/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Frameset
Fra : raZor85
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 22-07-04 19:49

Hey!
Jeg er ikk ligefrem en haj til det med at lave frameset!
Derfor ville det være kanon hvis det var nogen der havde et frameset med et frame til venstre, et til højre
og et i toppen. samt et i bunden!

på forhånd tak!... Jeg har desværre ikke flere point at give af!

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-04 20:08

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset rows="*" cols="80,*,80" frameborder="yes" border="1" framespacing="0">
<frame src="Untitled-11.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frameset rows="80,*,80" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="Untitled-22.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize>
<frame src="Untitled-23.htm" name="mainFrame">
<frame src="Untitled-23.htm" name="bundFrame">
</frameset>
<frame src="Untitled-12.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>
<noframes><body>
</body></noframes>
</html>

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 20:10
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 20:11

Damn... smorch var lige 2 min. hurtigere på tasterne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-04 20:12

Du skal starte med at dele siden i tre vandrette FRAME.
Herefter skal du dele den midterste i to lodrette dele.

<FRAMESET FRAMEBORDER="1" FRAMESPACING="5" BORDER="5" ROWS="30%,40%,*" COLS="100%">
   <FRAME SRC="" NAME="Ramme1_1" SCROLLING="auto">

<FRAMESET FRAMEBORDER="1" FRAMESPACING="5" BORDER="5" COLS="50%,*" ROWS="100%">
   <FRAME SRC="" NAME="Ramme1_1" SCROLLING="auto">
   <FRAME SRC="" NAME="Ramme2_1" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>
<FRAME SRC="" NAME="Ramme2_1" SCROLLING="auto">

   <FRAME SRC="" NAME="Ramme3_1" SCROLLING="auto">
</FRAMESET>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 20:17

Det skal lige tilføjes at eksemplet nederst Fra : molokyle Dato : 22-07-04 20:10 includerer koden til html filerne i de enkelte frames og du kan se resultatet her : http://www.2kweb.net/html-tutorial/frames/top-left-right-bottom/example/index.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : raZor85

Dato : 22-07-04 20:49

Tak for svaret smorch.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 22-07-04 23:22

U R very Welcome

sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 22-07-04 23:23

P.S. Sorry Molo