Cisco
> routen der kan være problemmet, men jeg har inu ikke fundet en løsning..
> Er der nogle der kan hjælpe mig med dette problem?
>
> Mvh
> Anders
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : stex

Dato : 03-09-01 20:03

okay janus141, men ftp og fxp bruger tcp !!

Sådan kan det gøres, hvis man vil logge ind på en non-passive ftp :

På routeren skal der nat-forwardes en række tcp porte
eg. set nat entry add your.inside-comp.ip port your.outside.ip port tcp

I f.eks FlashFxp (den bedste) vælges under options/preferences/firewall limited portrange (skal svare til de porte der blev åbnet på routeren) og bind to ip sættes til your.outside.ip

Tager kun 2 min. :)

Kommentar
Fra : decline

Dato : 23-09-01 18:44

Hei er det muligt med en bruker veiledning her hvilken porter jeg bør forwarde og slikt dette vil hjelpe meg meget
Da jeg ikke vet hvilken porter det gjelder å forwarde mine ftper ligger på port 21 så er det den jeg skal forwarde eller takker på forhånd