/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Formel for trapper
Fra : Lars_Johansen
Vist : 6502 gange
20 point
Dato : 26-07-04 22:08

Er der nogen der har en formel til at udlægge en trappe efter (forholdet mellem trinhøjde og trindybde, anbefalet trinhøjde o.s.v.)?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 26-07-04 22:14
Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 26-07-04 22:55

godaften, tag et tjeck på brochurerne fra skovsby gulve eller gunsti døre osv de sælger også trapper og har ord for at
være i rimelig pris - et godt sted at starte er en rigtig TØMMERHANDEL.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:59

http://www.byggebiksen.dk er fohandler af anerkendte trapper/vinduer/døre ude og inde.
Jeg har selv handlet der - de bor 5 km. væk.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 26-07-04 22:59

Formlen for trappetrin som er behagelige at gå på er 2 stigninger + 1 grund = 61-63 cm, tilbagelæn mellem 3-5 cm. Hvis det er en børnetrappe 59-61 cm. Hvis det er i forbindelse med f.eks. idrætsanlæg er det 63-65 cm.
Hvis man følger denne formel, kan man måle, gange og dividere så meget man vil, resultatet vil altid blive en behagelig trappe at gå på.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 27-07-04 11:29

www.byggeri.dk
og
Bygningsreglementet 1995

Godkendelse af svar
Fra : Lars_Johansen

Dato : 27-07-04 22:46

Tak for svaret emesen. Præcis hvad jeg havde brug for.
MVH
Lars

Kommentar
Fra : Lars_Johansen

Dato : 27-07-04 22:48

Til alle øvrige besvarelser: Tak for gode kommentarer. Desværre kan jeg ikke give alle point.
MVH
Lars