/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad gør kvinder???
Fra : Toupie
Vist : 605 gange
10 point
Dato : 03-08-04 00:11

Nu er der et år til jeg bliver 40 .....og jeg har hørt om mænd der enten skiftede konen eller jobbet ud når de blev 40 - hvad gør kvinder?? hvad kan jeg forvente af "underlige hormon forstyrrelser" det næste år??

// Toupie

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-08-04 00:16

Øhhh Dildohomepartys med alle de andre "gamle" sild (fniser)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 00:18

Damd Sune ,så ønsker jeg bare ikke at opleve det næste år

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-08-04 00:20

Skal den pakkes ind eller bruges med det samme sagde ekspedienten

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 00:22

He he den skal da pakkes ind - det er en gave

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 02:28

Hvis først man fylder 40 ???

Kan alt sgu la' sig gøre !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 03-08-04 06:50

Håb på at du inden den tid har fundet dig en mand som kan holde dig ud. Det vil begrænse din sygelige trang til at udstille og sætte dig selv i focus.

Skulle det glippe,så gør som der allerede er foreslået....køb dig en dildo....og sluk for din comp.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 03-08-04 08:16

Medmindre du self. køber en af dem med USB tilslutning

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 08:57

Jeg regner ikke med, at en dildo er et must når man er ved at runde de 40, hverken med USB tilslutning eller batteridrevne Mener nok der må være en del mere i livet end dét

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-08-04 09:02

Hej Toupie
Sødt navn!
Jeg ved ikke rigtig om du taler om midtvejskrise eller menopause, du taler jo ligesom lidt om begge dele. Med hensyn til menopause/hormonforstyrrelser/(forandringer vil jeg foretrække at sige), så
gjorde Dr. Phil`s kone noget smart. Hun ville ikke bare finde sig i, at der ikke er noget, at gøre ved at hormonerne raser og driver dig selv og andre til vanvid. Så hun researchede rigtig grundigt, der var ikke nogen, der kunne give hende en fuldstændig opskrift eller kur og mange læger vidste ikke en disse. Langsomt og meget møjsommeligt fandt hun ud af lidt her og lidt der og resultatet kan du se her: http://www.drphil.com/advice/advice.jhtml?contentId=health_mindbody_pmssupplements.xml§ion=Health&subsection=Mind+and+Body

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 09:13

Hej Mulberry
Tak for dit indlæg Jeg ved ikke om de 40 år betragtes som en midtvejskrise eller om det er, når kvinder kommer i "overgangsalderen" og det vare forhåbentligt nogle år til endnu før jeg når dertil men dit link er helt fint og jeg vil finde det frem igen når jeg begynder driver andre til vanvid
Nu vi er ved vitaminerne, ved du så noget om fiskeolie?? det skulle også være humørstabiliserende men jeg har ikke selv erfaring med virkningen.

// Toupie

PS: tak for komplimentet til mit nick, det er fransk og betyder "snurretop"

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-08-04 09:47

Hej Toupie
Jeg havde tænkt på, at spørge om eventuel betydning af dit nick, men undlod dumt nok og nu synes jeg det er sjovt du nævner det.
Omega 3 er så vidt jeg ved fiskeolie og det har Robin med på sin liste, jeg kunne ikke lige i farten finde en nærmere beskrivelse af hvad det udvirker, det fandt jeg tilgengæld på tre andre sager hun nævner, som jeg har kopieret ind herunder og som virker humørstabilerende. Jeg bruger selv flittigt Evening Primrose.
Flaxseed Oil
High in lignans, a natural hormone-balancing substance, flaxseed oil is as effective as hormone replacement therapy in lessening hot flashes and sweating. It's also good for depression and fatigue.
— Recommended dosage: 1 to 2 tbsp. a day. An alternative is to buy ground up flaxseed, and sprinkle it on top of your food (such as oatmeal and popcorn).

Evening Primrose Oil
Helps in relieving breast tenderness, mood swings, anxiety, irritability, headaches and water retention.
— Recommended dosage: Two weeks prior to the start of your period, take 1,000 mg a day - half in the morning, half at night - after food.

Multi-vitamins and Magnesium
Having sufficient amounts of the essential multivitamins listed below, along with magnesium, will help to relieve mood swings, insomnia, anxiety, tissue dryness, and water-retention.
Recommended to start with:
— Vitamin B complex, 50 - 100 mg a day
— Vitamin C, 1000 mg three times a day
— Vitamin E, 400 - 1200 iu a day
— Magnesium, 500 - 1000 mg before bed

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 10:14

Phuu... luften et tyk af østrogen i smalltalk idag

Fiskeolie bør, som alle andre former for 'kosttilskud' og vitaminer indtages gennem den daglige kost.

Spis fisk !!! >»}}}(*<

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 10:18

Mulberry, Tak

Molo, er østrogen dårligt?
Hvordan gik det med jobsamtalen her forleden??

// Toupie

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 10 point
Dato : 03-08-04 10:20

Omega 3-6-9 (det hedder kapslerne) er humør stabiliserende og gode mod menstruelle og hormonelle ubalancer, men er gode for kvinder i alle aldre generelt. Tager dem selv, de er rigtig gode.
Nu er jeg jo selv 42 og har det meget fint med dét, - der var ikke noget, der ændrede sig eller noget, da jeg fyldte 40; dybest set er alder jo blot tal på et stykke papir, og jeg vil mene, at du godt kan glæde dig. Min mand, som er 6 år yngre end mig, synes at "modne kvinder" bare er det mest sexede! Han siger, at han glæder sig til jeg bliver endnu ældre, for når kvinder kommer i 50'erne, bliver de for alvor rigtig lækre!!
Dette siger jeg kun for at fortælle dig, at det ikke er alle mænd, der er ungdomsfikserede.... Min sexualitet er f.eks. også kun blevet bedre og bedre med alderen, så det er ikke noget at være bekymret for. Og så synes jeg iøvrigt, at jeg blev en "rigtig" kvinde efter at have rundet de 40, hvilket jeg godt kan lide.......
Hvad angår kost tilskud er der en masse du kan gøre, - jeg vil dog ikke lige anbefale dig noget (andet end Omega 3-6-9), da det er så individuelt, hvad man kan have brug for. Men ingen tvivl om at kost og kost tilskud spiller en stor rolle. Hvis det er noget, du er interesseret i, kan du opsøge en god biopat, som kan vejlede dig.
Men selvfølgelig er der nok nogle kost tilskud som er generelt gode for kvinder i overgangs alderen (for det er jo dén Dr. Phils kone taler om), - men der er du altså næppe endnu! 40 år, det er sgu lige tidligt nok, - men det siger du jo også selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 10:35

Toupie -> Fint fint ...de lovede (..som sidst) at ringe mig op i løbet af ugen. Måske er der en plads til mig i 'Sidegade projektet' på Vesterbro

Næeh... østrogen er da godt nok ..har jeg hørt, men jeg bruger det sjældent selv

..og så har jeg lidt ondt af, vi sådan sidder Knete's kommentar overhørig :

Det er nemlig rigtigt. Toupie; du ska' dælme ikke stikke snuden for langt frem i skoene. Du ved der er én og KUN én her på Kandu.dk, der til stadighed og i overflod må føre sig frem i opmærksomhedssøgende selvpromovering og afsind : MOLOKYLE !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 10:40

Hej Axelise, tak for dit ærlige indlæg Det glæder mig meget at høre, at man ikke får et "flip" med påny at skulle ud og realiserer sig selv eller på anden måde kompenserer for sin stigende alder. Jeg føler mig ikke gammel, og som du skriver: alder er kun et tal på et stykke papir.....dog kan vi jo nok ikke helt se bort fra de "fysiske" forandringer der kommer hen ad vejen, såsom rynker, slap hud og grå hår

Måske Molokyle har ret: hvis først man er fyldt fyrre, kan alt lade sig gøre

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 10:41

Nu når vi alligevel er ved MIG :

Axelise har ret i sin antagelse om mænds 'ungdomsfiksering'. Personligt foretrækker jeg en moden kvinde der ved hvad hun vil og kender sin krop, frem for en pige der med lukkede øjne, stiv som en brædt og med knyttede hænder får fremstammet : Du må godt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 10:46

Molo, jeg vil krydse fingre for dig håber virkelig for dig du får det......hvis du altså gerne vil have det

Mht. Knete så har jeg ikke helt siddet denne bruger overhørigt, jeg har skrevet et indlæg til ham/hende i Sunes tråd og hvis jeg nu skal være helt ærlig så bliver jeg nok nød til at skuffe dig.....jeg synes Knete har ført sig mere frem i de få tråde han/hun har deltaget i, end du nogensinde har

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 10:47

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 03-08-04 11:15

Uden at have behov for at "skifte alt ud", ville livet mig det sådan, at jeg rent faktisk efter min 45-års-fødselsdag har forandret mit liv totalt.
Nyt land,nyt hus, nyt job, ny mand.

Jeg har lige overstået min 51-års fødselsdag, starter nyt job om en måned og har aldrig haft det bedre.

frieda

Kommentar
Fra : calista

Dato : 03-08-04 11:16

Jeg forstår altså ikke, hvorfor der skal fokuseres så meget på at fylde 40 år! Nu er der ganske vist 10 år til jeg selv runder, men for pokker da.. Vi kvinder bliver da mere og mere selvsikre, modne osv med alderen! Se bare hvad Molo mener! Det var der sgisme mange mænd der kunne lære noget af!
Hvad så om vores bagdel og øhm attributer ikke har samme form som da vi var tyve? Smilerynkerne om øjnene, vidner om vores humør, strækmærkerne om vores børn osv osv
Personligt synes jeg, at livet er langt sjovere, federe end da jeg var 20 Selv sex er bedre nu, end for ti år siden
Nåja, så er der menopausen, hedeturene og hysteriet.. So what! Det er en del af livet, og kan afhjælpes, hvis det er helt skidt.
Toupie, nyd at du fylder 40
(- forøvrigt troede jeg du var en mand, undskyld *GGG*)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 12:07

Frieda, det er da noget af nogle skift du har haft foretaget dig dér men det lyder til, at det har været godt for dig .....og tillykke med de 51

Calista, du er tilgivet
Tror nu ikke der er så meget fokus om lige dét at blive fyrre, men hver alder har sin charme og forandringer, og det er da rart at vide hvad man kan vente sig
Jeg glædede mig til, at blive 30 dengang og jeg glæder mig også til at blive 40 næste gang, selvom min søn siger at jeg nu bliver fyrre, fed og færdig he he

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 12:37

Hej Toupie

Da jeg blev 40 (for et "par år" siden), fik jeg et par små gaver der skulle "fortælle" lidt om det at være 40 og derover.

Den ene var sådan et badge med påskriften : Rigtige kvinder er over 40
og den anden var en fin lille bog med titlen: Dit sexliv efter de 40 år
Og alle sider i bogen var BLANKE

Det var så kun den ene af tingene der passede

Gæt selv hvilken

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 12:54

Dova, det må være den første: rigtige kvinder er over 40

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 13:08

Nemlig

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-08-04 13:38

Fortvivl ikke. Det er ikke helt ufedt at blive gammel

1. Rabatter! Mimrekort, og diverse pensionist-rabatter.

2. Det er seriøst det indre, der tæller. Alle i din omgangskreds er nemlig rynkede og gustne.

3. Du kan tage på de spændstige unge i bussen og undskylde med, at du ser så dårligt!

4. Hvis du er heldig, får du børnebørn, som du kan forkæle, fortælle lange historier uden pointer og sende hjem, når du ikke gider se dem mere.

5. Du kan farve dit hår blåt og gå i alt det gamle grimme genbrugstøj fra din ungdom, uden at få negative kommentarer fra omverden.

6. Alfons Åberg-sko er hot, og du får aldrig ondt i fødderne, for du går kun i fornuftigt fodtøj som f.eks. Jacoform.

7. Du kan skubbe til irriterende folk og svine alle omkring dig til, mens du spyttende hvæser: ‘Ungdommen nutildags!’

8. Du bliver ikke mobbet, selv om du har hobbys som frimærker, slægtsforskning eller peddigrør.

9. Du kan udvide dine score-jagtmarker med spændende steder som bingoklubben, aftenhøjskolen eller biblioteket...

10. Der er ingen, der undrer sig, hvis du engang i mellem er lidt sær, bitter eller indadvendt. Det forventes nærmest af dig.

Det er sq lige før man glæder sig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 13:42

Hvad nu ..er dova en kvinde ? Jeg troede dova var en mand

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 13:46

Øhh Molokyle

Kan ikke rigtig finde ud af, om det skal opfattes som en kompliment???????????????????????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 13:46

creamygirl ->

11. Man kan iføre sig blyindlagt stok og banke sig forrest i enhver kø. Især dem ved busstoppestedet !!! Er man rigtig smart bruger man en paraply i stedet, så man med den spidse ende kan prikke sig frem ..og så er den lettere at brække S-togs døren op med, når der er fløjtet afgang

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 13:48

dova -> Pas på med at fiske efter komplimenter, når creamygirl er til stede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 14:14

Creamygirl, den var god

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 14:38

Molokyle
Rolig nu, jeg skal nok lade være med at være skyld i, at creamygirl sletter dig fra sin profil (igen)

Undrer mig bare stadig over hvordan du kunne få den tanke at jeg var en mand?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 14:55

dova -> Hmm... måske en medfødt brist i min personlighed. Jeg troede også engang at den nu for længst hedengangne profil ram2 var en kvinde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-08-04 15:24

-->Dova

Sorry, jeg troede også du var en mand
Jeg har set mange af de spørgsmål du har deltaget i, og det er da mandespørgsmål hehe....Jeg ved i hvert fald ikke en dyt om motorcykler og hvordan man lægger et gulv, bare for at tage et par eksempler.

-->Molo

Du forbliver i min profil - indtil videre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-08-04 15:40

Creamygirl

Mandespørgsmål???? Det kommer vel an på interesser og indstilling til tingene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-08-04 15:56

creamygirl -> Dén med motorcykler og dig, skal vist tages med et gran salt. Var det ikke dig der havde søgt optagelse i HA ...men var endt med børn ? (..same (bull-)shit )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 03-08-04 16:12

Molo--> Det var små Puch Maxier jeg kunne bore og tune - IKKE de store
Mon det var derfor, jeg blev afvist til optagelse i de 'slemmes' klub

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 03-08-04 17:46

Tak til alle for jeres kommentarer, nu er jeg helt tryg ved at runde de 40 .....og ser frem til at blive SÅ gammel at jeg kan benytte mig af Creamygirls tip

Fortsat god dag/aften alle

// Toupie