/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kazaa lite, licens?
Fra : 102030
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 31-07-04 07:39

Når jeg har downloaded en film fra Kazaa lite kommer win. medieafspiller med en dialogbox med teksten ; erhvervelse af licens og nederst står der ; søger efter licens.Jeg har downloaded div. codecs, men lige meget hjælper det - kan nogen hjælpe ?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-04 07:50

Det lyder lidt ulovligt, det her!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-07-04 08:21

Det lyder MEGET ulovligt dette her.
Stil spørgsmålet i et andet fora, ingen hjælp fra kandu-brugere.

Kommentar
Fra : 102030

Dato : 31-07-04 08:44

Moral er godt og dobbelmoral er dobbelt så godt. Som sædvanlig "popper " moralens vogtere op, med løftede pegefingre. Har man noget imod andres gøren og laden, undlad venligst disse sure opstød og koncentrer jer om andre ting - jeg skrev f.eks, ikke hvad jeg downloadede, og kom ikke og fortæl at I ikke har en sikkerhedskopi af et eller andet liggende, som rent faktisk ikke er helt lovlig - såå det""
uvenlig hilsen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-04 08:54

Det er overhovedet ikke sure opstød Men Antipirat gruppen skimmer også de forum´s her, og du fortæller åbenlyst, at du gør noget ulovligt! Så, er det da klart, at vi ikke vil blandes ind i det. Så det har intet med moral at gøre

Kommentar
Fra : technet

Dato : 31-07-04 08:55

102030>>> hvis du starter din mediaplayer op og går op i hjælp
og der søger du efter licens

så får du svaret på hvad du skal gøre ( slå fra .....)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-07-04 08:56

Det har faktisk ikke noget med lovlighed eller andet at gøre, der kan sagtens være tale om lovlige downloads, som blot kræver en licens for at blive afspillet, denne licens indebærer dog ofte at man giver adgang på sin maskine for diverse spyware

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-04 09:01

Hmm, en lovlig film fra kazaa lite!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-07-04 09:20

Kald mig bare moralens vogter, den titel kan jeg sagtens leve med.
Du skriver du har downloadet en film, og gad nok vide hvilke film det er lovligt at downloade fra kazaa??.
Mig bekendt ingen.

Men du kunne passende indledningsvis allerede når du stillede spørgsmålet skrive hvad du har downloadet, og bevise at det er lovligt, så kunne det godt være at der var hjælp at hente.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 31-07-04 09:46

installer divx bundle
http://www.divx.com/
installer divxtotal pack 1.5
http://www.divx-digest.com/software/divx_total_pack.html
installer ffdshow-20020617
http://prdownloads.sourceforge.net/ffdshow/ffdshow-20020617.exe?download
installer Xvid codec
http://www.xvid.org/
og i nævnte rækkefølge
Jeg ved ikke så meget om kazaa, men det ser ud til du skal bruge nogle codecs
hvis det ikke virker er det fordi du skal betale for programmet.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 31-07-04 09:50

Nu vil jeg komme med er sut opstød..

Hva med at give manden et svar på spørgsmålet. i stedet for at fortælle ham hvad han downloader. Jeg er sikker på han selv ved hvad der er ulovliget og hvad der ikke er. Og som jeg kender til lovgivningen så er fildeling ikke ulovligt P2P
Og da spørgeren ikke har sagt at det er noget ulovligt han har hentet så synes jeg ikke det er på sin plads at dømme ham. Det er også det jeg vil kalde fordomme..

Og det skal lige siges der ligger fandeme meget video på fildeling som ikke er ulovligt. At der så er nogen der udnytter fildelinger som kazaa med at smide copyright beskyttet matriale ud er bare surt. Men det gør ikke brugeren til en pirat fordi han henter film.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 31-07-04 09:59

dette er taget fra hjælp i windows mediaplayer
så prøv lige det som dannyboyd også skriver, men det kan godt være at du skulle installere windows mediaplayer igen

spg. er det en mpg eller avi eller ?? du har hentet ?
_______________________________________________________
Om licenserede filer
Licenserede eller beskyttede filer er digitale mediefiler, der er sikret med en licens for at forhindre ulovlig distribution. I licensen kan det angives, om den udløber, og hvordan du kan bruge filen. En licens kan f.eks. angive, om du må kopiere filen til en bærbar enhed. Licensvilkårene er angivet af den person eller virksomhed, der har stillet filen til rådighed. Windows Media Player kan ikke afspille beskyttede filer uden en licens.

Du kan erhverve licenserede filer på forskellige måder, men den mest almindelige måde er at hente dem hos indholdsudbydere (f.eks. pladeselskaber). Indholdsudbyderen kan udstede en licens, når du henter filen. Ellers forsøger Windows Media Player at erhverve én, når du afspiller en fil, du ikke har licens til. Du skal muligvis først lade dig registrere eller betale en afgift først, afhængigt af indholdsudbyderen. Hvis afkrydsningsfeltet Hent automatisk licenser til beskyttet indhold er markeret under fanen Beskyttelse af personlige oplysninger, og indholdsudbyderen ikke kræver afgift eller registrering, anmoder Windows Media Player om licensen uden at give dig besked.

Du kan også erhverve licenserede filer ved at kopiere cd'er, mens afkrydsningsfeltet Kopierer beskyttet musik er markeret. Hvis du bruger denne indstilling, er alle de musiknumre, du kopierer, beskyttede filer, og der udstedes samtidig licenser. Licenserne til kopierede cd-numre giver dig mulighed for at afspille musiknumrene på computeren, overføre musiknumrene til en ikke-SDMI-kompatibel enhed og kopiere (brænde) musiknumrene til en cd.

Du kan håndtere dine licenser ved at sikkerhedskopiere dem. Som standard bliver du bedt om at sikkerhedskopiere dine licenser ca. to uger, efter at du har erhvervet dem. Da du kan kopiere dine licenser til en anden placering end harddisken, kan du muligvis gendanne mistede licenser fra den anden placering. Hvis du f.eks. flytter licenserede filer til en ny computer, kan du bruge Licensstyring i Windows Media Player på den pågældende computer til at gendanne licenserne til filerne. Microsoft registrerer antallet af gange, du forsøger at gendanne licenser. Det er begrænset, hvor mange gange du kan gendanne dine licenser på det, der betragtes som en "særskilt computer". Hvis du f.eks. omformaterer harddisken og geninstallerer Windows på en computer, og musikfilerne findes på en anden partition eller computer, opfattes den omformaterede computer som en ny computer, når du gendanner licenserne.

Bemærk, at du bør sikkerhedskopiere dine licenser til en diskette med jævne mellemrum. Hvis du geninstallerer eller opgraderer operativsystemet, kan dine licenser gå tabt, selvom du bevarede de beskyttede filer. Yderligere oplysninger om sikkerhedskopiering af licenser finder du under Sådan sikkerhedskopieres dine licenser.

Følgende regler gælder for licenserede filer:

Du kan afspille beskyttede filer, indtil licensen udløber. Du får besked om eventuelle vilkår, når du erhverver licensen. Kontakt indholdsudbyderen, hvis du har spørgsmål til licensvilkårene.
Du kan ikke kopiere eller dele licenser på tværs af forskellige computere. Hvis du kopierer en licenseret fil til en anden computer eller giver en kopi af filen til en anden person, skal du eller den anden person have fat i en ny licens til den pågældende computer. Denne proces starter automatisk, når du afspiller filen på den nye computer.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 31-07-04 10:03

Godt at se at ikke alle herinde besidder begrebet moral alt imedens de dyrker deres egen dobbeltmoral. Menneskene herinde kan ikke tåle at se ordet Kazaa og POINT skrevet uden at komme med deres formaninger og løftede pegefingre. Mærkeligt nok har de ingen skrubler over at hjælpe de unge drenge med at få tunet og boret deres knallerter. hmm

Jeg har ikke været her særligt længe men kan allerede konstatere, at Kandu.dk er et af nettets mest kedelige og irettesættende fora´s på hele nettet, derfor kommer jeg her heller ikke ret ofte. Mage til selvhøjtidlige mennesker ska man sku lede længe efter. De går ikke op i andet end point point og atter points. hold kæft hvor må de kede sig.. lol

Jeg håber du får løst dit problem 102030

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-04 10:06
Kommentar
Fra : Knete

Dato : 31-07-04 10:09

Og for det ikke skal være løgn så jeg for et stykke tid siden en bruger der bad om hjælp herinde til at få fjernet VIRUS på sin PC. To bruger nægtede at hjælpe ham, fordi de ikke kan lide ham af anden grund. Det kalder jeg fanme dårlig opførsel og total egoisme.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-07-04 10:09

knete> Du kan tro vi vil savne dig!!

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-04 10:26

FØRST: P2P fildeling er IKKE ulovligt. Det er kun ulovligt hvis man deler copyright beskyttet materiale, og hvem er I til at beskylde 102030 for at gøre det? Det skriver han INTET om... Hjælp ham dog hellere eller luk bagdelen!

Jeg vil ikke råde dig til at prøve på at hente nogen former for licens, fordi det eneste du kommer til at hente er vira'er og spy ware... Der er mange som laver et eller andet fittelighut med de film, således at du skal hente alverdens ting for at afspille dem. Jeg har selv været ude for det, og slettede dem til sidst. Dog prøvede jeg dog ikke så mange forskellige programmer som dannyboyd foreslår. Måske skulle du prøve det!

Kommentar
Fra : 102030

Dato : 31-07-04 10:34

Hej igen. Det var vist et godt spørgsmål jeg fik stillet!! Jeg vil dog lige sige, at jeg ikke har tanker om at lave de større ulovligheder - jeg har af nysgerrighed leget lidt med Kazaa, for at se, hvad det var for noget - deraf mit spørgsmål.
Tak til alle for kommentarer, både positive og negative.
Dog vil jeg gerne tilslutte mig kommentarene om alle de selvbestaltede smagsdommere der ustandselig revser andre -
mvh
102030

Godkendelse af svar
Fra : 102030

Dato : 31-07-04 10:35

Tak for svaret ostemanden, samt alle I andre

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 31-07-04 10:51

Hvad blev løsningen egentlig?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-07-04 11:28

Det ved jeg egentlig heller ikk