/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Community
Fra : hamderhtlm
Vist : 376 gange
10 point
Dato : 24-07-04 15:09

Er der nogen der vil hjælpe mig med at lave et community

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 19:14

Hvad i al verden er et community ?

Undskyld; ..på dansk : Hvad mener du ?

Kom med et bud, der ligner dét du har tænkt dig

..en URL f.eks. ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 24-07-04 21:38

et community et Brugersystem!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-04 23:22

..og hvad er så et 'bruger system' ???

Eksempel ...tak.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-07-04 16:35

Du der ham der!
Hvis der er noget som er irriterende, så er det når man lægger det samme spørgsmål ud på flere LINKS her på kandu, og især i samme gruppe.
Hvis du vil nøjes med en enkel gruppe og stiller et spørgsmål, der er formuleret sådan, at man kan få noget brugbart ud af at læse det første gang, så er jeg sikker på at du også vil få svar på det.

Don Severino Dinamarca

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 26-07-04 10:06

Undskyld

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 26-07-04 10:06

Undskyld

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-04 11:42

Det er iorden for mig hamderhtml. Jeg vil gerne hjælpe dig, men har lidt svært ved at forstå dig korrekt. Alle programmer der har en brugergrænseflade (GUI eller tekstbaseret) er brugersystemer.

Er det et forum du mener ? Altså noget alá : http://www.din-debat.dk/phpBB2/portal.php

..eller er det en chat ? ..en web-ring ?

Tror du ikke du kan bruge en 10-12 linier på at beskrive nøjagtigt, hvad du tænker på, så skal jeg gerne gå til hånde, så langt evnerne rækker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-07-04 22:16

Til HAMDERHTLM se her er et uddrag fra et nyhedsmail fra HTML

1. Første 3 lektioner af ASP.NET Tutorial
Så er de første 3 lektioner af vores længe ventede ASP.NET-tutorial klar. Med ASP.NET kan man skabe alt lige fra sider med en simpel funktion til et stort komplekst community-site der tilbyder nyheder, artikler, gallerier, forums med videre.
Læs mere og lær ASP.NET: http://www.html.dk/tutorials/aspnet/

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 27-07-04 11:18

(Til molokyle) Jeg vil nu sige dig hvad det er jeg har tænkt mig når jeg siger :->("Brugersytem" ................

Bare en almendelig chat vor man logger ind før man kan chatte...

>:>:>:>::>:>:>>>>>

Kommentar
Fra : hamderhtlm

Dato : 27-07-04 11:25

Jeg fatter ikke det der Asp.net

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-07-04 21:25

Hvis du ikke fatter en "DYT", så er der kun to muligheder:
1. Glem alt om dine planer
2. Søg mere læsestof, og så gå til den.

Husk alting er nemt når man kan det, indtil da kan det godt være ret besværligt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-04 07:05

En chat laves i SHTML, PHP, ASP, Perl eller andet CGI script. Du må benytte et SSI, da du jo skal have dynamisk indhold på din side, hvor input (Password ..og senere tekst) skal evalueres af serveren og bruges til at generere et output (Den tekst alle brugere ser som HTML). Alternativt kan man lave en JAVA applet, hvor al 'dynamikken' ligger i selve JAVA applikationen.

Du kan ikke lave sikre password scripts og dynamiske sider i HTML, da dette blot er et scriptsprog der beskriver hvordan de enkelte elementer på en side skal vises og dermed er statisk.

Her er nogle PHP chat scripts : http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Chat_Scripts/

Du skal sikre dig din host understøtter PHP for at det virker. Hvis du vil teste scriptene lokalt (hjemme på din egen maskine) må du først installere en database f.eks. MySQL og en internetserver f.eks. Apache. Du skal også lave en DSN forbindelse mellem din database applikation og din server i ODBC(32) data-kilder fra dit kontrolpanel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-07-04 07:58

Når man kaster sig ud i hjemmesideprojekter, som det du har tænkt på, er det en god ide at følge en plan. På denne side er der gode råd om, hvordan man planlægger en side : http://www.hjemmesideskolen.dk/forside.asp

</MOLOKYLE>