/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Jeg håber, en blandt læserne kan hjælpe!
Fra : Skovheksen
Vist : 3431 gange
50 point
Dato : 26-07-04 18:31

Hej til læserne! - Denne henvendelse fordi jeg så fantastisk gerne vil have en idè til, hvordan jeg skaffer mig nogle gratis træ-vinkasser uden indhold. Jeg skal bruge dem til som redekasser i mit dueslag! Jeg er desværre ikke så heldig, at nogen giver mig tre flasker vin i en trækasse, så derfor er alle forslag meget velkomne! - God sommer og venlig hilsen fra Skovheksen!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-04 18:39

Spørg i en vinhandel evt. supermarkeder om de skulle have nogle.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-04 18:40

Hvad med at spørge i en vinforretning.
Ellers er det jo noget folk bare smider væk, så hvis du bor i nærheden af en genbrugs- eller losseplads kan du måske få lov til at finde nogen. De fleste steder bliver sådan noget sorteret fra til brændbart affald.
Ellers prøv at sætte sedler op på opslagstavler i supermarkeder o.l. at du gerne vil have nogen.

Kommentar
Fra : cecilie97

Dato : 16-09-04 22:28

Prøv at holde øje med folk der skal have eller har haft reception. De får altid så meget vin, også i kasser. Når vinen er lagt i reolen derhjemme ryger kasserne som regel ud.Hvis du ikke kender receptions-holderen er det vel ikke helt utænkeligt at du kender nogen der skal eller har været der, som kan formidle dit spørgsmål/ behov for disse kasser... ps. du kunne jo selv holde en reception og ønske dig vin i kasser... held og lykke...

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 17-09-04 17:03

Hej skovheksen
Prøv at læse nederst på dette link:

http://www.vinforum.dk/forum/generel/41.shtml

Hilsen jspi

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 18-09-04 01:34

Hvad med at slå op under emballage - eller træemballage - eller hvad med at slå op under de gule sider - næste gang du kunne tænke digge at drikke dig skæv så kunne du måle kassen bagefter og derefter få en snedker til at fremstille det antal kasser du skal have - eller han kan fremstille materialerne dertil, hvis du så ikke stiller de helt store krav til kvaliteten til en kasse søm til at samle skidtet med bagefter så er der måske en chance for at jem og f osv. osv

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-04 03:57

Hej Skovheks
det er virkelig et godt spørgsmål, du stiller der! Jeg har også et sted, som indbyder til fuglekasser, og jeg har også læst, at det var lige sagen med vinkasser. Da min nabo så fejrede ét eller andet og der bagefter stod/lå en masse vinkasser ude på fortovet til skraldemændene, var jeg der som et lille lyn og scorede nogle stykker. Og det var bare "nederen" (nudansk). De sad oppe ved mit sommerhus i to sæsoner med rigtig huldiameter. Og hvad fik jeg? Ét kuld mejser i én ud af fem kasser i ét år. Så blev der smidt noget byggekrydsfinér ud på min arbejdsplads sidste år. Jeg prøvede på google.com med mejsekasser og fik nogen fine opskrifter, savede til, borede og smurte med linolie. I år havde jeg succes med 4 ud af 5 kasser (og de der gamle vinkasser hænger og bliver grå i bukkede strimler på min udhusgavl). Måske er det bare fordi min nabo har nogen nærige receptionsgæster, eller også er det fordi vinkasser ikke har samme kvalitet som dengang skribenterne var unge! Jeg vil foreslå, at du finder en træmand med adgang til en god skrotkasse og tilbyder ham en god middag for at snedkerere en flok redekasser (eller hvis du absolut kan selv/vil selv - forære dig træet). Det der med 5 mm udskudstræ, det holder ikke længe til særlig meget!
Med lyseslukkerhilsen
pbp

Godkendelse af svar
Fra : Skovheksen

Dato : 18-09-04 09:47

Tak for svaret pbp_et.