/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Til Rye Jensen
Fra : ibenboel
Vist : 718 gange
200 point
Dato : 30-07-04 16:04

Hej - kandu hjælpe mig ?

Du skriver i et tidligere indlæg således:

Selvfølgelig er § 1 hovedreglen, men når du skriver "uanset om du har modtaget rykkere eller ej." mener jeg, at undtagelsen bør nævnes.

Jeg medgiver, at der ikke trykkes mange afgørelser, hvor § 3 er anvendt, men Karnov henviser dog til tre domme fra henholdsvis 2003, 1994 og 1991, hvor suspension blev indrømmet. Derudover anvendes bestemmelsen ofte i mindre inkassosager.

Jensen

Jeg sidder dagligt som leder af en inkassoafdeling i et advokatfirma og vil gerne vide, hvilke domme det drejer sig om. Kunne du være behjælpelig hermed så vil jeg være taknemmelig.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 30-07-04 16:38

Det drejer sig om følgende domme: TfS 2003.718Ø + TfS 1994.622 + TfS 1991.153V, og der er således tale om skattesager. Jeg kender ikke deres nærmere indhold, da mit abonnement ikke dækker TfS, og da jeg bare ville bevise at der fandtes nyere praksis, har jeg ikke undersøgt det nærmere.

Håber det kan hjælpe lidt. Har du yderligere spørgsmål så fyr løs (lidt skal du have for dine points), det kan være jeg kan svare, da jeg har selv siddet som ansvarlig for en inkassoafdeling.

Accepteret svar
Fra : RyeJensen

Modtaget 210 point
Dato : 30-07-04 16:39

Den hedder TfS 1994.622 V

Godkendelse af svar
Fra : ibenboel

Dato : 31-07-04 18:58

Tak for svaret RyeJensen.

Jeg vil gerne vende tilbage når jeg har brug for råd.

Tak fra Iben