/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
hævekort ala visa elektron
Fra : sika
Vist : 483 gange
250 point
Dato : 26-07-04 11:41

Jeg har været så uheldig at jeg er kommet i rki efter sygdom og skilsmisse.
Nu er det sådan at jeg har to børn på 14 og 17 år som begge har fået et visa elektron hvor deres løn kan gå ind, det der undre mig meget er at der ikke er den samme mulighed for voksne der er i rki ,, ifølge banken kan disse kort ikke overtrækkes og de kan bruges mange steder som betalingsmiddel, det vil sige at for mit vedkommen hvor jeg skal med bussen og skal bruge over en time for at komme i banken og hjem igen , ja så ville dette kort være genialt for mig ( eller et noget ligendene) jeg mener at have læst om en bank der har den samme ordning til folk i rki,, det var et sted på nettet men kan ikke finde det igen ,,, er der nogen her der kender noget til den bank ... mener det var en lille bank et sted i jylland og man skulle flytte sin lønkonto dertil ( ikke noget problem HADER min bank ) ville blive meget glad hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med det ?????

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-07-04 11:52

Hej Sika,

Jeg har da Visa Electron, og jeg er langt over 18 år *suk*
Jeg har Amagerbanken i Kbh som bank, og der var INGEN problemer med at få Visa Electron. At der så rent faktisk ikke er så mange steder igen, man kan bruge kortet er så noget andet. Selvom mange forretninger reklamerer med, at de tager Visa, er det ikke ensbetydende med, at de tager elctron udgaven.

Bortset fra det, så er jeg glad for Electron! Intet overtræk!!

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-07-04 12:00

Jeg forstår ikke at det skulle være et problem med Visa elektron når du står i RKI.
Det plejer der,såvidt jeg har hørt, ikke være en hindring.
Men som calista siger ,er der mange steder du ikke kan bruge det.
Men hvis du med nettet mener en af de netbanker der er dukket op, skal du passe på dem.
Der var noget om dem i aftes i nyhederne. Hørte ikke det hele, men det var noget med, at de slet ikke var godkendt til at drive bank.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-07-04 12:38

Min mand står desværre i RKI, og han har også Visa Electron. Det er nemlig ikke et "kreditkort", i stil med almindeligt Visa/ mastercard osv.. Derfor er det muligt, for RKI- registrerede at få dette Electron

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-07-04 15:57

Jeg er enig med de andre.
Du skal kunne uden problemer få et visa elektron, uanset om du står i RKI eller ej... Det er ikke et kreditkort, og du kan ikke hæve mere end hvad der er på kontoen. Og hvis din bank ikke vil give dig et, ja, så er din rådgiver en ...
Du må da i det mindste have et alm. hævekort??
Jeg ved ikke hvilken bank du har, men prøv at gå ind i Nordea, og spørg om du ikke kan åbne en konto hvor din løn kan gå ind på. Det skulle ikke være noget problem. Derefter siger du bare du godt kunne tænke dig et visa elektron, og vupti, har du det

Held og lykke med det...

Mordex.

Kommentar
Fra : sika

Dato : 26-07-04 18:23

Jeg har ikke Nordea . problemet er at jeg havde Nordea sammen med min eks mand.. hvor vi havde fælles konto... Nordea havde jeg meget uheldige erfaringer med da vi blev skilt, og det er en bank jeg vil holde mig meget langt væk fra... Desværre er det sådan at jeg da jeg skulle oprette en lønkonto i min nuværende bank måtte true dem med advokat og presse for bare at få en ganske almindelig lønkonto... og det er ikke noget der ligefrem fremmer forholdet til en bank... og snakke med en bankrådgiver ... ja det er meget godt... jeg har såmænd fået den besked at jeg har ikke brug for en bankrådgiver.. for jeg kan ikke få nogen budget ... jeg kan ikke få et banklån og de vil ikke hjælpe til med et budget... de tager mig ene alene som kunde for ikke at få en sag på nakken...Så måske der er nogen der kan forstå at man kan komme til at lide af Bank LEDE!!! jeg har kun en bank ene og alene fordi jeg skal have et sted at få penge ind og hæve dem igen med det SAMME!!! derfor ville jeg gerne finde ud af om der var en net bank som altså ikke var fup... ( jeg ved at nogen banker er reele nok... men jeg er ikke stødt ind i dem, i det område jeg bor i ) Jeg er glad for de advokater der er på nettet og oplyste mig om hvilke ting jeg skulle sige for at få en lønkonto..
Jeg skal pointere at jeg har klaret mig fint uden at kunne få på kredit og det ikke er det jeg søger, ej heller vil jeg låne penge eller have andre tjenester af en bank... jeg vil bare meget gerne kunne gå på posthuset og betale mine regninger og hæve mine penge , uden at skulle bruge over en time og 37 kr på transport...Syntes heller ikke at det er rart at skulle have alle sine penge liggende hjemme med fare for inbrud osv ... Så Nordea er for mit vedkommen desværre udelukket..men overvejer nu BG bank for mener at jeg så kan hæve penge på posthuset med et ganske almindeligt hævekort..?? men tak for rådene *SS*

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-07-04 18:54

Det lyder kedeligt for dit vedkommende, men samtidigt spændende... Har du ikke et link med det som advokaterne gav dig råd til at sige??

Kommentar
Fra : sika

Dato : 28-07-04 14:03

Nej jeg har ikke noget link da det var en privat mail fra en advokat gruppe her på nettet..... Men jeg skal da gerne skrive ned hvordan jeg fik besked på, at jeg skulle gebærde mig over for div banker der ikke ville give løn konto til folk der var i rki....
Skriver en af de nærmeste dage.
sidder ikke hjemme lige nu, men skriver så snart jeg er hjemme