/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
God hunde dyrlæge i Randers området ?
Fra : mdreier
Vist : 646 gange
50 point
Dato : 08-08-04 07:10

Hejsa

Er der nogle der kan anbefale en god hunde dyrlæge på Randers egnen ?

Vi har lige fået en Lab./Hønsehund, og søger derfor en god dyrlæge til hende.

Du er også velkommen til at skrive, hvilken dyrlæge vi IKKE må bruge.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Mdreier

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-04 11:36

Jeg bruger Vorup Dyrehospital til min hund selv om det langt fra er det nærmeste for mig.
Dyrlægen er kompetent og holder virkelig meget af dyr.

http://www.vorupdyrehospital.dk/

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 08-08-04 20:19

Kære Mdreier

Jeg vil personligt anbefale dig at bruge mere end 1 dyrlæge. Er det de alm. vaccinationer og sundhedseftersyn, kan du næsten bruge hvem som helst, men opstår der problemer, er det rart at gå til eksperter på området.

Mange er meget trofaste mod deres dyrlæge, og fortsætter med at komme samme sted i årevis, selv om de aldrig er helt tilfredse. Du skal prøve dig lidt frem i det område hvor du bor, prøv en ny en gang imellem, når hunden kun skal vaccineres, så finder du den rigtige.

Vi mennesker er jo også forskellige, og det er utrolig vigtigt at man kan kommunikere godt med sin dyrlæge.

Karin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 20:43

Min erfaring er, at når man har fundet en dygtig dyrlæge skal man holde sig til ham/hende fordi det for mange hunde er ekstra trygt at blive behandlet af en som de kender.
Jeg har fravalgt en af dyrlægerne i området, som jeg endda kender privat, fordi han virker bange for store hunde.
Jeg kunne dog ikke finde på at fraråde, at bruge ham fordi han er dygtig nok og sikkert fungerer fint i andre sammenhænge.

Kommentar
Fra : naa

Dato : 17-09-04 22:57

Hej mdreier!

Jeg vil blot sige at jeg ikke synes at du skal benytte dig af Vorup Dyrehospital. For nogle år tilbage var jeg i praktik derude, og dyrlægen er ganske rigtigt en venlig mand, når han snakker med kunderne, men billedet er et ganske andet bag kulisserne. Jeg vil helst ikke hænge ham ud, men lad mig blot sige, at han meget ofte mistede tålmodigheden med de indlagte dyr, og deraf behandlede dem på en meget forkert måde!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-04 23:04

Nå der var nok en der skulle gøre sig bemærket. Det var nok dig, naa der var et fjols og fik dyrlægen til at miste tålmodigheden. Jeg er kommet hos de fleste dyrlæger i området og der er ingen der er så god ved dyrene som denne dyrlæge. Han mister snarere tålmodigheden med mennesker der ikke behandler dyrene ordentligt.
Husk lige injurielovgivningen før du lukker mere af den slags ud.

Kommentar
Fra : naa

Dato : 18-09-04 00:15

Øh... hej... har netop fået erobret computeren tilbage fra min 15-årige søn som jeg bad om at gå ind på kan.du for at se, om jeg kunne finde svar på et problem, jeg har med at min hund ikke rigtig forstår, at han skal tisse udenfor og ikke indenfor. Det viser sig så, at knægten har skrevet det forrige indlæg under mit navn. Jeg har virkelig skældt ud, og forstår slet ikke hvor han får den slags fra (især fordi vi bor i Rødding og intet aner om dyrlæger på Randersegnen) Men altså jeg undskylder til alle, især den pågældende dyrlæge!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 00:28

Det må du nok sige.
Denne dyrlæge holder mere af dyrene end deres ejere så mere forkert beskrivelse kunne ikke gives.
14 dages PC karantæne må være minimum

Kommentar
Fra : naa

Dato : 18-09-04 00:34

Ja, jeg kan godt love, at han ikke kommer i nærheden af computeren foreløbig, og i særdeleshed internettet. Jeg tror da heldigvis, at jeg har fået ham til at forstå, hvor alvorlig en anklage det var, han kom med.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 00:38

P.S.! Din 15 årige søn skriver meget voksent, hmm! Blev du bange, i så fald med god grund.

Kommentar
Fra : naa

Dato : 18-09-04 00:44

Jeg er ked af at Kaspar har skabt ballade, jeg har undskyldt hans opførsel, men jeg kan ikke lide at blive beskyldt for at tale usandt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-04 00:50

Det blev du da heller ikke beskyldt for, jeg tænkte med mit hmm og det kan du ikke bebrejde mig da de fleste 15 årige der optræder i dette forum staver som en brækket arm, men lad det hellere ligge.

Godkendelse af svar
Fra : mdreier

Dato : 20-09-04 08:55

Tak for svaret BjarneD.