/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Fodbold forrædder
Fra : ukaukaukasen
Vist : 270 gange
20 point
Dato : 01-08-04 18:48

Heyyyy...

Jeg er en dreng som spiller fodbold men har Skiftet klub fra en klub der aabybro til rivalerne der hedder jetsmark
Jeg går i skole med en der spiller på aabybros hold og han kalder mig en forrædder
Hvad skal jeg gøre..
det kunne hjælpe en del med at få ham til at lade vær

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-08-04 18:50

Er han misundelig?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-08-04 19:04

Hvis du skifter tilbage holder han nok op, eller du kan få ham til at skifte... Men..... Hvad har fået dig til at skifte klub?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-04 19:06

Det kan være at han bare er pissetræt af, at du ikke er på samme hold mere.
Men hvis du synes det nye hold er bedre kunne du jo prøve at foreslå, at han også skifter hold.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-08-04 19:07

Alle fodboldspillere flytter klub.
Nogen skifter fordi de kan tjene flere penge.
Andre skifter for at få nye udfordringer.
Der da mange danske spillere som skifter til en klub i udlandet - så skulle de jo være landsforræddere - men det kalder vi dem vist ikke - vi kalder dem heldige/dygtige.
Eyvind.
PS. Jeg har selv været fodboldtræner, og det var da kedeligt hvis en af mine
spillere gik til en anden klub, men sådan er fodbold.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 19:07

Kære ukaukaukasan! Det er super at du spørger om hjælp til sådan noget. Men ved du hvad? Hvis jeg eller andre voksne skal svare på det, så er vi altså nødt til at vide lidt mere. Hvilket hold ER det bedste? Og hvorfor synes du det? Bor du selv i Jetsmark eller i Aabybro? Det er jo begge ret små byer, så jeg kunne da godt forestille mig at de havde fælles skole. Vil du have et godt svar herfra kandu.dk, må du altså fortælle lidt mere. Men så skal vi også nok prøve at hjælpe dig. Kan du ha' det! Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-08-04 19:10

Hmm, ifølge din profil spiller du jo slet ikke fodbold mere???????

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-08-04 19:11

Løsningsforslag 1:
Er du en god spiller, så sig til ham, at du ikke synes der var udfordringer nok i den 'gamle' klub.

Løsningsforslag 2:
Prøv at analysere om der er misundelse med inde i billedet - og hvis det er tilfældet, så anbefal din ven at begynde at spille i din ny klub. Fortæl ham om alle de gode og positive oplevelser du har haft ved at skifte.

Løsningsforslag 3:
Havde du problemer i den 'gamle' klub, så prøv åbent at fortæl din ven hvad der lå bag din beslutning om at skifte..

VIRKER ingen af disse forslag, så gå til løsningsforslag 4

Løsningsforslag 4:
Du sørger for at vinde de næste tre kampe sammen med dit nye hold, og siger derefter til din skolekammerat, at du ikke gider spilde din tid på 'tabere'

//Creamy ønsker dig held og lykke

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-08-04 19:17

Måske det hænger sammen med at ukaukaukasen (sikke et besværligt nick) kunne komme på første holdet i den anden klub. Man vil jo gerne fremad her i livet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 19:21

Hej Better_Performance: Når du omtaler en profil, må du også i din bemærkning fortælle hvem du taler til!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-08-04 19:25

arne.jakobsen

Den eneste det er relevant at tale til i denne tråd er jo den person der har stillet spørgsmålet, om der er andre der spiller fodbold eller ej er jo ikke interessant for diskussionen, men at en person der har stoppet sin fodboldkarriere pludselig skifter fra en FODBOLDklub til en anden, det er jo interessant

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-08-04 19:29

Ahhh, lad nu være BP. drengen er 11 år og måske var han stoppet i sin klub da han skrev sin profil herinde. Nu er han klar til at spille fodbold igen, men har valgt en anden klub. Lyder det ikke sansynligt?!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 19:37

Jeg havde slet ikke kigget på hans profil, idet det så tydeligt fremgik, såvel af spørgsmålets karakter, som af det anvendte sprog at der var tale om en ung dreng. Det kan vist også uddrages af mit svar til ham. Og selvfølgelig har Creamygirl da ret. Jeg synes bare at det er lidt forkert at besvare et "dårligt stillet" spørgsmål fra en dreng. Netop ved at give ham mulighed for at uddybe sit spørgsmål, giver man ham også mulighed for at tænke sig om. Og så kunne mange "hurtige svar" være undgået.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-08-04 19:54

Creamy.

Det er skam ikke for at være efter ham, men som vi har set en masse gange før, så bliver der stillet et spørgsmål, og det vælter ind med gode forslag om det ene og det andet, og den eneste der ikke reagerer på debatten er den bruger der har stillet spørgsmålet, og så er vores diskussion jo ikke meget værd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-08-04 20:02

Det kan jo også virke overvældene med alle de indlæg.
Det er måske ikke så nemt som 11 årig at snakke sammen med alle os "kloge" mennesker.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-08-04 20:41

Arne Jacobsen, du skriver:

Citat
Jeg synes bare at det er lidt forkert at besvare et "dårligt stillet" spørgsmål fra en dreng.

Tænk! det synes jeg ikke. Han har vel krav på ligeså mange svar som alle de andre der stiller dårlige spørgsmål herinde.

Du mener han skal uddybe mere, hvilket er fint nok, og du mener ligeledes, at han kan undgå de 'hurtige' svar...Det har du sikkert ret i, men klap nu lige hesten Arne, og lad drengen selv vurdere, hvad han kan bruge og ikke bruge af svar. Han fremtræder ikke ligefrem som værende retarderet - og kan han fornemme, der kræves flere oplysninger for at få et brugbart svar, så giver han dem sikkert også. Måske har han ikke lyst til at fortælle den underliggende årsag til hans klubskifte, og kan et eller flere af de allerede tilkomne svar bruges, så slipper han for at skrive noget som måske er for personligt for ham til at han vil indvie os andre i det...
Blot en tanke, som jeg ikke tror du har taget med i dine betragtninger.

//Creamy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 21:00

Creamy:
Et langt stykke hen ad vejen kan jeg godt følge dig. Men når du når dertil hvor du selv vil lade drengen vurdere (vel at mærke udfra de mange svar der er regnet ind), tillader jeg mig at tvivle på hans eller for den sags skyld, ret mange andre 11 åriges evne til at gøre netop det! Ved at spørge ind til det egentlige problem, før vi begynder at overøse ham med modstridende svar, hjælper vi ham bedst. Hvis han var forvirret og rådløs før han skrev sit spørgsmål, er han det da i langt højere grad nu! Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 01-08-04 21:51

Hmm at skifte til en af rivalerne er ikke godt, meget skidt vil jeg sige. I den klub jeg støtter kaldes det JUDAS men også fordi der er penge i det. På dette billede kan du ser hvad vi har gjort ved en af vores tideligere spiller der har skiftet til en af rivalerne. men sådan kommer du nok ikke til at opleve det http://www.odense-fanaticos.dk/images/galleri/669.jpg

Men jeg går ud fra at du ike er så gammel og jeg ved at din nye klub jetsmark er en ok stor klub så der vil du kunne blive en god spiller hvis du har modet på det, ham din "ven" har sikkert set alt for meget tv og begynder at kalde dig det da han nok selv ike er lige så god som dig så mit råd er at fortsætte i den nye klub og efter et stykke tid vil han droppe det tror jeg

Hilsen Jonas

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 18:50

Hej Ukaukaukasen. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen