/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO BIG MAX VIL IKKE STARTE
Fra : BergDK
Vist : 5080 gange
30 point
Dato : 02-08-04 09:26

Hej er der en herinde der har et godt råd til hvad jeg skal gøre ved min big max som ikke vil starte?historien starter med at jeg skal sætte ny udstødning på og boltene knækker jeg køber så en ny cylinder da den gamle ser lidt rusten ud,da jeg så skal skille den ad kan jeg ikke få pinboltene løsnet og sender den så op til den lokale knallertforhandler og får sat cylinderen på der.Jeg henter så min scooter og kører en tur på ca 8 km kun med gassen halvt i bund jeg stopper scooteren og den står så stille i ca 3 timer før jeg skal hjemad igen,MEN nu vil den bare ikke starte jeg har så haft skilt karburator,indsugning & membran ad for at se om der skulle være noget skidt i nogen af delene men det ser alt sammen pænt og rent ud,der er også købt nyt tændrør og der er fin gnist på men tændrøret virker tørt når jeg piller det ud og jeg har ligeledes tjekket alle stik og ledninger.Håber at en eller anden kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : CMASDiver

Dato : 02-08-04 09:40

Nu er jeg ikke den helt store knallert haj. Er lidt mere til biler. Men det kunne da for mig godt lyde som om der ikke er nogen kompression. Evt. en pakning som er røget eller en stempelring.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 02-08-04 09:44

det er også det jeg har mistanke om

Kommentar
Fra : CMASDiver

Dato : 02-08-04 10:29

Om muligt kan du få den kompressionstestet. Og måske prøve at dryppe en 5-6 dråber olie ind i cylinderen og se om der kommer lidt mere liv i den. Hvis der gør det må fejlen jo være der et sted..

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 02-08-04 11:20

okay hvad hjælper olien i cylinderen på?

Kommentar
Fra : CMASDiver

Dato : 02-08-04 11:35

Hvis det er en stempelring som er utæt vil olien midlertidigt gøre den nogenlunde tæt. Det vil så give dig et fingerpeg om hvor fejlen ligger. Jeg har kun prøvet det på biler, men ideén er jo den samme. Det gode ved olien er at hvis der alligevel ikke er nogen fejl så bliver den bare forbrændt, men husk den må ikke få for meget olie.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-08-04 12:26

Check din benzintilførsel(vacumdåsen).
Du skriver dit tændrør er tørt,når du piller det ud,så rod lidt med tilførslen.
Det skulle jo gerne være vådt,når du har prøvet at starte den mange gange.
Men fortæl hvad der sker.(her)
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 02-08-04 12:34

jeg har rodet med tilførslen jeg har haft benzin hanen af og rengjort den,rengjort karburatoren,rengjort membranen,og svømmerhuset er fyldt med benzin der kommer bare ingen benzin videre ind i cylinderen.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 02-08-04 12:53

jeg tænkte på om det mon kunne være membran pladerne?? kan de lave vrøvl fra det ene minut til det andet??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 13:30

Ja, sådan nogen membraner kan sagtens lave vrøvl
Især hvis du har haft det skilt ad.
Så kan du være kommet til at lave en lille utæthed eller den ikke sidder rigtigt.

Og så får knallerten ingen benzin hvis vacuumet ikke fungerer som det skal.
Min motorcykel kunne pludselig heller ikke starte, og det var fordi membranen var blevet mør og hul i fordi den var gammel.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-08-04 14:48

Hør efter hvad dova siger (skriver).
Men prøv at give den en snaps,det vil sige et par fingerbøl benzin ned i cylinderen og start den.
Den skulle så gerne tage et par omdrejninger,og lad os høre hvad der sker.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 02-08-04 16:06

jeg har faktisk prøvet at give den et skud benzin direkte ind i gennem tændrørs hullet i topstykket men den startede heller ikke der på trods af at der var gnist?? jeg går og har en bange anelse om at knallertmekanikeren har lavet noget lort da han har sat den nye cylinder på,evt har han ikke sat stempel ringene ordentligt,så der ikke er ordentligt kompression på

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 02-08-04 17:15

Jeg fik et råd i sin tid, da jeg ikke kunne få min PGO hot 50 i gang...
Det lød på at lukke for luftindsugningen... sætte en klud i eller klemme slangen alt efter model.
På hot50 er der en gummi-"tut" som indsugning... ved at proppe en klud i, fik jeg den i gang...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-08-04 18:34

Ja,nu bliver det spændende det her.
Hvis du har mistanke om manglende kompression,skal vi finde ud af om kompressionen er røget sig en tur.
Gør sådan her:Turn (drej) motoren med kickstarteren,medens der er tændrør i,og bagefter uden tændrør.
Der skulle så være stor forskel,er der ikke det, er kompressionen røget sig en tur.
Men men men,jeg tror ikke knallertmekanikeren har gjort noget forkert,og synes da også du bør give ham en chance
inden vi skyder ham.
Det kan jo være en bagatel,nu når både han(mek.)og dig har stået på hovedet i den,og den burde starte når du giver den lidt benzin gennem tændrørshullet.Min mistanke hælder til membranen,den har der måske været pillet lidt rigeligt ved
her på det sidste,men lad os høre hvad historien ender med.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 02-08-04 20:18

ja idag har jeg ikke pillet ved scooteren men det underlige er at i de 2 år min kone har kørt på scooteren har den aldrig været skilt ad eller haft problemer af nogen art først efter at en proff har kigget på den kom problemerne.Jeg skal nok skrive når jeg har noget nyt om scooteren

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 09:46

jeg kom til at tænke på om mine start problemer evt kan skyldes at der er sat en ny cylinder på og ikke et nyt stempel?jeg mener er stemplet så måske en smule mindre end cylindren pga slitage

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 11:08

Du har jo kørt på den med den nye cylinder,og lad os gå ud fra at der også er sat nye stempelringe i(ved du noget om det?)Prøv membranpladerne,er de nu helt som de skal være?
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 12:33

jeg har lige i skrivende stund været nede og prøve at starte igen og efter at have jogget mange gange med gassen i bund lykkedes det til sidst at starte den og umiddelbart kørte den meget godt men efter at have slukket for den vil den ikke igen.Der er ikke kommet nye stempel ringe i og membran pladerne virkede sgu ok da jeg havde indsugningen skilt ad??når jeg står og jogger giver den et knald en gang imellem

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 16:55

Nå da da .Måske platinerne er ved at være færdige,skift dem og samtidig kondensatoren.
For står ikke knallertmekanikeren har sat et stempel med gamle stempelringe i en ny cylinder??
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 16:59

Jeg vrøvler ,du har ikke platiner og kondensator,men CDI tænding.
Få den målt igennem(tændingssystemet)tyder på der er en fejl der.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 19:43

nu har jeg idag bestilt nyt tændrør og membranplader og så får vi se om den så går derudaf igen om ikke andet så kan jeg tage cdi tændingen fra min anden big max og sætte over før jeg kaster flere penge ud.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 19:59

God ide,lad os høre om operationen glider tilfredsstillende.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 03-08-04 20:29

Kære BergDk...

Jeg har åbenbart overtaget et mobil nummer, som har været dit gamle nummer...
Jeg har ikke kunne finde frem til dig på andre måder, end at finde dig her - netop fordi jeg modtager en masse e-mails via SMS på min tlf, hvergang der er kommentarer til dit indlæg her på siden... Og også e-mails vdr. nyhedsbreve fra minreklame.dk!

Kan du ikke være sød at framelde det, så jeg ikke får dine beskeder mere?!? Jeg kan ikke selv gøre noget ved det da det jo er dig der har adgang til at ændre på det...

Hvis du skulle være i tvivl, så er det et nummer fra Telia, som du har haft - der slutter på 30...

--------------------------------------

Til alle jer andre der læser i dette forum undskylder jeg at komme med dette indlæg, som er lidt langt fra det det egentlig handler om...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 21:06

Selvfølgelig er du undskyldt,det var da også en fjollet situation at havne i.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 21:18

Hej AtoZ
Jeg prøver lige at tjekke min email opsætning op hos tdc og ser om der stadig står at de skal videresende mails til mit gamle Telia nr.

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 03-08-04 21:26

Okay mange tak for det... Håber det hjælper så...

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 21:32

jeg har lige opdaget at det er min hotmail addr der er aktiv jeg kæmper for at få det fjernet

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 21:34

tror jeg har slettet det nu (håber jeg) *

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 21:37

Til kamp til kamp mod elektroniken ha ha.Vi bestiller ikke andet nogen gange.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 21:42

nej det er sgu ikke let somme tider men det var på hotmail jeg engang havde oprettet så jeg fik besked på mobilen når der var nye mails til mig men idag får jeg dem bare direkte på min incredimail & outlook express så jeg slettede den funktion med at de bliver videresendt til mit gamle Telia nr nu håber jeg bare at han lige giver besked om det virkede ;0)

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 03-08-04 21:43

Okay... Må se om jeg får flere af dem nu, hvis jeg gør, så må jeg jo vende tilbage...
Hvis ikke, så siger jeg mange tak for hjælpen...!

Go' sommer...

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 03-08-04 21:50

i lige måde det burde næsten allerede have hjulpet jeg har fået en del mails indenfor den sidste halve time.Det var da så lidt jeg havde bare glemt at jeg havde oprettet mit gamle nr på hotmail er det ikke noget med 230 som de sidste 3 cifre??det tror jeg for de fleste af de numre jeg har haft har jeg valgt sådan også det jeg har nu hos sonofon

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 22:14

Hvad lavede meneskene da telefonen ikke var opfundet?????????????
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : AtoZ

Dato : 03-08-04 22:33

Det tror jeg også at det har... Tak... og ja... det drejer sig om det nummer som du selv tror...

Keldd >> De lavede røgsignaler... ;)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-08-04 22:46

Ja det gjorde de vel,min nabo gør det stadigvæk,bare han ville holde op med at bruge bildæk.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-08-04 21:26

Har du fået gang i maskinen??
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 04-08-04 21:46

jeps er lige kommet op fra kælderen det var ganske rigtigt som de fleste af os gættede på stempelringene der var godt og grundigt slidte nu fik den helt nyt stempel med ringe og det hele og så startede den i første hug tak for alle jeres råd til hvad det kunne være

Kommentar
Fra : CMASDiver

Dato : 04-08-04 21:54

Tillykke med det.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 04-08-04 22:05

tak membranpladerne behøvedes jeg ikke skifte de var ok så det var alligevel billigt sluppet det pisser mig bare af at en proff mekaniker ikke er så klog at han saqmtidig med en ny cylinder ikke automatisk giver den et nyt stempel og ringe det er jo ikke den dyreste reservedel på en scooter ;o()

Kommentar
Fra : CMASDiver

Dato : 04-08-04 22:58

Ja, det giver jeg dig helt ret i. Det er virkelig ringe. Har du ikke fortalt ham at han ikke er helt rask?..

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 30 point
Dato : 04-08-04 23:00

Det lyder ,nej jeg ved ikke hvad ,havde han virkelig ikke kommet nye stempelringe i --Sygt.
Husk at lukke spørgsmålet,du finder det svar du synes bedst om,og ude til højre under dato,trykker du accepter svar.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : CMASDiver

Dato : 04-08-04 23:10

Kan du ikke skrive hans telefonnummer, så ringer vi alle sammen til ham hele dagen og præsenterer os med et nyt navn og spørger efter Bibbi....

Så kan du selv ringe til ham efter 50 opkald og præsentere dig som Bibbi og spørge om der er nogen der har ringet...

Just Kidding....

Men det kunne da godt drive ham lidt til vanvid.

Men det kan også være det forvirrer ham så meget så han glemmer at sætte nyt stempel i den knallert han står og roder med.... Hmmm. Pis.. Måske er det alligevel ikke nogen god idé

Godkendelse af svar
Fra : BergDK

Dato : 06-08-04 11:59

Tak for svaret Keldd du kom jo med mange gode ideer til hvad der kunne være galt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-08-04 12:26

Selvtak Berg,man er jo nød til at sjusse sig frem,når man ikke har det i hænderne,
prøv at kigge her ha ha www.keldd.webbyen.dk
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BergDK

Dato : 06-08-04 12:38

det var ellers en fin maskine du har fået samlet dig der