/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Antenne til lomme DAB radio
Fra : perchris
Vist : 1313 gange
200 point
Dato : 03-08-04 20:02

Hvordan kobler jeg en antenne til en lomme Dab radio?
I øjeblikket bruger radioen kun hovedtelefonerne som antenne
og der er ikke et seperat antennestik på den, men da jeg gerne
ville kunne modtage udenlandske DAB kanaler fra en stationær
DAB antenne på taget og sende lyden til min forstærkers linjeindgang har
jeg nok brug for et impedanstilpasset filter til at skille lyd fra antennesignal
Kan man købe et sådant? eller kunne en eller anden flikke et diagram
sammen til mig? DAB sender på 227Mhz.
"Parabol Shoppen" kunne ikke give mig en løsning
MVH Per

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-04 23:58
Godkendelse af svar
Fra : perchris

Dato : 18-03-06 18:51

Tak for svaret jakjoe.
(Jeg er ved at afslutte hængepartier)
Triax kunne faktisk ikke hjælpe, men det var et godt bud.
Jeg kom tættest på en løsning vja. en bekendt,
Der sidder et par meget små kondensatorer inde i radioen,
da jeg fandt dem besluttede jeg at holde fingrende langt væk
for det ville også kræve at jeg lavede et ekstra udtag til antennen
foruden det til hovedtelefonerne. Det er jo en lomme DAB og der er ikke plads.
Men jeg tror stadig på at man kan lave et forgreningsstik.
Per

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-03-06 17:17

Jeg siger mange tak.

mvh
jakjoe