/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
pgo hot50
Fra : hynke007
Vist : 1279 gange
100 point
Dato : 07-08-04 23:10

hejsa
jeg har lidt problemmer med min hot50 når den starter går der lidt tid så går den istå igen også selv om jeg giver gas... lyder som om at den ikke får benzin nok men tror måske at det er cdi´en det er galt med... hvordan måler man en cdi???

hilsen

kim h

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-08-04 23:22

Hvordan kan du komme på den tanke, at der skulle være noget galt med CDIèn, der er da ingen ting som indikerer det.
Tror du ikke bare du skal indstille karburatoren, på luftskruen, ikke den store sorte fingerskrue, for den løfter bare gasspjældet, selvom hvis det løftes højt nok, så går den så hurtig at du nok ikke går i stå.
Ved start aktiveres chokkeren, men den slår fra lidt efter, og så er der kun en tomgangsstrålespids der skal forsyne karburatoren, den kan selvfølgelig være stoppet, men mon dog ikke du bare skal dreje 1/2 omdr. på din tomgangs-luftskrue.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8244
CDIèn kan du da godt måle med et Ohm-meter, men så skal du have værdierne fra din knallertmekaniker, men dette problem er ikke et tændingsproblem.
Det er udelukkende et spørgsmål om at stille eller rense karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hynke007

Dato : 07-08-04 23:32

hej palle hansen

problemet er kommet pludselig og jeg kan ikke give fuld gas da den bare dør. men jeg tror nu også at det er karboen det er galt med.... der er måske vand i benzinen..

hilsen
kim h

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 08-08-04 00:15

Nej det skyldes ikke vand i benzinen, så var det jo ikke muligt at starte.
Der sidder 2 dyser/strålespidser nede i karburatoren.
Du skruer bunden af karburatoren, det kaldes også svømmerhuset, der nede kan du se 2 messingskruer, der står deres størrelse på siden af dem. Den med det mindste hul igennem er den der forsyner tomgangen, men alt skal blæses igennem.
Men hov, hvis det er sådan at du slet ikke kan få den til at tage gas, selvom du gør det langtsomt, så er det hoveddysen/strålespidsen der er stoppet, eller mere sandsynlig din membran der ikke er tæt, og så skal du bare købe en ny Membranplade:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=286523212&n=919238240&pn=520718442
Sæt den forsigtig i uden at røre for meget med fingerne, og få også nye pakninger til membranhuset.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hynke007

Dato : 08-08-04 08:01

Tak for svaret pallebhansen.
det vil jeg så gå ud og kigge på....

hilsen

kim h