/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Minidisc til at optage live-musik med
Fra : pece
Vist : 376 gange
100 point
Dato : 30-07-04 14:28

Er der nogen som har erfaringer med at bruge en minidisc til at optage live-musik med. Det er til brug for mit eget håbefulde amatørband - jeg tænkte at det kunne være smart at have sådan en lille sag kørende og så gå hjem og redigere lidt i det bagefter. Det kræver selvfølgelig at lyden bliver nogenlunde på optagelsen.

Kan nogen anbefale en model til sådan noget - evt. også hvilke mikrofoner der findes på markedet som er velegnede.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-07-04 14:39

Hej pece - jeg har prøvet det for lang tid siden.

Jeg har en gammel Sony model (jeg har ikke nummeret her) og jeg benyttede en ganske billig mikrofoner i stativ.
Resultatet var ikke overvældende - men det skyldtes nok mere vores band.
Jeg benyttede mig kun af Mono-optagelser, da jeg ikke havde en stereo mikrofon.

Jeg havde på et tidspunkt overvejet af benytte en mixerpult og derfra hente signalet, så ville der være mulighed for stereo - men jeg desværre ikke fået prøvet det endnu. Om impedansen passer sammen kan være det store problem.

Der findes mange små mikrofoner til Minidisc optagere til kr. 500,- -1.000,- mange i stereo.
Men prøv i første omgang med en billig standard mikrofon.

Held og lykke
Ivan

Accepteret svar
Fra : lyngballe

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-04 14:52

Jeg har lavet særdeles gode lydoptagelser på min walkmanstore MD!
MD-kvaliteten er fremragende. Det står og falder med hvilke mikrofoner man investerer i!
Jeg bruger to små, der koster ca 1200 kr/stk.
Jeg bruger en SHARP MD; (vistnok) modsat SONYs kan man her redigere optage-niveauet.
På en stationær MD-spiller kan du redigere ganske nemt!
God fornøjelse
vl h L

Godkendelse af svar
Fra : pece

Dato : 02-08-04 10:47

Tak for svaret lyngballe.