/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
gateway...
Fra : Zank
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 23-07-04 00:42

Hvor kan jeg se min gate-way ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-07-04 00:46

Gå ind under netværksforbindelser og højreklik på din forbindelse. Derefter status og understøttelse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-04 08:58

Er du sikker på du har en Gateway :
Citat
In a communications network, a network node equipped for interfacing with another network that uses different protocols.

A gateway may contain devices such as protocol translators, impedance matching devices, rate converters, fault isolators, or signal translators as necessary to provide system interoperability. It also requires that mutually acceptable administrative procedures be established between the two networks.
A protocol translation/mapping gateway interconnects networks with different network protocol technologies by performing the required protocol conversions.

En gateway er altså et stykke hardware/software der bruges som interface mellem netværk med forskellige protekoller f.eks. mellem Tokenring og Ethernet.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 23-07-04 09:09

i win XP/2000
start >kør > cmd > ok >ipconfig /all

i win98
start >kør >winipcfg > mere info

Godkendelse af svar
Fra : Zank

Dato : 23-07-04 11:54

Tak for svaret dk.