/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Arven
Fra : popper
Vist : 762 gange
200 point
Dato : 29-07-04 21:37

Er der en blandt læserne der kan fortælle mig hvordan man kan regne ud hvor meget man kan få for en andelslejlighed.Beliggende i Kbh ø er købt for ca 14 år siden og der skyldes ikke noget i den: Størrelse ca 75 kvardrat meter.Bebyggelsen er vedligeholdt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-04 21:53

Nej, men der er nogen ejendomsmæglerkæder der reklamerer med at man gratis og uforpligtende kan få lavet en vurdering og salgsopstilling

Kommentar
Fra : popper

Dato : 29-07-04 21:56

Nu er det en andelsbolig forening med ventelister så der bliver ikke behov for at kontakte en ejendomsmægler. Blot ville det være rart at vide hvordan man regner andelen ud.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 29-07-04 23:01

Jeg ved ikke om det er det her du søger, men her er ihvertfald lidt links som måske kan give dig en idé om hvor meget du kan forvente at få ud af det.
Har du spurgt formanden for andelsboligforeningen?

http://www.bolig.addfree.dk/cases/37604.asp
http://www.boligmangel.dk/bolig/ad_view.asp?adno=35866
http://www.jp.boligzonen.dk/find;result.xml?_limit=15&_order=pLocationId,pPrice&_offset=60

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-04 23:10

Du skal tale med andelsboligforeningen. Det er den forening der sætter vurderingsgrundlaget og dem, der i sidste ende skal godkende salgsprisen. De vil også kunne fortælle dig udregningen af netop den lejlighed, som du søger oplysning på.

Kommentar
Fra : popper

Dato : 29-07-04 23:19

Til Lexi
Ja jeg kan da bruge noget af det for at sammen ligne priser

Accepteret svar
Fra : TQsen

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-04 23:21

Du skal kontakte formanden for jeres andelsforening, og han/hun kan informere dig om det der hedder andelskronen. Andelskronen er sat i forhold til ejendommens værdi. Og så kan du selv regne værdien af lejligheden ud sådan: andelskrone x det lejligheden blev købt for. + du (måske)kan få penge for de forbedringer der er blevet lavet i lejligheden... Men det er forskelligt fra den ene andelsforening til den anden.
Men du skal have fat i formanden. Han/hun kan helt sikkert informere dig om det hele.
Held og lykke herfra

Kommentar
Fra : popper

Dato : 29-07-04 23:22

Til ans
Jeg er klar over det som du skriver men det kan jeg jo ikke regne andels prisen ud på. Det er for at være på forkant med dem der skal regne prisen ud forstået på den måde at det vil jo være perfekt hvis vi kom frem til den samme pris

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 29-07-04 23:24

Tak for svaret TQsen.

Kommentar
Fra : Lexi