/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Black hawk down - ping time
Fra : Dkkasper
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 27-07-04 00:08

Når jeg logger på NovoWorld og spiller ovennævnte spil bliver jeg nogen gange smidt af med begrundelsen - alla noget med min ping time et eller andet...

Hvad er dette Ping Time for noget????

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 60 point
Dato : 27-07-04 00:17

Hejsa.....

Det er hstigheden imellem dig og den server der spilles på....... Hvis du har får høj ping begynder dit spil at "lagge".... dvs at du pludselig spiller med forsinkelse.... Det skyldes typisk at du spiller på en dårlig forbindelse... altså en langsom en...... eller at den server du spiller på er for langt væk......Den bedste løsning er at spille på en server der ligger bedre for dig..... så jo lavere ping...jo bedre.....
Serveren smider dig af, fordi hvis din ping er meget høj, sløver du osse spillet for de andre...

VH
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 00:18

pingtime er tiden det tager for en din maskine at sende og modtage data fra en given server...

VH
mrhan

Kommentar
Fra : HJV9222

Dato : 27-07-04 00:25

Ping Time er noget med op/download hastighed at gøre.

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 27-07-04 01:02

tja....

``Ping'' is one of the most useful network debugging tools available. It takes its name from a submarine sonar search - you send a short sound burst and listen for an echo - a ping - coming back.

In an IP network, `ping' sends a short data burst - a single packet - and listens for a single packet in reply. Since this tests the most basic function of an IP network (delivery of single packet), it's easy to see how you can learn a lot from some `pings'.

Som jeg sagde.. : tiden det tager for en maskine at sende data..... og til den får svar om at data er modtaget.....
læs evt. mere her... :
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ping

VH
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 27-07-04 09:32

Tak for svaret mrhan.