/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
NT-boks og bredbånd
Fra : gnilbo
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 30-07-04 08:43

Hej ! Jeg er ved at hjælpe min kammerat med at få installeret bredbånd. Han har valgt gør-det-selv løsningen fra TDC. Tidligere havde han ISDN, og derfor er der også en ISDN-NT-boks tilstede. Jeg har forsøgt at tilslutte det hele uden brug af denne NT-boks, men det virker ikke. PC'en kan ikke få kontakt med nettet. På brugsanvisningen står der noget om et "ADSL/ISDN-stik", hvis man har en NT-boks. Hvad siger I til det? Er det dette stik, vi mangler, for at få det til at virke. Det skal lige siges, at der er lys i alle 3 lamper (grøn) på routeren. Håber, nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-04 09:02

Hvis du har lys i de 3 grønne lamper på ADSL, så er der forbindelse.
Hvad med opsætningen PCén ?
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_inst_58157

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-04 09:05

Routeren ? Er det ikke SpeedStream modem ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-07-04 09:12

Jo - du har ret... Det er et speedstream.
Problemet opstår, når vi kører instal.CD-ROM'en. Så siger den, at den ikke kan få forbindelse, når vi kommer til Online-registrering.

mvh
Gnilbo

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-04 09:13
Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-07-04 09:25

Det første link, du sender, er lige præcis den install.vejledning, som min kammerat har fået. Og her står der også det med ADSL/ISDN-stikket. Jeg mener stadig, at de har ISDN-telefoni, da de også har en fax.
mvh
Gnilbo

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-04 09:29

Ok, ISDN. NT-boksen er til telefonen, som vist.

Kan det være opsætningen se svar kl. 0902, der ikke er på plads ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 30-07-04 09:36

Det kan meget vel være det, du sender link på kl. 9.02. Jeg er på arbejde, og skal hjem og prøve det i eftermiddag. Du hører nærmere senere på dagen. Foreløbig tak for dine hurtige svar.

mvh
Gnilbo

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 210 point
Dato : 30-07-04 09:44

Ok. Er ude af døren i eftermiddag.......ferie

Håber du løser problemet, eller finder hjælp !

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 30-07-04 09:47

Ha' en rigtig god ferie. Jeg regner med, at problemet bliver løst nu.

mvh
Gnilbo

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-04 09:51

Ok, tak skal du ha´

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 01-08-04 21:43

Og det virkede !! )

mvh
Gnilbo