/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Destilleret vand
Fra : Industri
Vist : 7939 gange
100 point
Dato : 26-07-04 18:03

Hvis man skal bruge ca. 200 ltr. destilleret vand, kan man så selv fremstille det, og hvordan. På forhånd tak

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 18:06

Jeg tror ikke, at det kan betale sig selv at lave. Det bliver jo billigere at købe, når det er store mængder.

MVH

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-07-04 18:10

industri, har du da aldrig haft fysik??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 18:51

Ja du kan selv fremstille destilleret vand.
Du skal bruge et ion-bytter anlæg
Dampopvarmet 5 trins destillations anlæg
Nu kan du lave destilleret vand
Det kan vist ikke betale sig

Alt efter hvad du skal bruge det til - kan du købe deminerliseret vand (før destillation)

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 26-07-04 18:56

Tak for svarene, men hvor køber man destilleret vand henne. Altså store mængder. Fra 200-1500 ltr. På forhånd tak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-04 19:12

Hej
Find et firma der anvender damp i produktionen. F. eks. "kandu" kontakte bryggerrier eller industrivaskerrier.
Ud og kigge i landskaberne og tag telefonen i brug.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 19:12

Medicinal-industrien laver og bruger destilleret vand.
Akkumulatorfabrikker laver og bruger det.
Kemiske leverandører producerer det også.
Skal vandet være totalt "dødt" skal det også autoclaveres. (medicinbrug)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 19:14

Benjamin.Hansen > vaskerierne bruger demineraliseret vand (dobbelt ionbyttet)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-07-04 19:55

Jeg har fundet en virksomhed, der sælger store mængder af deminiraliseret vand. Der er helt sikker penge at spare ved køb af sådanne mængder.
Prøv at kontakte firmaet:

http://www.fr-kemi.dk/Produkterne/Demineralisert%20vand.htm

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-07-04 20:00

Du kan da også købe dig et anlæg, hvis dit behov er tilbagevendende:

http://www.hoh.dk/05_industry/edi.htm

men til kun 1500 liter tror jeg nu ikke det kan svare sig.

ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 20:01

Er det virkelig "destilleret" vand du skal bruge.
Og lidt nysgerrigt.............hvad vil du bruge så store mængder til.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-07-04 20:03

Du kan også købe dig et osmoseanlæg, de er nu ikke så dyre (relativt) :

http://www.nybydiscus.dk/osmoseanlaeg.htm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-07-04 20:30

Blødt vand, er det ikke en grundingridiens til fremstilling af en A-bombe??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 20:32

Tungt vand

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 26-07-04 20:49

Der er forskel på destileret vand og demineraliseret vand. Det er kun bagateller, men alligevel.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 20:54

A.C.Rosmon > det skulle du prøve at forklare apotekeren, når destillationsapparatet
ikke virker optimalt, så der kommer demineraliseret vand i gennem til hans produktion.
Han render skrigende rundt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-07-04 22:05

Lige til emsen
Ja til at vaske i. Men hvis de opvarmer med Damp får de visse steder destileret vand i overskud...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-07-04 22:10

Benjamin.Hansen
Nåe sådan...........ja ja ok.

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 26-07-04 22:14

tak for alle svarene. Meget hjælpsomt.

Accepteret svar
Fra : bpz

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-04 20:06

du kan kontakte firmaet Silhorko der Fremstiller vandbehandlingsanlæg. www.silhorko.dk

mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : Industri

Dato : 28-07-04 17:01

Tak for svaret bpz.
Jeg behøver ikke flere svar. Det er tilstrækkeligt. Mange tak