/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Popup vindue i frontpage
Fra : rymark
Vist : 832 gange
50 point
Dato : 04-08-04 09:40

Jeg er i fuld sving med at lave en lille hp i frontpage.

Da der skal være en nyhedsside med en del nyheder,kunne jeg godt tænke mig, at man, når man klikker på en af nyhedsoverskrifterne, får et lille popupvindue op med selve nyheden. Der skal ikke være andet end tekst i vinduet - dvs. man lukker bare vinduet, når nyheden er læst...

MEN! Hvordan satan gør jeg?!?

Mvh. Rasmus Rymark

P.S. Første gang jeg laver en hjemmeside, men det er sgu gået ok indtil videre... tjek den ud på www.traore.dk

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 04-08-04 09:52

Du laver et link til nyheds dokumentet og så vælger du at den skal åbne som Blank side!!!

evt. hvis du kender til html ser det sådan ud:
Citat
<html>

<body>
<a href="Popup.htm" target="_blank">Her er et popup vindue</a>
</body>

</html>

Kommentar
Fra : rymark

Dato : 04-08-04 09:56

Den funktion kender jeg godt :)

Tænker bare mere på et lille vindue uden værktøjslinier og alt sådan noget - bare et lille popupvindue, som jeg også kan definere størrelsen på. Har kigget lidt i nogle andre fora, og der bliver snakket en del om et javascript...

Kender du evt.- noget til det??

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 04-08-04 09:58

Altså der hvor der står Popup.htm det er den side der skal poppe op der skal skrives der!!! Du kan evt. prøve at kopire det html jeg har skevet ind i et tekst dokument og gemme det som Index.htm Og så bagefter tage dette:

Citat
<html>

<body>
<b><font size="12">Dette er en reklame!!!</font></b>
</body>

</html>

Og gemme dette i et tekstdokument som du kalder Popup.htm

Ps. Husk at gemme de 2 hjemmesider i samme mappe!!!

Hilsen Yumatci

Accepteret svar
Fra : Yumatci

Modtaget 60 point
Dato : 04-08-04 10:02

Hmm kig her der bliver vist hvordan man laver et i javascript!!!

http://www.html.dk/scripts/javascript/00023/

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 04-08-04 10:04

Nede i bunden af hjemmesiden kan du se et eksempel på hvordan det kommer til at se ud!!!

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 04-08-04 10:05

ellers kig her under disse katokorier og se hvad du kan finde: http://www.html.dk/scripts/

Godkendelse af svar
Fra : rymark

Dato : 04-08-04 10:14

Tak for svaret Yumatci. Det er sgu en cool side, den der html.dk. I al fald en god artikel...

1000 tak for hjælpen!!!

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 04-08-04 10:17

Det var så let!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-08-04 11:36

Hej rymark
Flot hjemmeside du har der. Jeg ved godt at spørgsmålet er lukket, men jeg har en ide til popups og en kommentar til dine billeder.
Dine billeder der popper op, fylder for meget, du skal tage dem ind i photoshop og gemme dem i en dårligere kvalitet. Det vil du ikke kunne se på en hjemmeside, men de skal helst ikke fylde mere end 50-60 kb, pt. fylder de næsten 250 kb. og det er for tungt hvis folk kun har et alm. modem.
Forslag til popups kan du se her www.capricornus.dk/tobias/ tryk på menuen til venstre på en af billedmenuerne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-08-04 16:10

Ved godt spørgsmålet er lukket, men alle de fuck og bandeord der er!

Væk med dem!

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-08-04 16:11

Ellers en pæn hjemmeside!