/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
JERNLADYEN
Fra : skovfogeden
Vist : 632 gange
3 point
Dato : 01-08-04 21:29

Jeg synes det er crap du fyrer af under tips og tricks. ;-(

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 13 point
Dato : 01-08-04 21:34

ikke meget tip i det

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 01-08-04 21:37

Hmmm, ja egentlig, det høre jo ikke rigtigt til der, nok nærmere i et diskusionsforum... Men når det er sagt så er det da en afskyelig tanke at der er censur fra søgemaskinerne, de burde da være på vagt over for ytringsfriheden....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-08-04 21:42

Det er muligt, at det ikke hører hjemme, men hvis man skulle gå specifikt efter om en ting kan kaldes tip ville der ikke være ret mange af dem der bliver sat ind der kan kaldes tip.
Jeg mener bare, at kategorien kunne være valgt bedre.
Hvis man ikke så det under seneste 25, men under tip f. eks. under politik ville det nok se meget pænt ud.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-08-04 21:43

Så undlad at give tippet point

Kommentar
Fra : the_expert

Dato : 01-08-04 21:51

Gad vide om det er en og sammen person bag alle de meningsløse tips og tricks.
Jeg er så heldig en gang imellem at kunne få lov til at uddele et stort rundt 0.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-04 22:06

Godt der er nogle der gider og forsøger at lave tips, vi andre kan nyde godt af eller kritisere !

/bentjuul

Kommentar
Fra : the_expert

Dato : 01-08-04 23:15

JA det har du ret i. Der er dog forskel på tips og CRAP.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-04 23:30

Jeg syntes ikke at tipset var noget skidt, jeg syntes det var godt og sådan vil der være forskellige meninger om alle tips.
Men CRAP er vel egentlig denne form for tråde der burde høre hjemme i Smaltalk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-08-04 23:32

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 01:16

Selvfølgelig er der stor forskel på hvordan man opfatter et tip, om det er godt eller dårligt.

Det kommer vel også an på om det er noget man kan bruge, og jeg tror da, at de fleste tip bliver givet i en god mening.

Det eneste der undrer mig lidt ved de tip, det er hvorfor der er nogen der gider sætte det samme tip i under 3-4 forskellige emner/kategorier.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 02-08-04 04:19

Til skovfogeden: i al almindelighed eller det om Google og Yahoo??

Ja, man mister jo hurtigt lysten til at formidle oplysninger videre til en temmelig stor part af Kandu's medlemmer. Mange lider jo af den selvforherligelse, at hvis det ikke er noget de synes om, interesserer sig for, eller er enige i, så er det noget lort.
Der er nogle, som fx. synes, det er et godt tip jeg skrev. Det er formodentligt dem, der ikke støtter, at der bliver cencureret på internettet. Jeg blev faktisk bare utrolig overrasket over, at Google og Yahoo var med til sådan noget. Det havde jeg ikke lige forventet. Derfor skrev jeg tippet. Jeg skrev faktisk ikke min mening om det.
Og dova. Når folk sætter deres tip under flere sider, er det nok fordi dem der skrev det, ikke kan være sikker på, at dem det kan vedrøre, læser lige netop den side, det bliver skrevet på. Jeg skrev fx. et tip engang. Det kunne bruges både på hund og på kat. Men da nogle kattemennesker ikke kunne drømme om at gå ind og læse hundesiderne og omvendt, så mente jeg det var klogetst at skrive det begge steder. Men det var ikke af hensyn til pointene. Dem har jeg så mange af, at jeg ikke aner, hvad jeg skal stille op med dem. For min skyld kunne de fjernes fuldstændig. Man kan jo ikke bruge dem til noget fornuftigt. Jeg så faktisk kun denne tråd, fordi jeg ledte efter et tip der blev skrevet for et stykke tid siden.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-08-04 09:24

Hallo! Hvis i har så mange point i ikke ved hvad i skal gøre af dem, så har jeg et fortrindeligt forslag, giv dem til mig...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-08-04 09:42

Citat
Det eneste der undrer mig lidt ved de tip, det er hvorfor der er nogen der gider sætte det samme tip i under 3-4 forskellige emner/kategorier.

Det er ligetil, flere points. Jeg tror nogle gør det bevidst.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 10:41

Hej Jernlady

Havde nu ikke set at du har sat samme tip i 2 forskellige kategorier, det var mere sådan en generel betragtning.
Jeg undrede mig over, at når man er på siden med de seneste tip/spørgsmål, så ser man nogen gange 3-4 tip lige under hinanden med nøjagtig samme overskrift.
Men selvfølgelig, som du siger, er der forskel på hvilke sider folk gider kigge på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-04 11:14

[hør]Undskyld jeg lige kommer med en indskudt bemærkning :

Tillykke dova, med den fine premie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 11:30

Molokyle

Takker

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-08-04 11:37

Jernladyen> jeg synes det er et udmærket tip, at yahoo og Google udøver poltisk censur.

Det kræver selvfølgelig lidt politisk interesse, at det er væsenligt.

Jeg synes det er crap at høre om et nyt spil på internettet o.lign., men sådan er der så meget. Måske skulle vi ikke nedsætte os som smagsdommere, men accepterer og til tider lade os inspirere af hinandens interesser.

Så længe tippene ikke dækker over personers egne økonomiske interesser, synes jeg der skal være frit slag uden kværulerende indslag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-08-04 11:44

Så pænt kan det udtrykkes!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-08-04 12:20

Jeg tror som Gfha at vores bedømmelser af Tips er meget afhængig af vores interesser men også af vores sind/humør. Jeg kan godt "undres" over et Tip, hvis indhold jeg lige har hørt i radioen og derved er almen viden. Jernladyens Tip om Yahoo og Google syntes jeg derimod var genialt fordi jeg ikke havde hørt det andre steder.
I realiteten kunne det lige så godt havde været almen viden, uden at jeg havde observeret det.......så hånden på hjertet; min bedømmelse af Tip er afhængig af interesser og "forhåndsviden" så jeg tilslutter mig Gfha´s ord:
Citat
Måske skulle vi ikke nedsætte os som smagsdommere, men accepterer og til tider lade os inspirere af hinandens interesser.

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 13:33

Synes det var et godt tip. Hvis det var crap, hvad kalder man så tips der er værre end det?

Og lige et par til den sødeste pige på Kandu der har fødselsdag idag

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-08-04 13:47

Jeg synes næsten jeg burde lave et tip, "Hvis i har for mange point" "Hvis i har for mange point så kan i mellem kl. 08:00 og 15:30 bare lave et post med navn "Til dig Zerg"" Så er jeres problem med at have for mange point overstået

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 14:20

Øhh også fra mig, men hvem er det der har fødselsdag???????

Altså Zerg911 Dig og dine point.

Hvis du går så højt op i det, må du jo tjene nogen. Jeg synes det er længe siden du har "været her", så på grund af "velkommen tilbage" . vil jeg da godt forære dig et par stykker

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-08-04 15:23

Er ret sikker på, at det er hende her Tedd mener er den sødeste:
http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=19911

Hvor han ved det fra, må du til gengæld spørge Tedd om - det står nemlig ikke i profilen, men måske har han mailet til hende, for at få det oplyst

Er din indsatte mailadresse et cyber score trick Toupie?! hvis ja, så skriv det som et tip i kategorien samliv, eller andre interesser

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-08-04 15:32

Tedd og Dova tak for lykønskningen

Creamygirl, der er nu ingen grund til at blive kynisk fordi jeg har min mailadr. i min profil og nej det er ikke et cyber score trick og hvorfor den så står der?? .......tja...det må vist være min egen sag

// Toupie

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-08-04 16:15

Kynisk er et ret stærkt ord at kategorisere mit indlæg som. Direkte oversat taler vi om at være brutal, sjælsrå, følelseskold, og det var nu ikke hensigten du skulle opfatte det sådan. Tag det nu ikke så tungt Toupie - der er mange andre end dig, som har en mailadresse i deres profil. Det eneste jeg noterede mig var at det ikke fremgår af din profil hvornår du har fødselsdag, og forsøgte i spøg at joke med det faktum, at Tedd måske kunne have mailet dig for at få denne oplysning.
Glem nu ikke, at det var Tedd, som gjorde os opmærksom på din fødselsdag - jeg kiggede derfor i din profil, da det var nærliggende at tro han havde oplysningen derfra..

Andet lå der såmænd ikke i min bemærkning, men har du en grund til at føle det som et personligt angreb, kan jeg jo ikke gøre så meget ved det..!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 17:23

Catfight!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 17:30

Hej Toupie
Nåh det er dig, så er det ikke nok med et

så du får et par stykker mere (eller tre!!)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-08-04 17:35

TAK Dova, det varmer lige så meget som Tedd´s lykønskning

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 18:00

Nu har jeg jo ikke sagt, hvem præcist jeg hentydede til havde fødselsdag

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-08-04 18:09

Tedd, er det NU jeg skal blive i tvivl om, hvorvidt du mener jeg er den sødeste pige på Kandu eller ej???? ......men der er da ingen tvivl om, at jeg syntes du er den sødeste mand på Kandu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-08-04 18:09

Næh, men Toupie var den eneste der tilstod.

/bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 18:13

Det var selvfølig dig jeg tænkte på Toupie, men nu kommer jeg i tvivl om hvem du mener er den sødeste mand!!
Dova "varmer" åbenbart lige så meget som mig?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-08-04 18:16

Ydermere kan jeg heller ikke læse!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-04 18:29

Til mer' lykke Toupie ...nu er du sikkert blevet rigtig gammel

tedd -> Glem det !!! There can be only 1 : http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=163383

creamygirl -> http://web.ics.purdue.edu/~malban/heart.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-08-04 18:35

Tjaaa, man undres! - hvordan kan man blive stødt over en bemærkning angående den åbenlyse sympati I tilsyneladende har for hinanden, ikke kun i denne tråd, men også i så mange andre - for derefter at flirte kraftigt, og tilkendegive hvad der er tydeligt for enhver?!

godaw do, det kræver sq en nærmere analyse
men jeg vælger at stå af her..!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-08-04 21:20

Molo tak for det ......jeg bliver nu kun et år ældre

Creamygirl, jeg må åbentbart have skrevet lidt utydeligt og det beklager jeg. Det jeg hentydede til, i mit indlæg kl. 15.32 var din hentydning/spørgsmålet om, om jeg havde min mail. adr. på min profil som et cyber score trick....og ikke dine bemærkninger om Tedd og/eller mig

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : skovfogeden

Dato : 09-08-04 07:38

Tak for svaret Teil.