/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Velkommen Arne Jacobsen
Fra : Reset
Vist : 476 gange
120 point
Dato : 31-07-04 01:38

Velkommen til Kandu Arne. Grunden til dette indlæg er, at vi her på stedet, på det sidste, har oplevet en del useriøse brugere (misbrugere). Derfor er en profil som din
http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=177761 særdeles velkommen. Modtag som velkomstpræmie 100 pts.

Hilsen :Valentin:

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-07-04 02:01

Det er altid dejligt med nye brugere og også et stort velkommen fra mig til Arne.

Det var med stor interesse jeg gik ind på sitet om svampe, men jeg kunne ikke komme ind i Dansk - latinsk navnedatabase og Rødlistedatabasen, handlingen blev annuleret.

Men jeg glæder mig til at bruge sitet når det virker optimalt. Held og lykke med det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 31-07-04 08:18

Desværre fik jeg ikke mulighed for at bedømme tippet, men det havde fået topkarakter hos mig. Forfriskende nyt.

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-07-04 09:55

Du fik 5 * her og selv om svampe ikke er en speciel interesse hos mig er det da en berigelse, at nogen stiller den slags til rådighed for andre og interessant er det da.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-07-04 10:12

Ja velkommen til KanDu,nu går svampesæssongen også snart ind.
Hilsen Keldd (Blækhattefan)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-04 11:01

Velkommen til Kandu.dk arne.jakobsen (..har en sort 3 pers. læder-sofa af arkitekten af samme navn )

Karl Johan'erne er på vej ..på panden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 31-07-04 23:14

Det var sådan set for at give Arne Jacobsen lidt startkapital (point) at denne tråd blev åbnet, så Arne, lad høre-så du kan få dine point.

:Valentin:

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-04 15:38

ØØØhhhhh, ikke for at brokke mig, men tror du ikke Arne Jacobsen hurtigt får sig nogle point, med den viden han har?? Han skal jo nok ikke bruge mange til spørgsmål.
Men det er da rigtigt, at det er dejligt at folk der ved en masse også er her på Kandu.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-04 16:13

Hej Reset

Jeg vil holde øje med Arne og så henvise ham til tråden her, det tror jeg også andre vil gøre. Så bare hold tråden åben.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-04 16:26

Hej igen Reset

Jeg stødte på Arne i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/46346 og har lagt en besked til ham med henvisning til denne tråd.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 120 point
Dato : 01-08-04 16:26

Mange tak for den pæne velkomst til jer alle. Da jeg er så ny på kandu.dk ved jeg ikke hverken hvordan man laver en såkaldt "tråd" eller hvordan man logger ind på en sådan. Til bentjuul: Du skal først downloade hele pakken under projekter. derefter udpakkes den med ZIP-udpakkeprogram til en mappe du typisk kunne kalde C:\Programmer\Mycodata. Fungerer alt ikke så benyt dig af 1. Kartoteker - Stamdata. Der er et direkte Link til min private email. Endnu engang tak for den fine velkomst. Jeg skal prøve at leve op til den udviste tillid. M.v.h. Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 17:12

Til Valentin. Hvad mener du med "lad høre"? Jeg har efter bentjuul's henvisning til denne tråd, svaret. Jeg har også såvel svaret som kommenteret på andre kandu-spørgsmål!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 17:24

Til bentjuul. Når du kalder hjemmesiden på www.svampe.com kommer du ind på den danske svampeforenings side. Fra denne er der en række Links. De der hedder Dansk - latinsk navnedatabase og Rødlistedatabasen, fungerer fint og har gjort det i årevis!!! Kan DU ikke åbne dem uden problemer, vil jeg tro at du mangler noget software på din PC. Det kunne være nogle JavaScripts. Det PC-program jeg har lavet ligger under Projecter - MycoData i form af en Downloadbar ZIP-fil. Programmet skal ligge på en PC og herfra kan det kommunikere med Internettet på forskellig vis. Håber du nu kan komme videre. Kan du herefter stadig ikke få Svampe.com til at fungere, må jeg råde dig til at henvende dig til Webmasteren, hvis email du også finder på siden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 17:30

Til Valentin: Mit navn er Arne Jakobsen med k ikke c. Jeg så for nogle år siden en statistik over danske efternavne, på det tidspunkt var Jacobsen det 7. mest almindelige, og Jakobsen det 8. mest almindelige. Man vil jo nødigt slåes i hartkorn med rosset! Stort Royalt Smil!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-04 17:39

Hej Arne

Da jeg skrev at de beskrevne punkter ikke virkede, var det natten mellem fredag og lørdag, men det hele virker idag. Jeg tror ikke jeg mangler noget på min PC, idet den altid er "up to date", men ellers tak for rådet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 20:33

Til alle læsere af denne tråd. Jeg har lige modtaget oplysning om at Jernladyen har indtastet et tip. Har været inde og læse det. DET ER IKKE ET TIP, DET ER ET POLITISK STATEMENT!. Om jeg er enig eller ej, er sagen uvedkommende. Men hvis noget sådant forekommer på denne side og KANDU.dk IKKE er i stand til at dæmme op for det, så forsvinder jeg lige så hurtigt som jeg kom pludseligt! Sørgeligt men sandt.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-04 20:39

Til arne.jakobsen.
Det er nu nærmest en artikel fra ekstrabladet. Så kan folk jo reagere som de vil. Er du ikke noget sart?
Du vil sikkert trives godt med dem der råber på kandu konstant, for at de skal gøre dit eller dat. Bevar mig vel.
Jette

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-08-04 20:40

Kære Arne Jacobsen
Der er samme ytringsfrihed på Kandu som i resten af samfundet og du har vel ikke tænkt, at melde dig ud af samfundet
Bjarne

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-08-04 20:40

Og mens vi er ved det. så opret din egen tråd, når det nu skal være korrekt. Du brugte resets tråd til dit eget formål.
Jette

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-04 20:48

Jernladyen & arne.jakobsen ->

Kategorien er : Andet internet (Teknologi), men kunne måske synes at have været på plads i : Politik ( Interesser) ? http://www.kandu.dk/dk/emne/20606

Jeg ville som go' Radikal nok have lagt tip'et i : http://www.kandu.dk/dk/emne/20606

..men jeg er nu ikke så skråsikker

Her er tale om et grænseland og man skal selvfølgelig give sit besyv med, hvor man nu selv synes det hører hjemme

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 20:51

Kære Jette og Bjarne. Jeg har da absolut intet imod ytringsfrihed. Men hvis et TIP-plenum som dette skal have en berettigelse, skal det også indeholde tips. De der abonnerer/er medlemmer forventer (og har ret til det), at når de får en email med oplysning om at der er kommet et nyt tips, så også at kune LÆSE et tip. Ikke bare Jettes politiske holdning til dette eller hint. Hvis DET er Jettes primære mål, kunne hun jo finde et andet demokratisk forum til udspredelse af sine holdninger. Og specielt til Jette.:Denne tråd blev oprettet af Valentin med det UDTRYKKELIGE formål at byde mig velkommen. Så det kan ikke påståes at JEG har misbrugt den. Skudt forbi skat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-08-04 20:54

FY!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-04 20:56

Kære Arne

Når jeg læser det omtalte tips, så kan jeg se at det er et afskrif af og henvisning til en artikel i Ekstrabladet - der er intet politisk i det tips, bare alm. oplysning til alle os der bruger søgemaskinerne meget og en forklaring på hvorfor vi måske ikke kan finde bestemte emner.
Jeg fik desværre ikke lejlihed til at bedømme tippet, men så havde det fået 5 stjerner.

Men det er god kotume Arne, at starte sin egen tråd om et nyt emne og ikke bruge andres tråde, nu ved vi du er ny og er derfor tilgivet på forhånd.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 21:09

OK. Bent. Og tak for din overbærenhed. Men da man optjener Super-point ved at indsende tips, burde de vel også handle om andet end blot og bart henvisninger til avis-artikler. I modsat fald kunne jeg da meget hurtigt score nogle point!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-08-04 21:20

??????
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-04 21:20

Vi laver da alle henvisninger til artikler, om det er i et spørgsmål eller i et tip, er vel lige fedt. Resultatet er det samme. Vi skal alle være med til at gøre kandu.dk rummelig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-08-04 21:40

Bentjuul. Én ting er, i forbindelse med et svar på et spørgsmål eller i et reelt tip, at henvise til andre steder, noget helt andet at lade et helt TIP kun handle om at man vil have andre til at læse en artikel. Hvis alle synes at det er en god ide at bruge kandu til den slags, så for min skyld da ingen alarm. Men så bør det foregå i en diskussionsgruppe/interessegruppe ell. lign. og IKKE i et TIP-forum!

Godkendelse af svar
Fra : Reset