/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
hvordan fjerner man reklame i browser mm~
Fra : aspersen
Vist : 2023 gange
40 point
Dato : 21-07-04 16:19

Det vrimler med reklamer på min computer!
F.eks. står der øverst i browservinduet altid "Tiscali A/S" umiddelbart efter sidens navn!
På samme måde er der en tilsvarende reklame i mine OE vinduer?

Kan de fjernes uden at skulle geninstallere det hele?
Computeren er en Aldi Medion og jeg er naturligvis godt klar over at det er en slags sponsor reklame-ting. Men derfor vil jeg nu gerne af med det alligevel!!

Jesper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 16:27

Du fjerner først det skidt du har reddet dig med Spybot S&D : http://www.download.com/3000-8022-10289035.html?tag=lst-0-2

Derefter sørger du for du ikke får snavs igen med Spywareblaster : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

For en sikkerheds skyld installerer du en firewall : http://www.arlet.dk/ vælg menuen firewall og hent en af de 2 gratis der findes

Både : http://spywarefri.dk og http:www.arlet.dk er et besøg værd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aspersen

Dato : 21-07-04 16:41

Det er skam ikke noget "skidt" jeg har fået udefra. Reklamerne har været der hele tiden og er ligesom inkorporeret i systemet så de fremtræder i eksempelvis den mørkeblå browser-bar og i OE.

Maskinen er købt med programmerne forudinstalleret!

Jesper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 16:56

Skidt indefra ???

Opdatér dit styresystem (Windows går jeg ud fra ?) her : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-07-04 17:00

Har du set i Start->Indstillinger->Kontrolpanel->Tilføj/fjern progammer ..om der skulle ligge et program/plug-in fra Tiscali. Hvis, så markér og vælg knappen [Tilføj/fjern] og slet det.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 21-07-04 17:31

Hvilken browser kører du med?

I min står der eksempelvis kandu.dk - Avant Browser, og det er jo nok fordi jeg kører med en sådan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-07-04 18:28

Computeren er garanteret købt med en medfølgende Tiscali opkaldsforbindelse! De har så lagt deres egen IE version ind hvor de naturligvis reklamerer for sig selv! TDC gør det samme.
Gå i start/kør
skriv gpedit.msc (kræver administrator rettigheder)
Hvis du vil ændre Titellinien i Internet Explorer klik på plusset Brugerkonfiguration
klik på plusset Windowsindstillinger
klik på plusset Internet Explorer-vedligeholdelse
klik på Webbrowserbrugerflade
dobbeltklik på Webbrowsertitel og evt Brugerdefineret logo

Kommentar
Fra : aspersen

Dato : 21-07-04 21:37

Det lyder som den rigtige løsning. Jeg kan bare ikke komme ind i gpedit.msc - sikkert pga. administratorrettigheder. Trist ikke at have rettigheder over sin egen maskine Hvordan får man det??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-07-04 01:40

Tryk F8 under opstart så burde du kunne logge på som administrator! Der kan du osse gå ind under brugerkonti og ændre til administrator regler for din konto! Tilsidst kan det jo osse være du "kun" bruger winxp home! Er ikke sikker på du kan bruge gpedit der!

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 22-07-04 18:34

Tedd> du har ret, Home har ikke gpedit
aspersen>> hent det script her: http://www.dougknox.com/cosmetic/scripts_desc/chgietitle.htm

Og når du bliver spurgt, trykker du på nej- og tilpasser det, du kan også skrive hvad du har lyst til-f.eks. aspersen net

Kommentar
Fra : aspersen

Dato : 22-07-04 22:23

Hej Lengberg!

Nu begynder det at ligne noget - men er den slags (vbs) ikke noget farligt stads? Hvordan kan man vide at det ikke er noget snavs??

A.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-04 22:32

doughknox er vist et rimelig annerkendt site (..har jeg ladet mig fortælle)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aspersen

Dato : 22-07-04 22:48

Tak - jeg vovede pelsen og det virkede. kunne ikke lige finde et script det kunne gøre det samme i OE - nogen bud??

A.

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 40 point
Dato : 23-07-04 06:04

Måske det her? http://www.tweakxp.com/tweak824.aspx

Joh- Dougknox er en højt respekteret side, en af de få som Microsoft selv anbefaler

vbs er ikke farligt. Det er et visual basic script.

Her er til OE: http://www.wintip.dk/win32/tips/titel_oe.htm

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 23-07-04 06:05

To muligheder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-07-04 08:05

Lige en kommentar omkring VBscript og Visual Basic, Javascript og Java.

Scripting som VBscript og Javascript burde i princippet ikke være farlige, men da de kan bruges til at installere Cookies og ActiveX komponenter er det efterhånden lidt en sandhed med modifikationer. Her tænkes på Spy- og Adware.

Java burde, når det er i form af Applet's *.class filer, også være sikkert med de forbehold angivet ovenfor. (..et specialtilfælde er *.jar filer der kan laves executable)

Java og Visual Basic kan derimod let bruges til at lave meget grimme ting som virus, da det er programmeringssprog der kan kompileres til *.com og *.exe filer.

Dette var blot til almen oplysning aspersen.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : aspersen

Dato : 23-07-04 10:03

Tak for svaret lengberg!
Så lykkedes det at fjerne sponsortitlerne i både OE og IE.
Også tak til andre for gode ideer undervejs!

A.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 23-07-04 10:08

Velbekomme, og go´ weekend