/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
start problemer !
Fra : mikkelgj1
Vist : 5340 gange
500 point
Dato : 05-08-04 18:08

hmm,? igpr legede jeg med min knallert. fordi den havde start problemer. så jeg tog cyllenderen af og begyndte at file der hvor den sad.. så blev det endelig lige.. og puttede pakninger og andet på plads.. jeg glemte da og putte udstødning på... så jeg trådte på kickstarteren.. og vupti ! den startede første gang :D så var jeg glad men i min forviring slukkede jeg knallerten fordi det larmede,! så jeg var meget glad, jeg putte udstødningen på igen.. trådte på kickstartern... MEN hvad? der skete jo ikke noget? hvad er mit problem?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 510 point
Dato : 05-08-04 18:18

Jeg har aldrig hørt om at det ikke skulle være lige, der hvor cylinderen sidder(Ingen filespåner ned i krumtaphuset), nu har den vel fået ny pakning, og også evnt. flydende pakning, der hvor cylinderen trykker ned mod krumtaphuset, ligeledes en ny pakning ved topstykket.
Hvis du har haft stempelet af, har du så vendt det rigtig?
Spændt cylinderen jævnt på alle topmøtrikker?
Dit problem, er falsk luft, enten der hvor du har filet, eller der hvor karburatoren sidder på cylinderen.
Hvad er det for knallert?
Og er der benzin nok.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 05-08-04 18:35

PALLE ! håbede sgu det var dig der ville skrive :D åh. det har fået nye pakninger og flydene pakning.. og stempelet skulle og vende rigtigt da min var har gjordt det(han er entrapernør) og spændt er den også, og grundet til at filet det ved krumtaphuset var at der kom falsk luft ind der... og nu er den helt tæt... det er en suzuki k50... ja, sådan en fra din tid.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 05-08-04 19:59

og ja, det for benzin.. og det er vist en pænt stor dyse... (110-140) hvor kan det få falsk luft? og hvad skal jeg gøre for at det køre igen?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 05-08-04 21:10

Hvis du har original udstødningen monteret da prøv at afmontere fløjten da den kan være tilstoppet. Har selv prøvet det. Hvis det er tilfældet da rens fløjten i benzin.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 05-08-04 21:27

jeg har boss-tun udstødning på..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 05-08-04 21:46

Tja den kender jeg ikke, Derfor kan den jo stadigvæk være stoppet til. Du må jo undersøge om der er en lyddæmper der kan afmonteres. Hvis ikke da prøv at start kun med et forrør.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-08-04 22:55

Ja den er svær den der, tror du ikke at der måske er rodet lidt for meget ved membranen.
Eller mere sandsynlig har svømmeren sat sig fast eller skidt har lukket dysen (Strålespidsen)
Men i alle tilfælde skal der gåes systematisk frem, så findes fejlen hurtigst.
Der lægges mærke til om man syntes der er den samme kompression, og om der kan høres falsk luft (Det er svært at høre, og man kan sprøjte sæbevand ned mod samlinger.
Først tændingen, når tændrøret lægges mod stel, skal der komme en pæn gnist, og den skal helst være blå.
OK det er i orden, så ses efter om en svingning af tændrøret mod hånden giver smådråber, for så er den jo druknet. Nå ikke, så gives en snaps ("fingerbøl benzin i tændrørshullet)
Nu prøves om snapsen vil virke (Luk benzinhanen, der er ingen grund til at få benzin 2 steder fra)
Nu SKAL den gå i gang, da den både har benzin og gnist.
Hvis den gik i gang, så mangler den jo benzin, og benzinslangen tjekkes for at det løber godt nok ud, og så vil den måske starte med en hånd dækker 3/4 af karburator eller luftfilter-indtaget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 06-08-04 07:39

tak palle, vil lige prøve det når jeg kommer hjem fra skole af.. ps.. det er et splinter nys ustødning.. så den kan ikke være sodet til..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 06-08-04 20:45

det er som om det ikke virker? hvad skal jeg gøre? sætte den på til den lokale cykelsmed?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-08-04 21:47

Jamen hvad virker ikke, er der gnist?
Var tændrøret vådt, så udluft den, ved at træde mange gange uden tændrør og lukket benzinhane, og fuld gas.Til sidst sættes en tændstik ud for tændrørshullet, og der trædes langtsomt på kickstarteren, for at se om der kommer en stikflamme, hvis der gør er den ikke ordentlig udluftet.
Har du prøvet 2 fingerbøl benzin i tændrørshullet?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 07-08-04 00:50

Hvor meget har du haft afmonteret på den knallert??? Eks. Har du haft svinghjulet afmonteret. Nu siger du at lydpot er ny, er den købt i forbindelse med et forsøg på et selv tun hvor planering af topstykket er fortaget Osv.…
Jo flere informationer du kan give desto nemmere er det at skyde sig ind på problemet. Hvis du har forsøgt at afmontere lydpotten, for at kontrollere om den kan starte igen, uden det ønskede resultat så kun det jo godt være toppakningen der brand af, fordi du har et topstyk der ikke er helt plant. Osv..
Så skriv en liste over de ting du har udført. Som du kan læse er der mange muligheder. Så Hjælp os så vi kan Hjælpe dig.

MVH.
Peter B Jensen.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 07-08-04 11:50

JA ! nu har jeg fundet det sted hvor der kmommer falsk luft ind... så har bestilt nye pakninger til hele knallerten.. :D hmm det vil tage lidt tid før jeg acceptere det her spørgsmål.. men tilgengæld vil jeg smide 20 point mere ind om dagen :D acceptere før når min knaller virker ..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 07-08-04 11:50

JA ! nu har jeg fundet det sted hvor der kmommer falsk luft ind... så har bestilt nye pakninger til hele knallerten.. :D hmm det vil tage lidt tid før jeg acceptere det her spørgsmål.. men tilgengæld vil jeg smide 20 point mere ind om dagen :D acceptere før når min knaller virker ..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-08-04 13:43

Blæs være med pointene,men fortæl os som rpje også er inde, hvad du går og laver.
Du har fundet ud af at den er utæt,hvor??
Skriv lidt mere udførligt,læs det igennem et par gange inden du sender det ,jo mere vi ved, jo mere hjælp får du.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 08-08-04 17:39

jamen hullet sidder ved kaburatoren = der er ingen pakning.. så det er jo ikke sært at den er utæt.. hehe.. men pakningerne kommer på tirsdag.. men ved godt hvad der er galt.. så mere hjælp behøver jeg ikke lige i øjeblikket..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-08-04 19:54

OK så er det ikke så sært vel?
Citat fra mit første indlæg: Dit problem, er falsk luft, enten der hvor du har filet, eller der hvor karburatoren sidder på cylinderen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 08-08-04 22:53

palle du skal nok få mine point :D men laver lige et sprøgdmål mere så de andre for point ikk.. men venter som sagt til knallerten fungere.. :D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-08-04 23:08

Ja tag dig bare tid, vi venter spændt på at høre brølet, det er da træls når ens barn ikke vil starte, og du skal vel også bruge den hver dag?

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 09-08-04 13:45

om jeg skal bruge den hver dag? jo, det lover jeg dig palle.. og den er vist ikke helt lovlig,, heh.. en 100 stykker er fin nok.. også omkring 25km på literen :D

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 11-08-04 14:42

lige for at få lidt liv i det her spørgsmål vil jeg tilføje at min søsters kæreste(han er uatomekaniker) kommer imorgen(torsdag) og hjælper mig med problemet :D

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-08-04 14:48

Tror du han kan lave knallerter??
Rigtige mænd spørger på "KanDu"
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-08-04 13:50

ja det kan han.. han har selv haft 4 af den slags jeg har og omkring 10 yamaha fs1ere s[ det er han paent god til

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 13:55

Ja ja ,godt nok,tag det roligt,i klarer den nok.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-08-04 17:14

faktisk keld har vi prøvet alt nu? det virker bare ikke.. der er gnisk, benzin, luft, og kombi. Der kommer ingen flask luft nogen steder og der er ny stempel i ? hvad sker der? håber i har en ide til hvad det kan være ?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 17:26

Jeg har et forslag!!
Den knalder nok på de forkerte tidspunkt. Kontroller Svinghjulet og svingjuls noten om de ting er i orden.
MV.
Peter B Jensen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-04 18:40

Du kan have byttet rundt på benzinnedføringen og vaccumslangen, de sidder begge på vaccumbenzinhanen.
Hvis du da har haft dem af?
Altså hvis du suger i den slange der sidder på karburatoren, nærmest cylinderen, så skal benzinen komme ud af den anden slange, og ned i svømmerhuset (Du kan jo se om den giver benzin, ved at trække den af ved karburatoren)
En anden mulighed er at den er godt druknet, og der ligefrem står benzin i krumtaphuset, så kan du bedst udlufte uden tændrør, og med vaccumslangen af, så den ikke giver yderligere benzin.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 18:41

Puh ha.
Lad os finde ud af hvad farve gnisten har.Rødlig=dårlig
Blå= god
Fortæl hvad du finder ud af hen ad vejen .Og hvad har du af tændingssystem,er det CDI eller magnettænding.
Jeg ved det ikke,men går ud fra det er magnettænding.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 18:46

Og er i sikker på det nye stempel,har det rigtige mål,det gælder også stempelringene.
Det er særdeles vigtigt at det er som det skal være.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-08-04 19:18

til palle: der er ingen vaccum slage.. det er en knallert.. ikke en scooter..
til keld: gnisten kunne ikke være bedre end den er.. og stemplet passer 100% incl stempel riinge.. der er nye pakningere over alt? vi er 3 som bare ikke forstår det..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-08-04 19:30

til rpje.. det er ikke det der er problemet.. har tjekket..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 19:31

Er i helt sikker på kompressionen er der.
Jeg forstår ikke en kæft af det filerri du har lavet på den.
En anden ting er hvis i ser gnisten,så regn med, at når den skal gnistre under kompression, er den langt svagere.
Men det er en lille smule svært nu,når det foregår på skrift.
Det er et af den slags tilfælde,hvor vi andre i tråden her,sikkert ville sparke den,og så ville den gå igang.
Nu siger jeg ikke du skal gøre det.Men jeg har ikke flere forslag.
Sorry Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 19:53

Puha den er slem. Der en lille detalje der tager røven på os. Jeg har læst det hele igennem, det eneste du mangler er at skifte tændrør eller også har jeg overset det???. Men hvis du har det, kan tændings kablet muligvis være defekt. Nu kan jeg ikke se tændrørs hætten. Kan du beskrive den er den af metal eller plastic. Der kan være overslag her, der og alle vegne.

Hvis du ikke har noget nyt tændings kabel (Hvem har overhoved det), da skift kablet rundt. Den ende der er skrues ind I spolen skal skrues ind I tændrørshætten. Osv.. hvis det hjælper skal du købe noget nyt tændingskabel .

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-08-04 20:57

har skiftet tændrør og hætte.. men det virker heller ikk !?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 21:11

Hæld lidt benzin ind ad tændrørshullet (2 fingerbøl)og start den i en fart.
Hilsen Keldd. :-II

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 21:25

rpje-Hvis den ikke går i gang nu (med benzin gennem tændrørshullet) så er der kun tændspolen og kondensatoren
tilbage.Det er jo det, når man ikke har det i hænderne,så er det sgu lidt svært ind imellem.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 21:27

Tak for kaffe!!.. Hvis du løsner hele tænding (Tændings panelet), der er 2 - 3 skruer. Er der så mulighed for at dreje hele panelet en smule med uret. I såfald prøv det. <<<HELT TIL HØJER>>>.

Hvis det ikke hjælper da midterstilling.

Husk at lave en markering så du kan finde udgangspunktet.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 21:34

Hovsa de sidste 2 kommentar kom mens jeg sad og kløede mig i nakken

Sorry

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 21:34

Hovsa de sidste 2 kommentar kom mens jeg sad og kløede mig i nakken

Sorry

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 21:37

Hvad så mikkel, har du fået den igang?? :oll

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 21:41

Han har nok fået den igang rpje,og kørt hjemmefra.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 21:47

Nej det først i slutningen af måneden der er afhentning af storskrald.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 22:01

Det glemte jeg.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-08-04 22:28

hehe i er meget sjove :D øh, der sker stadig iokke noget.. har øgså prøvet med hårdlak- men imorgen "trækker" jeg sku lortet hen til en knallert foretning.. det er underligt ikke?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 12-08-04 22:32

JA det er det s.. Du må godt skriv hvad han finde frem til. Så vi i bagklogskabens klare lys kan side og rive os selv i håret.

Godnat.
MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-08-04 22:41

Hårlak siger du ,det siger du også til knallert mekanikeren,
og så skriver du helt nøjagtig her, hvad han sagde til det!!!
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-08-04 22:42

Ja jeg kan kun gætte på membranen, eller pakninger på begge sider af den der ikke er tætte.
Og du har prøvet trixet med at sætte en tændstik hen til tændrørshullet, for at se om der er mere benzin tilbage.
Og kontrolleret en extra gang at platinerne åbner ca 0,35 mm?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ThomasWedel

Dato : 13-08-04 10:26

Jeg har selv en Yamaha Fs-1 og har haft store problemer med at suger "falsk" luft. Det var bare mellem indsugningen, men den mindste utæthed vil give start problemer. Prøv og se om du kan løbe den i gang, hvis du kan det er det sikkert en utæt pakning eller membranen som er defekt. Tjek membranen ved at suge i den, der skal den nemlig være helt tæt og derefter puste hvor der gerne skulle komme en smule brummen.

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 13-08-04 16:35

alså den kan ikke løbes i gang.. og der kommer benzin hvis jeg prøver dwet med tændstikken.. og membranen virker.. men nu(ligefør) fik jeg min far til at køre den op til en ekxpert i suzuki knallerter.. så skal vi ikke se hvad han finder frem til?

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 13-08-04 16:35

alså den kan ikke løbes i gang.. og der kommer benzin hvis jeg prøver dwet med tændstikken.. og membranen virker.. men nu(ligefør) fik jeg min far til at køre den op til en ekxpert i suzuki knallerter.. så skal vi ikke se hvad han finder frem til?

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 15-08-04 20:33

der er vist ingen liv i jer..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-08-04 21:25

Jo jo,men det er dig der har udspillet,fortæl hvordan det går med knallerten!!!
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-08-04 21:29

Nå, ku`knallertmekanikeren ikke klare den???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-04 21:30

Ja vi venter i spænding på hvad experten finder frem til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-08-04 21:40

Kom nu,fortæl fortæl.Du har forhøjet til over 300 p.,det bliver vi sgu ikke dygtigere af,vi vil ikke engang have dem.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 16-08-04 13:50

øh, han er vist ikke færdig endnu.. men prøver lige og ringe til ham senere idag.. hmm men keld. jeg opretter lige en spg.. så du kan få nogle point :D..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-08-04 14:08

Spar nu dine stakkels point mikkel,vi er mere interesseret i at høre hvad der bliver gjort ved din knallert.
Giv dig lidt tid til at skrive hvad han har gjort, og hvad han har sagt,og også hvad det har kostet.
Bare skriv en hel masse-Take your time.
Det er det der interesserer os,sgu da ikke de dumme point.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 16-08-04 21:03

det lyder god keldd.. that's the kandu spirit ! :P hehe ringer til ham imorgen.. :D i skal nok få afvide hvad han har gjordt :D

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-08-04 21:20

Nu har jeg ligget vågen i 3 nætter og tænkt på din kn.,så klarer jeg nok een til.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 17-08-04 16:45

jamen keld, han ringede idag. og sagde at han havde fundet id af hvad problemet var, og det var at noten ved krumtappet vatr i stykker.. så den vil han lige skifte, samt krumtappen havde det heller ikke for godt. så den røg med.. lad mig sige det blev en pæn dyr fornøjelse.. han sagde det vil blive omkring et par 1000 :( så det er nok sidste gang jeg sætter min knallert sådan et sted hen.. heeh, ej men nu kan jeg da sige at motor3en er renoveret for a til å .. for det er den :D jeg vil skyde på at knallerten er en 6-7000 værd.. :D det er dejligt, bare træls der ikke er nogen i vores tid der vil købe knallerter, kun scooter med 12" hjul... Hvad sker der for folk? det har jo ikke noget med en knallert af gøre..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-08-04 19:03

Mikkel,der sidder sikkert kun een not,og det er den der holder svinghjulet.
rpje,bad dig for mange kommentarer siden kigge efter om der var noget galt der.
Ok,du er sikkert ikke så rutineret til at kunne vurdere den slags,men vi herinde i kandu,kunne morderlig godt tænke os at se den gamle not,og sporet i krumtapakslen hvor den har siddet.
Sig til knallertmekanikeren du vil have det med hjem,tag et billede af det og send det til keldd@worldonline.dk ,så
skal jeg nok sørge for det kommer ud til verdenspressen (her på kandu ihvertfald).
Jeg siger ikke at knallertmekanikeren er fyldt med løgn,slet ikke,vi vil bare meget gerne se det der var årsag til at
den gik i stykker.
Det er jo en interessant sag den her,og hvis du ikke har et camera,så tving din far til at købe et ,arh,du kan vel låne
et .
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 17-08-04 20:52

har da et, i skal nok få et billede.. hmm, tror du han er en fusker? for kan ikke selv forstå det, da den har kørt før..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-08-04 21:18

Nej, det tror jeg slet slet ikke,tværtimod.
Han har nok kunnet mærke på svinghjulet at der var lidt slup ved krumtapakslen,altså hvor noten skal holde svinghjulet på plads,men få fat i de gamle stumper,læg dem godt til rette så lyset falder på det væsentlige.
Det kan godt være lidt svært at fotografere så små detaljer,men det klarer du sagtens,ellers ved du hvor du skal spørge. Bare tag mange billeder,sorter de bedste ud,og send dem,det holder dig også væk fra gadehjørnerne.
Og Palle og rpje,I kan godt steppe ind fra sidelinjen og komme med nogle dybdefilosofiske betragtninger.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-08-04 21:31

Det lyder lidt mærkeligt, at fordi man har haft cylinderen af, så skulle den klippe noten?
Men at en not bliver klippet er ikke usædvanlig, men det skyldes næsten altid at svinghjulsmagneten har været taget af, og at den så efterfølgende ikke har været spændt ordentlig fast igen, og hvis så tændingen har været stillet for tidligt, så motoren har slået tilbage, så klippes noten. Men selvom en not er klippet, plejer krumtapsakselen kun at have en meget lille skade ved nothullet, som ikke betyder noget hvis der kommer ny not på, og svinghjulsmagneten spændes hårdt.
Så bed om at få krumtapakselen med hjem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-08-04 22:00

Tja noten er af hærdet stål og krumtap akselen er alm. Maskin stål (Uhærdet). Det kan vel nærmest samlines med en plov og en mark.

Hvis vi nu siger at svinghjulet var løst samt den panik der opstod da motoren startede uden lydpotte plus lidt Murphys lov. Ja så er alt vel muligt.
Jeg syntes ganske enkelt at vi skal glæde os over at der nu er en k50’er mere på de danske mark veje.
Men faktum er at nogen gange kan det være frustrerende hvis man ikke har tingene i hænderne.

MV

Peter Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-08-04 23:12

Ja,Mikkel skal have den gamle krumtapaksel med hjem,og også den gamle not,eller det der er tilbage af den.(Palle)
Ja,det kan godt være lidt kryptisk Peter at klare den slags pr.korrespondance.
Så husk det nu Mikkel,og hvis han siger han har smidt det ud,sparker du ham hårdt og målrettet over skinnebenet. :oll
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 17-08-04 23:47

jamen, jeg synes jeg har hørt/læst at man kan forlange at få de gamle dele med hjem? da det er mine, kan det ike godt passe? og nu vi er i gang, er der så noget der kan fortæle mig hvorfor scooteren er blevet så populær? kan de unge nu om dage i fatte at skifte gear?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-08-04 00:30

rpje, det er nu omvendt, da noten er af alm jern/stål og krumtapakselen hærdet stål (Skal jeg hilse at sige, da jeg syntes at min 30 år gl. yamaha FS1`s nye hovedlejer sad lidt løs på i den ene side, og brugte det gl. smedetriks, med at slå nogle kørneprikker, med en kørner. Med akselen nede mod en armbolt og en mukkert i hånden, slog jeg et par kraftige markeringer i akselen, troede jeg da, for selv med en finger henover akselen kunne jeg ikke mærke nogle mærker, og min hærdede kørnespids var flad, ok, de kan åbenbart ikke lave kørnespidse, så med en hærdet plademejsel da, ikke så meget som det kunne ses på akselen, og jeg slog altså som en damptromle) Jeg trodede ikke mine egne øjne.
Keldd, hvis han ikke får akselen med hjem, så er det fordi den sidder i med nye lejer.
mikkelgj1, selvfølgelig har han ikke lige været på lossepladsen og leveret sit gl. jern, og du har ret til at få den med, og det er rigtig at de unge ikke forstår at skifte gear, men sjovt nok har jeg lært mine knægte at skifte, og de vil hele tiden lige prøve min 6gears Derbi Senda, de syntes det er skide sjovt. (Det syntes jeg også selv, specielt fordi alt hvad der behøves for at køre stærkt på den er at fjerne begrænsningen i udstødningen, så jorder jeg de fleste med deres 5000krs tun, ha ha) Ærger du dig ikke lidt Keldd, at du ikke har en pedal at sparke op og ned på?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-08-04 09:47

Der er ikke noget i vejen med knallerten som sådan,og der findes også mange knallerter uden gear(jeg har 2 ha ha ).
Men en moderne scooter med variomatic transmission er knallerten totalt overlegen, (der er vel ingen der vover at sige mig imod?) f.eks. når du er i en stor rundkørsel,kan du lægge den helt ned,og blive dernede,og nøjes med at holde
den med gashåndtaget,ikke noget med at side og rode efter gear.
Det kan de gamle kn.jeg har også,men de er ikke så gode i balancen,selvom de har større hjul,og de har slet ikke så mange hk (min scooter har 12hk,ja sådan een har jeg også,flyt jer lidt ikke ha ha)
Og selvfølgelig er de gamle stumper dine.
Hilsen
Keldd.
Nu skrev jeg det her i går men kandu kiksede.
Så der kommer lidt mere.
Jeg ved da godt det sjovt at skifte gear Palle,men vil også gerne være loyal overfor scooteren.
Og med hensyn til hærdningen,har det da også strejfet mig,det er sgu da akslen der er hærdet.
Een af mine mcer,havde en klokoblingsanordning spændt fast med en møtrik direkte på akslen,geniet her kiksede et gearskift ret alvorligt,møtrikken galloperede henover gevindet,akslen var der ikke et mærke at se på,men møtrikken
var der ikke en rynke tilbage i.(mcerne har jeg nu ikke mere,satans osse).
Nå,men så er der prisen på det mikkel skal have lavet 2000kr. Holder den mon??
Reservedele og arbejdsløn,altså vis han laver det rigtigt,(nye sidelejer når den nu er splittet ad, krumtapaksel lidt dit og dat plus arbejdsløn) det kommer nok til at knibe.
Vi venter på hvad historien ender med.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-08-04 10:28

Keldd det er sjovt at du nævner det med scooter, men min datter hun er 18 hun har fortalt mig at der ikke findes noget mere usexet end en ungknøs på en sofa med hjul . Nu er hun også mest til Rock musik sååå. Hun er i gang med at købe en HONDA RABEL 250. Hvor hendes k50 nærmest er udbetalingen, den kan hun sælge for 10.000 til 11.000. Den står også som fabriks ny, selv om der over 20 år gammel. Jeg tvivler på at en scooter vil kunne holde prisen på samme måde.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-08-04 10:57

Nu er alting jo relativt Peter,for hvad der er godt for den ene er ikke godt for den anden.
Men en ungknøs ha ha,det er et par dage siden der gik morfar i den.
Nu for at lave lidt rav i den.Har din datter prøvet at sidde på en Honda Rebel??DET er nemlig en sofacykel,og lyden,
den siger:Tøf tøf tøf,men det er da en sød cykel.Ah,jeg driller hende lidt,sig hun godt må købe den.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-08-04 11:05

Det skal jeg ikke kunne sige om hun har. Men hun er mest til det klassiske look. Og så kan hun godt nøjes med 130 kmt. Der vistnok også en 30 hk. Regel for nybegynder dem under 21 år. Ja så er jeg også fri for at være nervøs. Hehe.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-08-04 18:47

mikkel MIKKEL,har du ikke fået din knallert endnu??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 18-08-04 19:10

jeg ringede til ham idag, og han sagde jeg nok skulle få stumperne. Og hvis han var hurtig kunne den være førdig imorgen ved 5-6 tiden :D så lad os se hvad det bliver til :D fuck jeg glæder mig, har også lige fået af vide at mig og min kæreste skal til ægypten sammen :D det bliver sjovt..æ men jeg vender tilbage imorgen :D cya !

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-08-04 20:14

Du kan sagtens,bare det var mig.-
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-08-04 20:19

hmm, har snakket med ham idag og han har skiftet det, men nu var der opstået det problem at der ikke kunne komme nok strøm igennem det hele, så han snakkede om at der var 2 slags svinghjuld, og jeg havde åbenbart det forkerte? kan det godt passe? har jo haft den ude og køre med det gamle.. men heldigvis fandt jeg et magentil som jeg skulle smide ind, kan det godt passe det der med svinghjulet?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-08-04 20:35

Svinghjulet er en del af generatoren, faktisk en vigtig del. Hvis der er for meget luft mellem spolerne og de magneter der er monteret i svinghjulet vil generatoren ikke generer nok energi. Og der faktisk på et tidspunkt udført nogle ændringer fra fabrikken vedrørende den del af K50. Så det kan faktisk godt være rigtigt det han siger til dig.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-08-04 20:41

hmm, nogen der ved hvor man kan få et nyt? for han sagde at det ikke var sikkert man kunne få sådan nogle mere..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-08-04 20:46

Hvis svinghjulet (Magnetsvinghjulet) ikke passer, så det feks. ikke går tæt nok på tændingsspolen, så laver den ikke strøm nok, så du får for lille spænding på tændspolen (Den der sidder for enden af tændrørskabelet), og dermed en for svag gnist.
Inde bag svinghjulet sidder jo en tændingsspole, og en lysspole. Lysspolen der laver strøm til pærene og et evnt. batteri har ikke noget med sagen og tændingen at gøre på din model, men bliver jo også dårligt hvis svinghjulet ikke passer.
Så hvis han har ret, så har du haft en dårlig gnist og dårligt lys.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-08-04 20:50

til passe: nej gnist er der massere af og har lige funedt siden til en ny ---> http://www.kreidler-service.dk/ItemDetail.asp?VareID=8067&ItemStart= Men det er jo dyrt 549kr. men vil prøve med den ekstra, Men kan ikke forstå den bare sådan går i stykker? har jo haft lys før, og har haft den ude og køre..?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-08-04 21:11

Det lyder som en god ide!!!.
MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 19-08-04 21:21

Jeg fandt lidt info. Om K50 og dens svinghjul.
Se http://knallerten.tripod.com/Suzukihistorie.html

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-08-04 22:00

hmm, det eneste der er i vejen med den er svinghjulet, men det skal nok komme til at virke..hmm.. nogen der ved hvor man kan bytte/sælge den, (mener ikke som dba.dk, men firma'er som opkøber sådan nogle til vidre salg) kunne også godt tænke mig en gilera DNA men hvor kan man få sådan en?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-08-04 22:29

Jeg ved ikke hvad der er gået galt,mine indlæg er væk.
Få nu din knallert hjem først,så kan du stille nogle nye spørgsmål,
når den kører igen.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 19-08-04 22:34

fair nok keld, men så vil der nok gå en lille uge :(

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-08-04 22:40

Ja ja,vi løber ingen steder,vi venter ,vi kan ikke andet.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Dj_Kaffe

Dato : 22-08-04 00:15

hmm,? igpr legede jeg med min knallert. fordi den havde start problemer. så jeg tog cyllenderen af og begyndte at file der hvor den sad.. så blev det endelig lige.. og puttede pakninger og andet på plads.. jeg glemte da og putte udstødning på... så jeg trådte på kickstarteren.. og vupti ! den startede første gang :D så var jeg glad men i min forviring slukkede jeg knallerten fordi det larmede,! så jeg var meget glad, jeg putte udstødningen på igen.. trådte på kickstartern... MEN hvad? der skete jo ikke noget? hvad er mit problem?

Det kan være fordi at din udstødning er stoppet så når den bliver fyldt op med gas så kvæler den din cyl men det kan os være fordi at der er en pakdåse der er i stykker for så kan den godt lige starte men går ud igen det er fordi at den smider benzinen ud af den pakdåse som er ødelagt håber du kan bruge det til noget held og lykke

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 22-08-04 16:26

til dj_kaffe, prøv at læs længere oppe, så kan du se at dine forslag er prøvet..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 22-08-04 21:53

nu vi er i gang, er der så nogle der kan fortælle mig foreskælden op en suzuki rmx og en smx?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-08-04 22:02

Der er 100m
hen og se fjernsyn.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-04 22:18

SMX'en der er nyest, har andre fælge, dæk og farver. Den har også fået en lidt kortere forskærm og andre staferinger, mere crosseragtig, også dækkene, ellers skulle der ikke være nogen forskel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 23-08-04 15:15

PAlle, det var godt nok også det jeg mente. kunne bare ikke forstå at det kun var udsenet der var ændret.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 23-08-04 15:20

GLÆDELIG NYHED ! PROBLEMET ER FUNDET Men ikke løst, hehe.. problemet lå/ligger i tændingen/svinhjulet. det vil sige at der var ca 8-10mm fra svinghjul til tænding. så det er jo ikke let at lave strøm med sådan en lang afstand. knallerten er muligvis færdig i aften eller imorgen.. så glæder mig helt vildt.. tak for hjælpen alle kandu'er.. nu kommer det store spørgsmål.. Hvem skal have pointen? ved det virkelig ikke.. men synes det har være kanon dejligt at skrive med sådan nogle glade mennesker.. :D lukker først mit spg. når jeg har fået knallerten hjem, så jeg kan smide et link ind med nogle billeder af min dejlige maskine.. :D ses når jeg kommer tilbage :D cya

Mikkel Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 23-08-04 15:49

forresten kan man få stjerne-fjæle din min knallert? evt hvor? og pris?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-08-04 21:03

Der er noget i vejen med mine mails i dag,de kommer totalt fjollet.
Nu skal du ikke lukke spørgsmålet før du er kørende,og fortæl så:
Fik du ny krumtap i ? Eller hvad.Og der kan da ikke lige pludselig være en afstand på 8-10mm,nå det normalt er noget med få tiendedele! Ja,bare smid et link,eller send dem til mig.Så lægger jeg dem hurtigt op på min hjemmeside.
Du kan jo give pointene til det svar du synes bedst om,du bestemmer suverænt,til højre under dato,står der accepter,der trykker du.
Men tag det roligt,kom ud at køre,og se hvad der sker.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 23-08-04 21:18

ja, der kom nu krumtap i. og ved godt hvordan man bruger KanDu.dk Men tænkte på om du smider min knallert ind på DIN hjemmeside? synes du evt jeg skulle se om man kunne få stjerne-fælge på? eller måske nogle dioder?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-04 22:13

Stjernefælge ja hvis du kan få fat i dem, men blanke egerfælge er da udmærkede.
Dioder, nej hvor vil du montere dem, og ønsker du at tiltrække politiet med dem om natten?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-08-04 23:22

Ja,gu smider vi den ind på min no problem.Hvis du ikke har nogen selv altså.
Og ikke alt det lir,så kommer den til at ligne sådan en børnene sidder på omkring karrusellen inde i tivoli.
Det er da rigtigt hvad palle siger,flotte blanke egerfælge er der ikke noget der slår.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 24-08-04 13:06

tak for jeres mening, så holder vi os til den, hmm lad nu se om han bliver færdig til en gang i aften..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 24-08-04 16:13

hmm, problemet er løst, men nu er den cyllender der sider der på for brugt = i stykker, skal jeg bruge 499 på et helt nyt? eller skal jeg se om jeg kan hone min anden gamle cyllender?(der er 2 store risser i skylde kanalen)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-08-04 16:44

Hvad nu?
Er der ridser i skyllekanalen?De går da ikke væk hvis den bliver honet.
Sidst jeg fik lavet en cylinder, kostede det ca.600kr med nyt stempel.
Det er nok lidt svært at komme med forslag til hvad du skal gøre med din cylinder uden at have set den.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 24-08-04 18:08

risserne er lidt dype, men tror bare jeg vil give ham den. også kan vi se jhvad han siger,. og hvis han siger der skal en ny til så må vi jo ofre,, :(

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 31-08-04 16:07

bare for informere jer om hvad der sker med min knallert, så har jeg købt ny cyllender til den, og han vil sætte den på imorgen... han siger også at han er 95% sikkert på at den vil starte/køre perfekt nu :D

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-08-04 18:21

Jamen så kører det jo snart Mikkel.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 31-08-04 19:25

ja, det er tæt på efter alt den her besvær :D æh, du ved tilfældigvis ikke hvordan jeg skal køre sådan en 45mm jern cylle til?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-08-04 20:22

Jeg kan godt anbefale de metoder der angives her, men husk alfa og omega i en ordentlig tilkørsel er en tilstrækkelig stor strålespids. Hvis feks. det ikke rigtig giver noget at give det sidste gas på håndtaget, så er det fordi strålespidsen (Hoveddysen) er for lille.:
http://www.scooter-planet.dk/Cylinder.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 01-09-04 16:39

Når du tilkøre en ny Cyl. kan det være en fordel at komme en meget lille smule olie ned til benzinen. Så smøre den extra. Gør det et par gange.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-09-04 16:04

øh, nu er mit problemet med cylenderen løst, men nu er tændspolen istykker.............. hmm, han siger at det skal være en orginal fordi at de uordinale ikke giver nok kræft. så er der nogen der ved hvor man kan få sådan en? evt brugt..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 02-09-04 16:09

Du bestiller den de har hos thansen om den er original eller ej er noget vås. Det er I øvrigt den samme der benyttes på en Yamaha FS1.

MV.

Peter B Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-09-04 16:32

hmm, han der har min knallert siger at det ikke er det samme, fordi at suzuki'en skal have mere kraft/strøm/power og han har erbejdet med dem i over 20 år .. :(

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 02-09-04 16:40

Skal ha mere Power ???. De to maskiner har da tilnærmelsesvis den samme komparations forhold.
Hvis det er et power den mangler kan du jo bare benytte en tændrørshætte uden modstand. Så skulle det problem være løst.

MV.

Peter B Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 02-09-04 16:51

Ham der har den??. Er det knallert mekanikeren du taler om, Hvis det er en du ikke kender, har du lige set 20 års erfaring i bondefangeri i praksis. Hvis den virkede før hvorfor virker den så ikke NU. Skal den nu pludselig ha mere power nu en før ???.

MV.

Peter B Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-04 17:08

Hør hvad Peter siger Mikkel.
Især hvis den virkede før hvorfor så ikke nu??
Nu skal du passe på ,spørg hele tiden hvad du skylder ham efterhånden.
Der er forrædderi i luften pas på.
Se om du kan få din far med der hen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 02-09-04 17:16

Tak Keldd for opbakningen, Mikkel jeg tror også Du inderst inde tvivler på manden. Efter som du funuftig nok syntes jeg , også spørg os.

MV
Peter B Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-09-04 18:03

skal nok, men nu har jeg fundet en tændningspole inde på www.kreidler-server.dk og der står den er god kvalitet, så har sagt han skal købe den og sætte den på.. kig lige om det er fin nok..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-04 18:05

Problemet har jo nok været hele tiden at gnisten ikke var for god, og det var derfor der var problemet, og ikke cylinderens skyld.
"Manden" kan jo godt have ret i at der trænges til en ny tændspole.
Men at en THansen spole ikke skulle være god nok, skyldes jo nok at han ikke får lov at sælge noget, men at mikkelgj1
leverer varene.
Men spørg ham da om hvad "hans" koster, det er jo da ikke sikker den er meget dyrere end thansens. (Hvis han da ikke selv sætter en thansen i og siger det er en orginal.)
Det er jo et skidt tidspunkt at blive sur på manden på, så hellere snakke om tingene, hvis han skal have den til at køre.
Men som de andre siger, hvis du ikke stoler på ham, så spørg hvad det har kostet indtil nu, og betal, og fjern knallerten hurtigst mulig, og så sæt en thansen spole på selv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-09-04 18:40

det hele er bare så f***** svært, fordi jeg vil jo gerne have min spand ud og øre, og jeg har selv meget viden om knallerter og kender mange der har.. men ingen af dem kan finde ud af det.. så han er mit sidste håb.... derfor vil jeg ikke bare lade den stå her hjemme og ruste... min mening er også at få den solgt.. nu har jeg fået for meget af alt det her skidt med gamle knallerter, vil godt nok have en scooter nu, den er billig så hvis i kender noget der er interresse så sig lige til... og den er jo renoveret over alt.. PLZ hjælp mig..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-09-04 18:40

det hele er bare så f***** svært, fordi jeg vil jo gerne have min spand ud og køre, og jeg har selv meget viden om knallerter og kender mange der har.. men ingen af dem kan finde ud af det.. så han er mit sidste håb.... derfor vil jeg ikke bare lade den stå her hjemme og ruste... min mening er også at få den solgt.. nu har jeg fået for meget af alt det her skidt med gamle knallerter, vil godt nok have en scooter nu, den er billig så hvis i kender noget der er interresse så sig lige til... og den er jo renoveret over alt.. PLZ hjælp mig..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-09-04 18:40

det hele er bare så f***** svært, fordi jeg vil jo gerne have min spand ud og køre, og jeg har selv meget viden om knallerter og kender mange der har.. men ingen af dem kan finde ud af det.. så han er mit sidste håb.... derfor vil jeg ikke bare lade den stå her hjemme og ruste... min mening er også at få den solgt.. nu har jeg fået for meget af alt det her skidt med gamle knallerter, vil godt nok have en scooter nu, den er billig så hvis i kender noget der er interresse så sig lige til... og den er jo renoveret over alt.. PLZ hjælp mig..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-04 19:04

Den er billig, ja, men kan den starte? Ha ha
Tag nu lige en slapper Mikkel, det har været en svær fødsel, men nu kommer den snart "på vejen igen", og du skal nu nok blive glad for den alligevel. En scooter ja, men det er jo ikke en rigtig mandeknallert, og den kan altså endnu lettere gå i stykker, fordi der er mange relæer mm, så den er langt sværere at fejlfinde. Jeg kan love dig at mange roder endnu mere med scootere end du har oplevet nu, kig bare ind i knallertmekanikerens værksted.
Men vil du sælge, så i den blå avis med den, så kommer der nok en køber.
Men se nu lige at få den på gaden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 02-09-04 21:29

palle, det er også det jeg vil starte med. men trænger bare sådan til fart, og jeg tror "kun" den kommer til at køre en 90-100 stykker.. der er så lidt tun til knallerter også meget til scootere....øh, og der er jo alligevel ikke nogen der vil købe en suzuki k50, vel?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-04 22:13

Ha ha"trænger sådan til fart"
Ja ja mikkel,det er en væmmelig sygdom du lider af,men det lyder jo som det kommer fra hjertet af.
Vi burde jo nok prøve at stoppe dig,og 90-100km i timen på en knallert bør du garanteret være tilfreds med.
Få nu din knallert hjem,så kan du lægge vilde planer bagefter,een ting er sikkert,du får ikke noget for den
hvis den ikke kan køre.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-04 22:39

Din model er da rimelig efterspurgt, selvom der er flere der kender Yamaha FS1, så er det samme "type" knallert.
Nu er din lavet i flere versioner 3 eller 4gear, og K50 B eller DB og (B for tromlebremse og DB for skivebremse)
Og ny model K50 N eller DN (N troml og DN for skive)
Jeg syntes også som Keldd at det er en rimelig fart, vi kan jo ikke have du "skærmer" Keldd`s motorcykel, hvor er vi så henne. Ha ha
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-04 22:52

Nu skal Hr.Palle Hansen ikke behage at være morsom.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : alabama

Dato : 03-09-04 13:36

nu det han siger med en k50...... den jeg har.... den duer godt nok ikk lige nu....men jeg har aldrig haft en bedre knallert.... den har aldrig haft (alvorlige) motor problemer.... hold på den..... og det er ikk dyrt at få en scooter til at køre omkring de 100km/t... det er når du vil op over de 100 km/t, at det begynder at rive i pungen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 03-09-04 21:41

okay, men en af mine venner har en puch, vi kiggede på mortornummeret og der står K kan det så godt passe den er fra 72 eller 93?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-09-04 22:40

K -tallet Kan kun være fra 1973 eller 1994, og der er ingen somhelst tvivl om at det er 73.
Puch Maxi kom til Danmark i 1969 som P=Pedal
Senere i 1974 kom K-model Kickstart.

Gl. maxi er frem til 1979 med rund karburator og gl. styr med styrstamme.
Ny. Maxi 1980-1991 har firkantet karburator og ny styr med styrholder

I 1991 kom afløseren PL1 og PL2
Stelnummer: på pladen der er nittet på stellet under bærebøjlen og i højre side på stellet under sadlen.
Motor og stelnummer er det samme, men motoren kan jo være skiftet.
Men iflg. ovenstående, er din kammerats en pedal model ellers må i ud at se på stelnummeret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 05-09-04 15:38

tak palle. NÅ! men nu er det jo snart mandag, skal vi så se hvad han har fundet frem til?

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 08-09-04 13:55

som sagt, er det jo onsdag idag og jeg har lige snakket med ham, og han vil sætte den nye tændspole på til engang i aften.. lad os så håbe det virker :D

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 10-09-04 18:36

der er vist ingen liv i jer... nå men min knallert køre/starte perfekt nu, men 3 gear har sat dig,, det er sådan set lige meget for vi ved hvad problemet er og hvordan det skal løses.. det kom til at koste 2900,- så.. men hvad skal jeg køre med pointène.. og skal i have nogle billeder?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-04 18:51

Der er da masser af liv i os.
Pointène skal du da give til den der hjalp dig bedst.
Og ja vi vil da se dyret, kom med et link til dem?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-09-04 20:16

Ja ,lad os se hvad det endte med.
Nu er du kommet så langt,så lad os se nogen billeder her.
Pointene bestemmer du selv hvem skal ha`.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 10-09-04 22:58

hmm, hehe i teroiren så hjalp mekaninkeren jo mig ?! men pyt med det..jeg ved ikke hvem der skal have den, hvem vil have dem? og forresten billederne vil komme til at ligge her: www.hibbioghune.webbyen.dk men da knallerten ikke eer kommet hjem endnu kan jeg jo ikke tage nogle billeder :(

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-09-04 00:12

Du har problemer med pointene,kedeligt hvad?Regn mig fra!!!
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 11-09-04 09:40

du er skør knægt.. heh.. nå men skal hente kværnen om en times tid D:

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 11-09-04 11:22

ORGH! nu har jeg kræft fandme fået nok af den lorte knallert/dem der har laet den ! de har taget 2946,- for at have lavet knallerten halvt færdig.. har fedt er det? nu er der ingen strøm der virker og geart sidder fast, koblingen er for stram.. hvordan fanden kan man tage så meget for en knallert der kun er lavet halvt færdig?

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 12-09-04 23:02

hjælp mig dog

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-09-04 00:07

Du skal da klage, og ned med den igen, han kan da ikke aflevere sådan noget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-09-04 09:48

Kom så mikkel,hen med den igen ,så ordner det sig nok.
Keldd.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 13-09-04 14:51

jamen vi er så sure på han at han bare kan glemme det.. såh.. men skal jeg tage nogle billder af kværnen?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-09-04 15:11

Få den nu hjem først,så kan du tage billeder bagefter.
Du har været henne med den,ja? Hvad sagde han??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 13-09-04 15:25

Nu skal du ikke blive sur på din kværn. Det er jo ikke den der er skyld i at mekanikeren er i familie med Bjørne Banden.

Nå ja for de ikke indviet, Bjørne banden er dem fra Anders And. De står for alt det umoralsk.

Så du skal nok ha hjælp af en selvom det er de færreste der vil det i dette forum.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 15-09-04 16:49

tak for jers gode råd. men nu skal jeg bruge jeres hjælp igen igen. ja, seri. Som sagt har min knallert sat sig i 4. gear. så jeg har åbnet den for at se om det var samme problem som sidste gang. Men det var det ike.. Så har i nogle gode råd til hvad det kan være? og hvordan det skal løses?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-09-04 17:13

DownLoad denne Zip fil k50gear.zip fra dette link http://knallert.tripod.com/
Det vil hjælpe dig.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 15-09-04 19:06

det kan gødt være det er der problemet ligger.. men i har ikke nogle flere bud ?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-09-04 19:49

Tja nu er der jo kun en gear kasse I sådan en, og en gear kasse er jo særlig kompleks.
Så hvis 4. driller, så kan det jo ligesom ikke være andet en gearkassen.
MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-09-04 19:52

Jeg mener ikke særlig kompleks.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 15-09-04 20:22

hmm, nej men tak for hjælpen.. kigger på knallerten imorgen men ellers tak..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 16-09-04 11:54

hey, jeg står faktisk også lige og mangler et lednings diagram.... hvis i ligger inde med et så send det lige til mikkeljensen35@ofir.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-09-04 13:12

lednings diagram er afsendt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 17-09-04 10:27

nå.. Men er der nogen der synes jeg skal lukke det her spørgsmål? som du selv sagde palle.. så er det nok også på tide..

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 17-09-04 18:59

så er gear problemerne løst :D også skal vi til at sætte ledningsnettet sammen :D forresten check lige det her spg: http://www.kandu.dk/dk/spg/49518

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 18-09-04 16:39

så :D nu køre min knallert :D og gearne virker 100% :D så nu vil jeg afslutte det her spg.. men jeg vil gerne lige vide hvem jeg skal give dem til? jeg er helt i tvivl? :S

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-09-04 16:50

Jeg syntes du skal beholde dem selv. For du får nok brug for dem sener. Når du skal i gang med din Puch MAXI..

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-09-04 17:28

Det kan mikkel ikke Peter,er pointene lagt ud er de tabt,så mikkel skal finde en "vinder",for at lukke spørgsmålet.
Bare det var mig der fik dem,jeg vil så gerne vinde månedens brødrister.
Næh næh,mikkel,hold bare mig udenfor,jeg har en brødrister.
Hilsen
Keldd.
Og lige den løftede pegefinger:Kør fornuftigt mikkel.

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 18-09-04 17:32

køre altis fornuftigt.. og nu skal jeg jo køre min cylle til og det tager 500km.. så har rigeligt med tid til at lære min knallert ordenligt at kende.. men tak for alt jeres hjælp/tid..

Godkendelse af svar
Fra : mikkelgj1

Dato : 18-09-04 17:33

Tak for svaret pallebhansen.
            ja, som du var den første palle. vil du få mine point.. men tak tak til alle.. det har været hyggeligt.. så om en uge eller2(måske 3) kommer der nok spg til min maxi :D ses der..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 18-09-04 17:35

Jeg har 2 brødrister en dårlig og en god. Så jeg mangler en halv dårlig eller halv god

Så mikkelgj1 du må trække lod.

MV.
Peter Jensen :)