/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køb af stor byggegrund på landet?
Fra : zetasus
Vist : 3537 gange
200 point
Dato : 02-08-04 19:22

Vi er et par der ønsker at bygge et hus på landet (sjælland). Vi har to heste og skal derfor bruge en grund på min. ca. 10.000 m2. Hvor finder man sådanne grunde? (evt.på nettet). Kan man gå til kommunen?

Jan og Sus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 19:30

Ja en grund på den størrelse er ikke det der er mest til salg af.
Men på Kommunen ved de om der er udstykninger fra landbrugsarealer, da alle udstykninger skal godkendes under lokalplanerne.
Men ellers kan I prøve Ejendomsmæglere. De formidler også salg af grundarealer.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 210 point
Dato : 02-08-04 19:46

Hej Jan og Sus.
Hernede sydpå vil jeg tro der er en masse byggegrunde. De små byer vil jo gerne have flere tilflyttere, så de udvider. På nedenstående link er der en oversigt over en masse her på Sjælland.
Hilsen Jette

http://search.jubii.dk/cgi-bin/pursuit?cat=loc&query=byggegrunde+Sj%e6lland

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-04 20:14

Man kan jo købe en nedlagt landbrugsejendom.
Find den billigste ejendom, riv ned og byg nyt.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 02-08-04 21:11

Hej Zetasus.

Her kan du finde en hel del ejendomsmægleres udvalg..
Bare vælg helårsgrund, område og pris, så skulle du gerne få et par muligheder..

http://www.boligsiden.dk/homepage.htm

Håber det kan bruges

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-08-04 22:58

Man finder ikke en byggegrund af den størrelse i landzone. Landmænd vil ikke af med jorden. Derfor er det rigtige at gøre, som teil foreslår at finde en gammel ejendom og rive den ned, hvis det altså skal være nybyggeri. I forhold til div. tilladelser til at bygge vil det formentlig også være det nemmeste at tage udgangspunkt i en eksisterende landejendom. Her er reglerne ofte mere lempelige for ikke at sige næsten ikke eksisterende.
God fornøjelse.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-08-04 09:56

Det er som ved ovenstående nævnt, bedst at (prøve) finde et lille nedlagt landbrug/husmandssted med lidt jord til. Sørg for at finde et hus med mindst 4½ tønde land/jord til (ca. 3 hektarer) : det vil "udløse" en række fordele mht. lån, forsikring m.v. Idag er der gode muligheder for at finde sådanne huse/gårde hvor der måske er MEGET mere jord til end det I selv har behov for, men det kan enten forpagtes ud eller sælges til en lokal landmand. En af vores naboer var netop et sådant hus/ejendom som lige er blevet solgt med 4-5 tønder land i "baghaven" og resten forpagtet ud til en lokal maskinstation.
Nu har vi heste gående lige uden for vores baghave, hvilket jo ikke er skræmmende...tværtimod!!! Faktisk er næsten alle de gårde vi har i og omkring vores lille landsby på Østfyn faktisk blevet solgt (eller er til salg) til folk som jer inden for de seneste år.

Held og Lykke med boligjagten!!!

Mvh
Palle jensen

Godkendelse af svar
Fra : zetasus

Dato : 19-03-06 11:42

Tak for svaret Jernladyen.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 19-03-06 21:41

Selv tak. Håber i bliver glade for det.
Hilsen Jette