/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hul i baumadæk???????
Fra : ymot
Vist : 3800 gange
100 point
Dato : 01-08-04 19:09

Jeg er ved at lave 1.sal i stand.

Der skal laves nyt badeværelse,med en skakt til vasketøjet på 225 mm, igennem 2 baumadæk på 150 mm( nr 1 dæk gulvet på 1 sal. nr 2 fra stuen ned til kælderen)+ jeg skal have hul til 110 mm kloark og div. el,vvs osv.

Nu kommer spørgsmålet, kan jeg uden videre slå hul i de to baumadæk, et hul på 230*340 mm.Det er da aligevel noget af et hul,og så oven i købet ude i hjørnet ved de to indervægge.

Svægger jeg dækkene for meget ved sådan nogle huller ,eller kan man gøre noget for at lave det stærkere????, en form for væksel????

Håber i kan hjælpe mig!!

M.V.H Ymot

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-08-04 19:50

med et diamantbor enten .leje eller betale en for det det sidste er nok det hurtigste (søg evt. på de gule eling. diamantboring)

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 02-08-04 08:24

Hvis jeg var dig, ville jeg bolte et stålforstærkning på som veksel, idet et hul af den dimension er vel stort til et baumadæk. Som rotw skriver er det nemmest at diamantskære hullet ud. Almindeligvis er baumadæk forstærket med jern i bunden - pas lidt på dem.

Godkendelse af svar
Fra : ymot

Dato : 08-08-04 21:20

Tak for svaret 3773.