/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
bøjet ribben
Fra : snaptil
Vist : 9526 gange
70 point
Dato : 07-08-04 18:22

hejsa
jeg tror jeg har et bøjet ribben. har fået et slag på det ene ribben og har haft smerter i det, i snart en uge nu. hvad jeg har fået af vide af venner, kan der ikke gøres noget ved det, andet end hvile.
er det rigtigt?
kan man på nogen lindre smerten feks. ved en pres forbinding eller lignende..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 07-08-04 18:28

Det er desværre sandt, der findes ingen behandling for et bøjet ribben, men du bør under alle omstændigheder søge læge for at sikre dig, at det ikke sidder og presser på andre organer

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 07-08-04 18:34

jeg har lovet at hjælpe til som "udsmider" til en større fest idag.. derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om der var nogen der havde kendskab at det måske hjalp at binde sportstape eller lignende, med pres i en bestemt retning??? eller andet..

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 80 point
Dato : 07-08-04 18:43

Jeg synes du skal gå til læge for at få konstateret at det ikke er brækket, eller trykker på noget.
Men ondt gør det, især hvis du griner (det føler du så nok heller ikke så stor trang til)

Men en forbinding skal lægges om brystet . Dens formål skal være at hindre så stor bevægelighed, altså nærmest en fiksering, og kan føles som om du ikke kan trække vejret frit.
Normalvis gør man dog ikke noget ved det, men nu spurgte du så...

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 07-08-04 18:46

Tak for svaret dova.
      og tak til dig også betterperformance..
så må jeg jo vente, på at det går væk.. og vil følge jeres åd og gå til læge i næste uge hvis det ikke forsvinder

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-08-04 19:21

Hvis du kan få fat i en stik- skudsikker vest og spænde den godt til støtter den og hjælper en smule. Det er jo egentligt heller ikke så ringe med sådan en hvis du skal være udsmider...