/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
jeg har glemt at støbe fundament
Fra : polpot
Vist : 1105 gange
100 point
Dato : 23-07-04 12:04

Hej alle

Nu er jeg næsten færdig med mit 8-etagers boligkompleks, men står og mangler en skrue til at montere bruseren på 6. sal. Hvor skaffer man sådan en? Den skal være helt almindelig, dog helst af blankt metal.
Skal jeg tage hele boligkomplekset med ned til byggemarkedet eller vil de hellere se en god film.

Men lufttrykket er meget højt, så jeg tænkte om man bør støbe et fundament fordi det kom jeg til at glemme, kan lortet ikke blæser væk (da dette ville være rimelig øv), kan jeg evt. undlade at støbe et fundament, hvis jeg til gengæld bygger en 12 meter høj eternit delfin i skiffer
og derefter opstille et akvarie med fisk i samme farver i den modsatte ende af stuen, for at skabe balance i rummet.
håber i kan hjælpe.

de bedste hilsner
polpot

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-04 12:06

Kommentar
Fra : host_host

Dato : 23-07-04 12:06

mon ikke du har glemt at vågne i morges og nu er du død (hjernedød)

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-07-04 12:07

Hjælpe .. overhovedet ikke .. men du burde have en extrapræmie for årets "Mest åndsvage spørgsmål"
/PG

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-07-04 12:08

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 23-07-04 12:12

pol- for meget POT...???.... LOL

VH
mrhan

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-07-04 12:13

LÆNGE LEVE det frie initiv! Og vær så lidt solarisk næste gang. Du har vel re'en fø'er? Og så er den sag udbateret!

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-07-04 12:20

Hvor har du alt det lo.. skægge fra?

Det kan jo da ikk' vær solsdik!

Får jeg så de point ælder va'?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-07-04 12:24

Hvis du ringer til "SOS .. jeg har selv lavet det" .. så bliver du en sikker vinder .. og mon ikke DR eller TV2 har stof til 36 afsnit.
/PG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-07-04 13:21

Du bør ikke montere blankt metal i de højder - det tiltrækker ravne.
Det med fundamentet gør ikke noget, for du kan bare skrive mobilhome ned ved døren.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 23-07-04 14:06

Du mener vel ravnen . . . for dem er der ikke ret mange af, selv om de er i tiltagende lige som månen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 14:14

Det værste, er nok det med fundamentet, og du bør nok grave et par spadestik i hvert hjørne, og få lidt flyveaske fra kraftværkerne, og blande med lidt gibs (Der kan nok fåes nogle rester fra en malermester) Så er der slået 2 fluer med et smæk: Tungmetallerne er indkapselede, og huset falder ikke sammen på grund af det store indhold af bly, du kunne også selv lade dig grave ned i et hjørne, det virker lige så godt, men sørg for din hjerne understøtter helt oppe under stenene.
Det med bruseren gør ingen ting, det regner alligevel ned, fordi du har glemt taget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-07-04 14:35

Der tager du helt fejl min gode navnebroder! Sokkelforhøjere af grovpudset blymørtel øger nemlig indholdet af ubrugelige hjerneceller, hvis de altså ikke er skyllet bort med syreregnen pga. det manglende tag.
På det punkt er vi til dels enige, for ravnene vil under ingen omstændigheder finde sig i de strøgne mobilhome over bruseren. Jeg prøvede det selv sidste gang.

Mvh
Ellap

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 23-07-04 17:59

hvad med et par kg. tossetobak skal jeg skaffe et fjols der kan sælge engroes jeg tager 25 procent i kommission....

Kommentar
Fra : smut

Dato : 23-07-04 18:51

jeg har en meget billigere løsning på dit problem du skal en tur i jem og fix der har de nogle forbannede store villatelte deri ligger en monterings vejledning til de medfølgende baduner hvis du følger den flyver det ikke nogen steder men pas nu på med og stramme dem for meget du skulle nødig få huset i hovedet det har du vist slået så rigeligt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-07-04 18:59

Hvis du nu har fået solgt den "sexede" hund, og køberen ikke gad slæbe den tunge 60 binds stamtavle med sig,
kan du vel bruge dem til at mure soklen op med.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-04 19:10

Hej

Til det første vil de hellere se en god film, Ja, det vil de. For de har ikke meget begreb om byggeri i et byggemarked... Da de fleste syntes at 9 og 10 klasse var for svært og de skulle kunne tænke selv... til gengæld kan du købe en Mars eller en Yankeebar at trøste dig på...

En 12 meter høj eternit delfin i skiffer - er en god løsning. Hvis du montere den på et et ret kærvet posidriv badekar med sepejlvent udluftningsafløb med en højtrykskontraventil med linksgevind. Dette vil hindre akvariet i at gå i kvadratflod, når de blå fisk vender i nordenden af akvariet.

Du må nok også pilotere dine skiffer plader med kørnergevindstænger med galvaniseret ravpluks.

Det er måske også en fordel hvis du anvender et lasservaterpas fra Gør Det selv med proptrækkerbuet lasserstråle, for at kompenser for faseforskydning der opstår når du tænder for vandet i dit køkken.

Endvider bør du du læse alle de gode råd er der er her på denne side, hvis du følger dem uden bekymring - må vi håbe at heldet følger dig, at du har en god forsikring og at din kone har en fed humor. Må helde følge den der tager aller ord for visdom
God sommer
Benjamin

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 24-07-04 00:17

Hej.
Som meget gammel byggesagkyndig vil jeg da også give mit besyv med. Du skal ryge noget mere af det tobak, du ryger. For dette indslag er da det sjoveste, vi har set længe her på Kandu. Nej jeg tror ikke, du skal være nervøs for, at få et fornuftigt svar i byggemarkedet. De ved ikke en skid om det. Og lad være med at gå i Råd og Udåd. De har hverken råd eller dåd. De har højst spist svampe. Ikke råd i hvert fald.
Og pyt da med soklen. Brug dog nogle barduner. Dem kan du købe i Bøndernes Paradis til næsten ingen penge, for lidt penge skal de jo have. De gør det jo ikke gratis. Lidt ligesom pigerne nede i Hamborg, der siger at uden penge gør det ondt. Dem skal man nu ikke have så ondt af, for de får da penge for at dyrke sex. Noget som andre bare gerne vil prøve.

Fortsæt endelig med at ryge det fine tobak. Og kom med mange flere gale indslag. Og husk så lige at kontakte alle landets tv-stationer. Og hold fast i copyright-rettighederne. De er penge værd.

Peter.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-07-04 13:58

Ja copy-rettighederne er fan´me vigtige, husk endelig det.
Til det byggesagkyndige må jeg tilføje, at det godt nok er heldigt at du glemte at støbe fundament, det ville alligevel have slået en revne helt op til 8. etage efter alt det regnvejr, så ved du hvad, det havde jo været spildt arbejde og beton.
Cement er jo blevet kostbart. Jeg kan forstå du også har glemt taget, så her er et godt silicone-impregneret telt helt sikkert løsningen.
Held og lykke med søndags-piben ..... lad nu hellere højhuset hvile til det bliver hverdag igen.
mvh Benny

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 16-08-04 10:00

Det er en sand fordøjelse at notere afviklingen i seriløsitet ! Den omsiggribende 3. halvlegsfornemmelse for højhusproblematik er fremmende for den crossvinklede snurpiberihed, og på den måde bliver vel alle mindre dumme i sfæren omkring bruseskruen ? Tag på alt er ikke nødvendigvis godt, og cabriolet mobilhomes så afgjort en nyskabelse der vil vække megen moro hos vore naboer, hvem vi normalt ynder at leje dem hos.
Nok om det ! - men svar må der til.

Gør-det-sæl alt for meget
Christian