/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spyware, trojaner og div. vira.. :-(
Fra : mrhan
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 27-07-04 02:47

Hejsa

Ja så fik jeg da lige 2 timer med at gå.... Har scannet mine drev med adaware... spybot... og norton antivirus... ja helt op til flere gange... Osse til trods for min mcafee firewall. Hvad det ene program ikke finder og fjerner kan et af de andre måske nappe.... Men sådan er det bare langt fra hver gang... !!! Jeg oplever tit at jeg selv er nødt til at "jage" en fil langt ind i kartotekerne for så derefter manuelt at slette den... Og når det så heller ikke kan lade sig gøre, at starte maskinen op i "fejlsiker" for så at få lov at slette den. Det er både tidskrævende og skide irriterende for at sige det mildt... Jeg har her beskrevet de programmer og fremgangsmåder jeg bruger for at komme den slags til livs...
Hvad er jeres erfaringer..??...
Er der nogen af jer der har fundet en rigtig god række programmer I kører i en rækkefølge, som er rigtig effektiv..??...
Eller andre fede løsninger.....??
VH
mrhan

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-07-04 03:28

hvis du køre dette i den nævnte rækkefølge så spare du en masse tid
slå activex fra og til når det kun er nødvndigt (webbank)
CWShredder.exe
RegHeal.exe
SpySweeper.exe
spywareblaster

og selfølgelig have dit antivirus til at køre og sørge for at den er ful opdateret

og så tag en backup af registreringsdatabasen
evt med dette prog
http://www.majorgeeks.com/download1267.html

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-07-04 08:39

Prøv denne her, den er effektiv.
http://www.arlet.dk/

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-07-04 08:42

Hovsa!!

Når du kommer ind på siden, skal du gå ind
i menuen i venstre side og vælge.:
"min sikkerhedspakke" under forskelligt.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Thrillseeker

Dato : 27-07-04 10:11

Jeg kører med gratis Zonealarm.
Gratis AVG antivirus.
Spysweeper
Spybot
Ad-aware
Spywareblaster
Jeg har ikke haft ubudne gæster i 2 år.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 14:35

Er der forøvrigt nogle der har erfaringer med nav 2004? Den har jo indbygget spy og addware scanner!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 27-07-04 16:49

Ja, det har jeg...

Jeg har testet den og den virker IKKE...

Den holder det meste spyware og hijacker ude, men adware suser ind uden problemer.

Spybot og ad-aware fandt en hel del ting efter 14 dages brug af nis2004

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 17:18

Hejsa....

Nu bliver jeg da lidt nysgerrig...... Arlet hvad er nis2004..... hvis det ikke er en stavefejl..??..
Jeg kører med Norton systemworks 2004 + mchafee personal firewall plus ver. 5 ..... er det noget møj....???.... Skal jeg hellere slette systemworks, eller ihvertilfælde norton anti virus delen.... også installere mcafee antivirus...... eller findes der bedre programmer endnu...??
Jeg er med om at antivirus ikke er specielt velegnede til at bekæmpe spyware og lign.... så jeg derfor alligevel skal køre flere andre programmer ind imellem. Men er NAV AV bare dårlig, så skifter jeg den da så hurtigt som muligt...???

VH
mrhan

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 27-07-04 17:25

Det er ikke en stavefejl*S*

nav -> Norton Anti Virus

nis -> Norton Internet Security( det er nav + firewall)

Jeg er ikke imponeret over norton, i forhold til de gratis programmer, der findes på markedet..

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 17:28

.... Nå ok..... kunne jo have været en dobbelt slå fejl..... hehe
Hvad så med mcafee....... er den bedre...??.... Eller hvilken constellation bruger du selv af av + fw....??

VH
mrhan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 17:30

Jeg bruger routeren's indbyggede firewall, nav 2003, og spybot!

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 200 point
Dato : 27-07-04 17:34

Jeg bruger:
avast antivirus(freeware)
sygate firewall(freeware)
spywareblaster(freeware)
spywareguard(freeware)
Ie-spyad(freeware)
IE privacy keeper(freeware)

Og der kommer hverken virus eller spyware ind hos mig*S*

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-04 21:13

Der er mange muligheder, og man kan ikke være forsigtig nok.
En konstellation af forskellige programmer, er en god løsning, lige som at gå med både livrem og seler.
Udviklingen inden for den slags "slam" går så stærkt at man hele tiden må sikre sig.
Husk på at "lynet" spørger ikke om hvor det må slå ned næste gang!

Godkendelse af svar
Fra : mrhan

Dato : 28-07-04 16:41

Tak for svaret arlet.
Tak for alle besvarelserne..!!!!!
Mine point går til arlet..... egentlig skulle de være delt med mone for linket.....
Rart at se en der udelukkende bruger freeware !!!
Osse god hp du har der, har tilladt mig at sende den til et par venner.....

VH
mrhan