/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Demo-optagelse af spil
Fra : Zuul
Vist : 191 gange
200 point
Dato : 26-07-04 23:37

Jeg er ikke sikker på det er rette kategori, men her er spørgsmålet.
Jeg ønsker at kunne optage en demo af et igangværende spil, via en anden computer.
Jeg ønsker at kunne køre og spille et spil på normal vis, uden forringelse af processorkraft eller ramlager.
Derfor vil jeg optage demoen med en anden computer. Demoen er hvad der bliver vist på spillecomputeren.
Jeg har prøvet FRAPS, og den var præcis hvad jeg ønskede, bortset fra, den kører på samme computer den skal optage fra, og gjorde det umuligt at spille. (1-4 FPS når den optager).
Jeg har et meget gammelt TV Kort, med S-Video IN, så jeg prøvede at linke de 2 computere via et S-Video kabel, men billedkvaliteten var dårlig. (S-VIDEO OUT fra grafikkortet på spillecomputeren, og S-VIDEO IN på TV kortet på den anden computer.)
TV Kortet er det gamle TV Link fra Mr. Vision.
Hvilken måde skal jeg benytte for at bevare bedst mulig billedkvalitet, og helst på en måde, så den gemmer med det samme i komprimeret form, på en sekundær computer, med al ram of processor til rådighed.
Hvilke kort skal jeg bruge? Hvilke vil I anbefale at købe? Skulle gerne kunne tage mindst 640*480 i opløsning, eller deromkring.
Og hvilket program er bedst til det?
Det skal helst kunne gemme det som mpeg eller AVI, med kompression, uden alt for meget forringelse af billedet. Hvilken Komprimering skal det da være?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-04 01:11

Det er jo din prossesor der skal både spille spillet, og samtidig levere filmen videre, og om den leverer til sin egen harddisk, eller skal levere det gennem TV-kort/grafikkort/eller andet, og videre gennem programmer/kabler mm, kan nok gå ud på et, da din prossesor jo skal klare spillet og leveringen. Når alt kommer til alt er det mest skånsomme for din prossesor nok at gemme det på din egen harddisk, eller rettere sagt nok helst på en extra egen harddisk.
Summa sumarum, levering til sig selv er bedst, da dataerne ikke skal gennem ydre enheder, men sker på bundkortet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Zuul

Dato : 28-07-04 19:11

Hvad jeg ønsker, er et kort til at overføre signalet til en anden computer, så dette kort tager sig af overførslen af videosignalet.
Når jeg kører fraps på min egen, er det umuligt at lave en demo, da det som sagt kører 1-4 FPS. HVilket resulterer i at billedet bevæger sig i hak, med ca. 1-2 sekunder imellem.
Dette er umuligt at spille normalt under, da du simpelthen ikke kan orientere dig.
Da jeg tilsluttede S-Video signalet, fik jeg et uskarp billede på den anden computer.
Min egen opførte sig helt optimalt, uden nogen synlige tegn på at den overfører billede.
Havde ca. 70-80 FPS.
Hvad jeg ønsker er, en bedre mulighed for at få et skarpt billede på den anden computer, så den kan tage sig af arbejded med at optage.
Jeg regnede med, hvis jeg havde et bedre videokort eller lign. på evt. begge computere, at jeg kunne få et bedre billede.

Der må da være en løsning i denne retning.